ד"ר אברהם אלברט כהן ז"ל, צילום באדיבות המשפחה
ד"ר אברהם אלברט כהן ז"ל, צילום באדיבות המשפחה

"טיפל בכולם באהבה" | הלך לעולמו הרופא המיתולוגי של הרצליה, ד"ר אברהם כהן

כהן ז"ל היה במשך שנים הרופא השכונתי של נוף ים, ובהמשך עבד גם במערב הרצליה. רבים ספדו לו ברשת. "מאוד התרגשנו לקרוא את כל התגובות", אמרו ילדיו

פורסם בתאריך: 6.7.22 07:49

הרופא האהוב והמוערך מנוף ים איננו עוד. ד"ר אברהם (אלברט) כהן, הרופא המיתולוגי משכונת נוף ים בהרצליה, הלך לעולמו בשבוע החולף, והוא בן 95 במותו. ד"ר כהן ז"ל, היה ידוע כאיש מקצוע מהמעלה הראשונה וכמי שראה כל אחד בגובה העיניים. ברבות השנים, עבד גם בהרצליה פיתוח ובמדיקל סנטר. הוא הותיר אחריו אישה, רחל, שלושה ילדים, אורית, מיכל ואריה, נכדים ונינים. בשנים האחרונות התגורר עם רעייתו באבן יהודה. הלווייתו התקיימה בבית העלמין בתל מונד.

מיכל ואריה, שניים מילדיו, סיפרו על איש יוצא דופן, תאב חיים ובעיקר אופטימי, והופתעו למקרא מאות התגובות של אנשים ברשת שספדו לאביהם וזכרו אותו: "מאוד התרגשנו לקרוא את כל התגובות. עד לפני חמש שנים הוא עוד התגורר בהרצליה, וכשהיינו מסתובבים בטיילת בעיר, כל רגע מישהו היה עוצר אותו, הכירו אותו והודה לו. לפני שבוע וחצי עוד הספקנו לחגוג להורים שלנו 66 שנות נישואין".

עוד מספרים ילדיו על דמותו המקצועית והאנושית של אביהם, אברהם: "אבינו הגיע לנוף ים בערך בשנת 1959. אחרי שהתמחה בכירורגיה בבית חולים בלינסון, היה רופא בקופת חולים כללית בנוף ים. הוא היה רופא השכונה וכולם הכירו אותו, מה שנקרא רופא של פעם. היה מאפשר לאנשים להתקשר אליו בכל שעות היום, היה מגיע לאנשים לביקורי בית בכל הזדמנות. לאחר מכן עבד גם בהרצליה פיתוח ובמדיקל סנטר, לכן מכירים גם מכירים אותו בכל הרצליה המערבית".

מיכל ואריה מציינים, כי עבור ד"ר כהן המשפחה הייתה לפני הכל: "הייתה לו כמו צוואה, שנישאר מאוחדים במשפחה ונשמור על אמא שלנו. הוא היה גם איש תאב חיים שנהנה מהחיים, אהב לטייל, לנסוע, אהב מוסיקה, אהב לרקוד, לשוט, ובגיל 90 החל לצייר. הוא היה מלא הומור, איש מצחיק. אפילו כשהייתי איתו בחדר מיון ביום ראשון, הוא עוד התלוצץ עם רופאיו".

אריה נזכר ביוזמה של אביו לאחר שיצא לגמלאות: "עד גיל 75 עוד עבד כרופא ואז הוא החליט לנסוע לדרום, לקריית מלאכי, לעזור לאנשים נזקקים. הוא נכנס למכולת השכונתית ושאל איפה גרים האנשים שבאמת צריכים עזרה. הוא הביא תרומות מפציינטים שלו בהרצליה פיתוח, בהתחלה כסף ואז תלושי אוכל, יזם ארוחת בוקר לאנשים מבוגרים במועדון קשישים, ככה פעמיים בשבוע, במשך קרוב לחמש שנים עד קראת גיל 80".

 

נעה, נכדתו של ד"ר כהן, מדגישה את הקשר המשפחתי ההדוק של סבה גם עם בני הדור השלישי: "היה לנו קשר מעולה, כל הנכדים, הערצנו והערכנו אותו. אין אנשים כאלה כבר, ג'נטלמן. עד יומו האחרון היה פותח לסבתא שלי את הדלת, היה פותח למטופלים את הדלת ומלווה אותם לשולחן, אישיות מדהימה. היה צלול עד הרגע האחרון, אפילו צחק על המצב והכין אותנו. אני חושבת שהוא סיים כמו שהוא חלם לסיים, בשנתו. הוא היה ראש השבט. הוא אמר לי שהוא מאוד שמח וגאה על החיים שיצא לו לחיות. הוא אמר לי – הייתי מה שרציתי, ועשיתי מה שעשיתי, אני מאושר ושלם עם עצמי. לדעתי זה הכי חשוב".

כאמור, מאות אנשים שהכירו את ד"ר אברהם (אלברט) כהן, ביקשו לשתף מזיכרונותיהם ולהיפרד ממנו. אחד התושבים היטיב לבטא תחושות רבים: "בשם כל תושבי נוף ים, בשמי ובשם משפחתי – בצער רב וביגון קודר, אבלים ומבכים את פטירתו של ד"ר אברהם כהן המיתולוגי זצ"ל, שליווה, טיפל, בכל תושבי היישוב באהבה, מסירות חינניות ומקצועיות. נזכור ולא נשכח ונעשה כל שביכולתנו להנציח את מורשתו וזכרו. יהי זכרו ברוך ונשמתו שזורה בצרור החיים. אמן".

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.

יהי זכרו ברוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר