עץ קרס על רכב ברחוב זלמן שניאור בהרצליה, צילום חיה פלדמן
עץ קרס על רכב ברחוב זלמן שניאור בהרצליה, צילום חיה פלדמן

בנס נמנע אסון: עץ גדול קרס בחלקו על רכב בהרצליה

למרבה המזל העץ קרס בשעת לילה מאוחרת. התושבת שעל רכבה קרס העץ: "הבנתי מהשכנים שפנו מספר פעמים לעירייה". העירייה: "לא התקבלה בעירייה בקשה להעתקת העץ"

פורסם בתאריך: 11.7.22 08:12

עץ קרס, הרכב נפגע. חיה פלדמן תושבת הרצליה, התעוררה בבהלה בלילה שבין חמישי לשישי האחרון בשעה 3:00 למשמע קול רעש חזק ובלתי שגרתי, שהעיר אותה משנתה כמו גם את בנותיה. הן אמנם חזרו לישון, אולם למחרת קצת אחרי שבע בבוקר, ציפתה לדיירת מרחוב זלמן שניאור הפתעה לא נעימה. עץ קרס בחלקו על רכבה וגרם לנזק, אך למרבה המזל איש לא נפגע. אחרי כמה רגעים של הלם ותדהמה, התעשתה פלדמן ופנתה לעירייה לטיפול. במקביל, היא שיתפה ברשת מתוך מטרה להציף את הנושא בקרב תושבים נוספים ואולי בכך למנוע את האסון הבא. לדבריה, מאז הציפה את המקרה, פנו אליה דיירים באזור שטענו כי ביקשו בעבר מהעירייה להעתיק את העץ, אולם נדחו.

חיה שיתפה: "נשמע רעש של בום חזק, בנותיי התעוררו בבהלה, היינו ערות כשעה והצלחנו להירדם שוב. בבוקר יצאתי בשעה 7:15 להסיע את בנותיי לקייטנה, הגעתי לרכב שלי שחנה מתחת לעץ ברחוב זלמן שניאור 40, והבחנתי שגזע של העץ נפל על החלק האחורי של הרכב שלי. לרכב נגרם נזק, ייתכן שהרכב יושבת, וחבל שכך, זה פחות מעניין אותי, אני אומרת תודה לאל שהגזע לא נפל על אחת מבנותיי ו/או על הולכי רגל או גן השקמים שממש סמוך לעץ הנ"ל, הבנתי מדיירי הבניין בו אני מתגוררת שהם פנו כולל מספר מכתבים לעיריית הרצליה להעתיק את העץ הנ"ל למקום אחר, אולם, העירייה דחתה את בקשתם, אולי עכשיו מישהו מהעירייה יתעורר".

לאחר סערת הרגשות בה היה נתונה, התפנתה חיה לשחזר את האירוע. לדעתה עץ לא קורס סתם כך, והיא מעריכה שהיה יבש או רקוב, והכתובת הייתה על הקיר: "זה היה בום רציני, לא יודעת איך אנשים לא יצאו החוצה. יש לי ילדה בת 8 שבדרך כלל ישנה חזק מאוד, ואפילו היא התעוררה מזה. בבוקר ראיתי את העץ על הרכב ופשוט אמרתי תודה לאל. לא ידעתי אם לצחוק או לבכות, הייתי בהלם במשך כמה דקות. חלילה היה עובר רוכב אופניים או הולך רגל. יש גם גן ילדים שצמוד לבית שלי. פניתי ישר למחלקת ביטוח בעיריית הרצליה, שהציעו לי לכתוב מכתב ולהוציא דו"ח שמאי. אין לי ספק שהעירייה תפצה אותי עד השקל האחרון. אני גרה עם בנותיי לבד וזה טרטור רציני. הבת הקטנה שלי לא מוכנה לעבור מתחת לעץ יותר".

 

בנוסף, היא מפרטת לגבי הנזקים שנגרמו לרכבה: "הפנס נשבר, יש שריטות בענף השמאלית, הגג התעקם. העץ קרס על מסגרת הרכב ולא ישר על הגג, אחרת הגג היה הולך".

מעיריית הרצליה נמסר: "מבדיקות שערכנו, לא התקבלה בעירייה כל בקשה להעתקת העץ. העירייה מטפלת וגוזמת את כל העצים באופן שוטף, ודואגת להסיר ענפים העלולים להוות בעיה בטיחותית. כעיר שחרטה על דגלה שמירה על הקיימות ועל איכות הסביבה, העירייה מקפידה לשמור על משאבי הטבע בעיר. העץ הוא גורם משמעותי בנוף ובסביבה. לעץ תרומה משמעותית בהורדת טמפרטורות ועומסי חום, בקליטת פחמן דו-חמצני ומזהמים ופליטת חמצן. יש לציין, שסיכויי ההצלחה בהעתקת עץ בגיל ובגודל של העץ המדובר הם קטנים מאוד, והמשמעות המעשית היא עקירת העץ. בכל בעיה התושבות והתושבים מוזמנים לפנות אלינו למוקד העירוני 106 הפועל 24/7, ואנו נגיע בהקדם לטפל ולסייע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר