אשפה ברחוב הס פינת סוקולוב, צילום רונן רמון
אשפה ברחוב הס פינת סוקולוב, צילום רונן רמון

תלונות קשות במרכז הרצליה: דירות מחולקות, עשרות דיירים, ערימות אשפה, חולדות ועכברים

תלונות רבות מגיעות מבניין אחד ברחוב סוקולוב, אך לדברי דיירים בבניין המצב משפיע גם על האיזור הסמוך לבניין: "יש אנשים שחיים כאן בתת תנאים. תשתית האשפה ברחוב לא מתאימה לכמות כזו של דיירים"

פורסם בתאריך: 14.7.22 08:01

תלונות על זוהמה, אשפה וחולדות במרכז הרצליה, בפינת הרחובות הס וסוקולוב. מזה זמן, נתקלים תושבים במיקום זה בהררי אשפה שמצטברת לטענתם, וכתוצאה מכך בחולדות ועכברים על בסיס יומי. אחד הדיירים, רונן רמון, המתגורר בבניין פינתי זה אך פנה לעירייה באמצעות עורך דין. הוא הצתלונן גם על דיירים שזורקים זבל מקומות גבוהות.

רונן רמון מתגורר בבניין זה מאז חודש נובמבר. באחרונה הוא מנהל מאבק עיקש מול העירייה בניסיון לעשות סדר במקום מגוריו. לטענתו, דירות רבות בבניין מחולקות לכאורה, וקומת המרתף וקומה ששימשה בעבר למשרדים מאכלסות מידי פעם שוהים בלתי חוקיים. הטענה המרכזית של רונן, היא כי כמות האשפה בהינתן כמות הדיירים העצומה היא בלתי נתפסת, מה שמותיר את הבניין באזור הפחים והחזית עם זבל מפוזר, שנערם ואינו נאסף. הוא מציין כי רמת התברואה הירודה מזמינה את האורחים המזיקים והמסוכנים בדמות חולדות ועכברים. בחודש האחרון העלה הדייר מרחוב הס מספר לא מבוטל של פוסטים. לדבריו בכל פעם שהוא מפרסם פוסט מגיעים מהעירייה לנקות, זאת בניגוד למה שקורה כאשר הוא פונה למוקד העירוני. בכל מקרה, הוא מדגיש, תמיד נותרת אשפה רבה מסביב לפחים ובעוד אזורים בקרבת הבתים.

היכנסו כאן וצפו בסרטון מהכניסה לבניין

בפוסט אחד מני רבים שפרסם השבוע על מצב הניקיון הירוד, פנה רונן אל ראש העירייה וכתב: "משה פדלון תתעורר, העיר שלנו בקריסה תברואתית, מאות חולדות, זוועת עולם, הרצליה 2022". תגובה אחת שקיבל יצרה תגובות שרשרת. באופן תמוה משהו, משה פדלון הגיב לתשובתו של רונן עם רגשון של סמיילי מתפקע מצחוק. "אני כבר לא יודע אם זו יהירות, ראש עיר שמגיב ככה, אני כבר לא יודע מה להגיד", אמר רונן.

רמון, שאינו מתכוון להרים ידיים בדרישתו לניקיון מלא, סיפר: "בבניין הזה יש לא מעט דירות מחולקות. יש אינסוף יחידות, גם בחניון הבניין, במקלט ובכל קומת המשרדים. יש אנשים שחיים כאן בתת תנאים. תשתית האשפה ברחוב לא מתאימה לכמות כזו של דיירים. הדיירים זורקים שקיות זבל מהחלון. בבניין שלנו יש 16 דירות מתוכן שבע מחולקות, חלקן לשש יחידות. בדירה כזו גרים בין 15 ל-25 אנשים. כל קומת המשרדים חולקה לשבע יחידות דיור, המרתף של הבניין חולק לחמש יחידות דיור, והכל ללא טיפול של העירייה. תסביר לי איך לכמות כזו של אנשים, מספיקים שני פחי אשפה?"

 

 

דיירת נוספת בבניין  סיפרה:  "יש אצלנו מתחת לבניין כמויות של זבל וחולדות.  אני עם ילדים קטנים והמצב רק מחמיר ואף אחד לא מנקה". דייר אחר סיפר על חוויה לא נעימה ומסוכנת: "השבוע עלו עליי חולדות בכניסה לבניין. יש כמויות של זבל כל יום, דיירים זורקים מהחלון שקיות של זבל ואף אחד מהעיריה לא מתערב ולא מטפל".

רמון מציין כי כבר לפני כחצי שנה שלח מכתב לעיריית הרצליה וטוען כי הכתובת הייתה על הקיר: "בתחילת חודש נובמבר שלחתי מכתב משפטי לעירייה על חלוקת הדירות. כמות האנשים שגרה בבניין לא נתפסת. מזה חודש שאני משתף את העירייה בפוסטים. ביום שישי האחרון לא פינו את הפחים, היה פה הר של זבל. אחרי שפרסמתי ברשת הגיעו לפנות את הפחים, אבל כל מה שהיה מסביב בחוץ יכול למלא עוד שני פחים ענקיים והכל נשאר שם, ככה כבר מעל חצי שנה ועל בסיס יומי כמויות הזבל האלה. העליתי כבר 6-7 פוסטים רק בחודש הזה פלוס פניות למוקד".

רונן מדגיש כאמור כי כתוצאה מהמצב התברואתי, הוא ותושבים רבים נתקלים באיזור בחולדות ועכברים על בסיס יומי. "בלילות יוצאות עשרות חולדות וכל יום יש פגרים שלהן על הכביש, הן לא מפחדות ולכן נדרסות. זה קורה בלי סוף".

מעיריית הרצליה נמסר: "עיריית הרצליה רואה בחומרה רבה כל מעשה ונדליזם של תושבים שמפירים את הסדר וזורקים שקיות אשפה במקומות שאינם מיועדים להן. המקרה המדובר מוכר לעירייה ומטופל על ידי הפיקוח העירוני ומחלקת התברואה. מבירור יסודי שערכנו, כל פנייה מהתושב שהגיעה אל המוקד העירוני, זכתה למענה בתוך מספר שעות סביר. העירייה מפעילה במקום נוכחות מוגברת, יומיומית, של פקחים ואנשי ניקיון. בנוסף ראש העירייה הנחה להגדיל את הפיקוח העירוני והסיורים במקום הספציפי הזה, על מנת להתמודד עם פורעי החוק והסדר. לפני מספר ימים, ראש העירייה העתיק את הפוסט של התושב כדי להעביר למנהל הרובע, במטרה לטפל בבעיה באופן אישי. ככל הנראה, בעת פעולת העתקה נלחץ בטעות אימוג'י. ראש העירייה רואה פוסטים כאלו באופן רציני ביותר ועוקב במסירות אחר טיפולם המלא והמקצועי. הלחיצה על האימוג'י נעשתה בתום לב מוחלט ואנו מתנצלים אם מישהו נפגע מכך. בכל מקרה של הפרת הסדר, אנו קוראים לתושבות ולתושבים לפנות אלינו למוקד העירוני 106 הפועל 24/7, ואנו נגיע ונטפל במהירות האפשרית".

.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר