עיריית הרצליה צילום עזרא לוי
עיריית הרצליה צילום עזרא לוי

סוף לסאגה: העירייה הודיעה כי עפרה בל לא הודחה וכי היא ממשיכה בתפקידה כסגנית ראש העירייה

הסאגה הסתיימה: העירייה הבהירה כי בהצבעה הראשונה לא היה הרוב הדרוש להדחת עפרה בל והיא ממשיכה בתפקידה כסגנית ראש העירייה. באופוזיציה ביקרו את פדלון

פורסם בתאריך: 25.7.22 08:16

סוף לסאגה: עיריית הרצליה הודיעה כי עפרה בל תמשיך בתפקידה כסגנית ראש העירייה. זאת מספר ימים לאחר הצבעה בה הצביעו עשרה חברי מועצה בעד הדחת בל מתוך 21 חברי מועצה, בעוד תשעה הצביעו נגד הדחתה. בעירייה הסבירו כי הדחה כזו ניתן לבצע רק אם רוב חברי המועצה יצביעו בעד, כלומר 11 חברי מועצה מתוך 21, ולכן לא היה הרוב הדרוש להדחתה והיא לעשה לא הודחה. בעירייה הודיעו גם כי לאור זאת, הישיבה החוזרת שזימן ראש העירייה ל-26.7 לאחר ההצבעה הראשונה, בוטלה אף היא כי היא התייתרה.

בעיריית הרצליה ציינו אתמול (ראשון): "כי לאחר בדיקה נוספת, נמצא כי החלטת מועצת העיר בישיבתה שלא מן המניין מיום 19.7.22 לא התקבלה ברב הדרוש, קרי ברוב חבריה ( 11 חברים), לפיכך הדיון החוזר בהחלטה, לרבות על פי סעיף 13 לחוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש הרשות וסגניו וכהונתם תשל"ה-1975) התייתר, וישיבת המועצה שנקבעה ליום ג' ה-26.7.2022 מבוטלת. הגב' עפרה בל, סגנית ראש העיר, ממשיכה לכהן בתפקידה בהתאם למינויה מיום 28.11.2018".

עוד נמסר מהעירייה כי ראש עיריית הרצליה משה פדלון ביקר את חברי המועצה שלקחו חלק בהצבעה ואמר: "בבוא היום הציבור הוא שישפוט את אופן הפעולה של אותם נבחרי ציבור, אשר ניצלו לרעה את המנדט שניתן להם ולא בחלו בשום אמצעי, כולל אלתור ישיבת מועצה בניגוד לדין, לצורך קידום אג'נדה, המונעת מאינטרסים אישיים, והיטפלות בעלילות שווא מבזות כלפי סגנית ראש העיר, הגב' עפרה בל. אני מברך על כך שהניסיון הנואל להדחתה עלה בתוהו. מצער אותי שחברי האופוזיציה נוהגים בזילות כלפי מוסד מועצת העיר ובוחרים לבוז לחוק ולסדרי המינהל התקין. אני מצפה מכלל חברי המועצה, בין אם באופוזיציה או בקואליציה, להתעסק בקידום ענייני העיר ובטובת הציבור ולא במניפולציות קטנוניות ואישיות. במיוחד בימים אלו, שאנו ניצבים בפתחה של שנת הלימודים והערכים של כבוד ההדדי וסובלנות הם הערכים אותם אנו אמורים להנחיל, באמצעות דוגמת התנהגות אישית, לילדי העיר".

ומה אומרים באופוזיציה? שם ביקרו את פדלו והדגישו כי בחר לתקוף אותם במקום להגיב נקודתית לטענות שהעלו. יו"ר האופוזיציה, מאיה כץ, אמרה: ״מוטב היה לו ראש העירייה היה עוסק בפתרון הבעיות של העיר ובתושביה עשירית מהזמן שהוא מקדיש בכדי להגן על הגברת בל. העובדה שראש העירייה תוקף באפן אישי את חברי המיעוט באופוזיציה שעושים את עבודתם נאמנה, במקום להתייחס באופן ענייני לכל הטענות שעלו בישיבת המועצה כלפי התנהלותה, מעלה חשש כבד למנהל לא תקין. המביך ובעיקר המדאיג בכל התהליך, הוא שההבהרה שיצאה בנוגע להחלטה מעידה על כך שראש העירייה לא הגיע מוכן לישיבה, לא ידע לנהל אותה, לא הכיר את החוק, ומילא לא להכיר – לא להבין אותו. שהרי הוא זה שקבע שיש רוב וההצעה עברה ובשל כך זימן דיון נוסף. ואם כך מתנהל ראש העירייה בנושא שכל כך יקר לליבו, שערו בדעתכם כיצד מתקבלות שאר ההחלטות?".

כמו כן, ביטלה יו"ר האופוזיציה את טענת העירייה, כי מדובר במניעים אישיים: "יש ביקורת עניינית מאוד על התנהלותה של עפרה בל, אין פה שום עניין אישי כפי שמנסה פדלון לצייר את זה, אלא מדובר בהתחמקות וחוסר יכולת להתמודד עם הטענות הקשות על ניהולה הכושל בגיבוי מוחלט שלו. הישיבה התקיימה כחוק ועשרה חברי מועצה אמרו את דברם כאשר הצביעו בעד פיטוריה של הגברת בל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


חברת סיעת דרך חדשה באופוזיציה, דנה אורן ינאי, אמרה: "אנחנו עומדים בפני אחד משני מצבים מאוד מביכים לראש העירייה – או שפדלון הפסיד בהצבעה, הכריז על הפסדו, ביקש הצבעה חוזרת, ואז פעל בדרכים מוזרות נגד ההחלטה הדמוקרטית, או שפדלון פשוט לא מכיר את החוקים, והכריז על הפסד, שלא היה. והיום הוא הודה מול כל תושבי הרצליה, שהוא אינו יודע מהם החוקים והכללים של ניהול העיר. אני חושבת שהרצליה צריכה ראש עיר שמכיר את חוקי הדמוקרטיה ושאיננו פועל נגדם. אחד מהדברים החשובים בלפעול למען הדמוקרטיה הוא להקשיב לטענות מוצדקות על התנהלות לא-תקינה של נבחרת ציבור, ובהתאם לנדרש לפעול להחלפתה. זאת, במקום להתנגח במי שמבקשים להגן על טובת הציבור, על כספו ועל נכסי העיר".

כזכור, תחילת הפרשה בישיבת המועצה ב-19.7, אז ברוב של 10:9 הצביעו חברי המועצה על הדחתה של עפרה בל, סגנית ראש העיר הרצליה, מתפקידה, זאת במסגרת ישיבה שלא מן המניין. מיד לאחר תוצאות ההצבעה, הודיע ראש העירייה פדלון, על רצונו להביא את ההחלטה לדיון חוזר במועצת העיר, שיתקיים שבוע לאחר מכן ב-28.7. חברי האופוזיציה ביקשו להביא את הדיון למועד מוקדם ככל הניתן, כבר למחרת, כשהם נעזרים בסעיף 14 לחוק הרשויות המקומיות, שאומר כי הדיון החוזר יהיה בישיבה מיוחדת של מועצת העיר שתתקיים תוך עשרה ימים מיום שנתקבלה ההחלטה, או תוך פרק זמן קצר יותר אם דרשו זאת 40% מחברי המועצה, וביעד הזה עמדו באופוזיציה, מאחר וברשותם היו 10 חברי מועצה כאלה. עוד באותו הערב החל מרתון של טלפונים ומיילים, שנמשך עד למחרת בבוקר, כשבאופוזיציה הודיעו על קיום ישיבה חוזרת למחרת, זאת בעוד ראש העיר משה פדלון ניאות להקדים את הישיבה רק ל-26.7. בישיבה החוזרת בהשתתפות שמונה חברי מועצה התקבלה החלטה פה אחד על הדחת עפרה בל מתפקיד סגנית העיר ושלילה מסמכויותיה הנלוות לכך, החלטה שכפי שהתברר לא הייתה תקפה מאחר ולא עברה ברוב חברי המועצה שהוא הרוב הדרוש ולכן עפרה בל משיכה בתפקידה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר