כלבים בים, אילוסטרציה, Adogslifephoto depositphotos.com
כלבים בים, אילוסטרציה, Adogslifephoto depositphotos.com

הכל דיבורים: שנתיים עברו מההצהרה על חוף לכלבים בהרצליה

חברי מועצה ומנהל קבוצת פייסבוק גדולה בעיר מתלוננים על כך שלמרות ההצהרות היפות אין חוף ייעודי אליו יכולים ללכת בעלי כלבים עם כלביהם

פורסם בתאריך: 8.8.22 08:24

אלפי כלבים, אפס חופים. מזה שמונה שנים מנסים חברי סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו במועצת העיר הרצליה לקדם חוק עזר עירוני שיאפשר חוף ייעודי לכלבים ולבעליהם תושבי העיר. לדברי חבר הסיעה יונתן יעקובוביץ', קיימים כיום בעיר מעל 6,000 בתי אב שיש להם כלבים, אולם רצועת חוף ייחודית לכל אורך חופי הרצליה אין בנמצא. לפני כשנתיים, יצאה הודעה מטעם העירייה, כי תקצה את חוף הפרצה למען הכלבים ובעליהם הודות לתיקון חוק העזר הקיים, אולם מאז ועד היום, דבר לא השתנה בשטח. בקיצור, הודות לחוד ומעשים לחוד.

אור גולן, מנהל קבוצת הפייסבוק 'זכויות הכלבים בעיר הרצליה' ופעיל קהילתי למען זכויות הכלבים, הציף לאחרונה את הנושא ברשת, תוך שהוא עוקץ את ראש עיריית הרצליה: "רוצה להודות למר משה פדלון, שדואג לרווחת בעלי החיים בעיר ודואג לעכב שנתיים את חוף הכלבים, תודה רבה לך. שתו מים, חם בחוץ". בשיחה עם צומת השרון, מתאר אור תחושת חוסר אונים: "לפני כשנתיים פתחתי את הקבוצה בפייסבוק למען זכויות הכלבים בעיר, עירבנו את מאיה כץ ויריב פישר כדי לקדם את החוק והוא עבר. מאז אין תגובה מהעירייה וממה שידוע לי גם באופוזיציה לא יודעים מה קורה. שלחנו מכתבים לעירייה ולא קיבלנו כלום, אז מה שנותר זה לכתוב פוסטים. יכול להיות ששנתיים לוקח לחתום על אישור של משרד הפנים? האידיאל הוא שנשתווה לאיכות ולטיפול בכלבים כמו בת"א. הרצליה מפוצצת בשלטים שאוסרים על כניסת כלבים למרחב הציבורי. עזוב את החופים, גם אסור לרדת עם כלב לטיילת ובחופים לא מוכרזים מחלקים דוחות אם תלך עם כלב. נותר רק להדרים מהרצליה".

גם חברי סיעת קהילת צעירים וסביבה נטו, ביניהם יו"ר האופוזיציה כיום, מאיה כץ, וחבר המועצה יונתן יעקובוביץ', שדחפו וקידמו את תיקון חוק העזר, אומרים כי העירייה ככל הנראה אינה מעוניינת באמת להסדיר את הנושא לרווחת הכלבים ובעליהם. כץ מציינת, כי לאורך השנים דבר לא מתקדם הן בנושא החוף לכלבים ובכלל לגבי רווחתם: "חוף הים לכלבים, גינות הכלבים ובכלל כל נושא בעלי החיים בעיר חשוב לנו ואנו פועלים לקדמו עוד מהקדנציה הקודמת. לצערי, כלום לא מתקדם. מידי פעם עושים איזה צעד קטן ובונים עוד גינת כלבים כדי להשתיק את התושבים ולהראות שיש עשייה בנושא. עוד קיץ עובר ועדיין אין אישורים, כי כנראה מישהו לא באמת רוצה לקדם את הנושא. אני בטוחה שמיד אחרי הכתבה יצאו בקול תרועה גדול על כל הנעשה בנושא בעיר, אבל הבעיות האמיתיות באמת לא נפתרות. במקום חוף ים שישרת את בעלי הכלבים, גינות כלבים ראויות, הפרדה מוסדרת בין גינות להורים עם ילדים וגינות רק לכלבים ועוד פתרונות נוספים שיכולים לשרת למעלה מ-6,000 בתי אב שיש להם כלב, יש מלא תירוצים. אנחנו נמשיך לפעול בנושא מהאופוזיציה, בתקווה שבקיץ הבא נוכל לבלות בחוף הים לבעלי הכלבים".

חבר המועצה יונתן יעקובוביץ, אמר: "כנהוג בעיריית הרצליה, הצהרות לחוד ומעשים לחוד. כבר מזה 8 שנים שאנחנו דורשים שהעירייה תיתן מענה לצרכים של למעלה מ-6,000 בתי אב בעיר שיש להם כלבים. ברמת גינות כלבים – יש כ-11 גינות בלבד ברחבי העיר. קרי, כ-600 כלבים על כל גינה בממוצע. ברמת חוף לכלבים משוחררים – לא ייתכן שברצועת חוף של 7 ק"מ אי אפשר למצוא פיסת חוף לטובת כלבים משוחררים. ברמת חופש התנועה של כלב קשור ברצועה – לא ייתכן שבעל כלב יכול להתהלך עם כלב קשור בכל מקום ציבורי אבל בחוף הים הדבר אסור. לפני שנתיים העירייה הכריזה בשעה טובה על הקמת חוף כלבים בעיר ואף הצבענו בעד חוק העזר שמאפשר זאת. כנראה שבהנהלת העיר לא באמת אוהבים חיות."

 

כזכור, לאחר מאבק של בעלי הכלבים ולחץ מצד סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו, הודיעה עיריית הרצליה בחודש נובמבר 2020 כי תקצה את חוף הפרצה למען הכלבים. הדבר יתאפשר הודות לתיקון חוק העזר הקיים כיום, שיאפשר הכנסת כלבים במשך כל השנה לשטח חוף ים ייעודי שהוקצה במיוחד עבורם, כשהם קשורים ברצועה ועם מחסום. החוף המדובר נמצא דרומית לחוף הנפרד והוא אינו חוף מוכרז לרחצה. נזכיר, כי בסיעה, בראשות מאיה כץ, פעלו למען הקצאת חוף לכלבים עם כניסתם לקואליציה עוד בשנת 2013, כאשר עבודתם נשארה פרי בנובמבר 2014, אז קבע ראש העירייה משה פדלון מכוח סמכותו על פי חוק להסדרת הפיקוח על כלבים (תשס"ג -2002), כי כלבים יוכלו לשהות בחוף סידנא עלי ללא רצועה. לצערם של בעלי הכלבים, הדבר התאפשר למשך זמן קצר, בשל עתירה שהגיש דרור עזרא, חבר סיעת הירוקים דאז, שבעקבותיה ביטל בית המשפט את הקצאת האזור לכלבים מהסיבה שהדבר אינו עומד בקנה אחד עם חוק העזר העירוני. מאז התאפשרה כניסת כלבים לחוף סידנא עלי בלבד כשהם קשורים ועם מחסום בליווי בעליהם.

בתגובה לשאילתה בישיבת מועצת העיר ממאי 2021, השיבה העירייה כי המועצה אישרה תיקון שני חוקי עזר, האחד בהסדרת מקומות רחצה והשני בנושא פיקוח על כלבים. "לאחר קבלת פרוטוקול ישיבת המועצה הועברה בקשה לפרסום התיקונים ביום 25.2.21 באמצעות אתר משרד המשפטים. נתבקשנו על ידי משרד המשפטים להעביר הפנייה גם למשרד הפנים. ביום 25.3.21 הועברה פנייה גם למשרד הפנים באמצעות אתר המשרד. בשלב זה ממתינים לקבלת אישור/הודעת אי התנגדות מאת משרד הפנים על מנת שמשרד המשפטים יוכל לקדם הטיפול בפרסום התיקונים", תגובת העירייה לשאילתה.

מעיריית הרצליה נמסר: "עיריית הרצליה פעלה רבות לקידום הקצאת קטע חוף לרווחת הכלבים ובעליהם. הנושא מצוי על שולחן משרד המשפטים – לקבלת אישור."


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר