שורי בורי. מימין משה לוי, עדי לוי, מיכל לוי (עומדת), הילה בשן ושקי לוי. צילום עזרא לוי
מימין משה לוי, עדי לוי, מיכל לוי (עומדת), הילה בשן ושקי לוי. צילום עזרא לוי

הלך לעולמו המסעדן משה לוי ז"ל, הבעלים המיתולוגי של מסעדת שורי בורי

לוי ז"ל נפטר בגיל 73 והותיר אחריו אישה ושלוש בנות. לפני כשנתיים סגר את המסעדה לאחר 25 שנות פעילות ואמר: "עכשיו יהיה לי זמן לעשות דברים שאני אוהב ולא היה לי זמן אליהם"

פורסם בתאריך: 15.8.22 08:14

המסעדן משה לוי, הבעלים המיתולוגי של מסעדת 'שורי בורי' בהרצליה, נפטר והוא בן 73 בלבד. לוי ז"ל השאיר אחריו משפחה וחברים כואבים. לא מעט אנשים ספדו לו בפייסבוק, ובין היתר נכתב: "איש נדיר, שזכינו להכיר את כשרונו, נדיבותו ונתינה בלתי נגמרת. הלב כואב והעיניים דומעות! היה שלום ונוח על משכבך, משה הגדול והיקר" … "אחד יחיד ומיוחד" … "עצוב ביותר. גדלנו יחד בחיקו החם, המחבק, החברמן והנדיב. איזה איש מופלא".

לוי ז"ל סגר לפני כשנתיים וחצי את המסעדה שלו לאחר 25 שנות פעילות לאחר שהביורוקרטיה וגם הגיל הכריעו. מסעדת 'שורי בורי', הוקמה בשנת 1994 ברחוב מדינת היהודים באזור התעשייה של הרצליה ולאורך השנים שימשה המסעדה כמקום מפגש לתושבי הרצליה והסביבה. המסעדה הייתה פופולרית מאוד בשל איכותה והשרות הטוב והייתה שם דבר באיזור כולו.

משה לוי ז"ל עם נכדו גורי יוסף, צילום באדיבות המשפחה

משה לוי ז"ל עם נכדו גורי יוסף, צילום באדיבות המשפחה

בראיון לצומת השרון רגע לפני הסגירה בשנת 2020, אמר: "עכשיו יהיה לי זמן לעשות דברים שאני אוהב ולא היה לי זמן אליהם, למשל, אצא לדוג ולשוט על היאכטה כמו פעם. קשה מאוד לנהל מסעדה היום. חוץ מזה שזה עסק תובעני, יש גם את כל הביורוקרטיה והעלויות הגבוהות של חומרי הגלם, ניהול הצוות והמלצרים. המסעדה לא הייתה רווחית בתקופה האחרונה וזה מה שהוביל אותנו להחלטה לסגור אותה. זה יום קשה עבורי ועבור המשפחה שלי, שכולם בה לקחו חלק בתפעול המסעדה. אני אוהב את המסעדה, את הבישול, את העובדים והאורחים ואתגעגע להכל. אני יודע שבחצות, כשאסגור את המסעדה בפעם האחרונה, אני אבכה". הוא הוסיף גם שלאחר הסגירה הוא מתכוון להתנדב, דברים שלא היה לו זמן לעשות בזמן ניהול המסעדה.

 

בתו של משה ז"ל, עדי לוי, אמרה: "אבא היה איש של א.נשים, א.נשים אהבו אותו והוא אהב אותם. הלב של אבא נכנס לכל דבר, לבישולים שהיו בהשראת אימו סבתא לבנה הטורקייה, לארוחות לאינספור הא.נשים שהוא עזר להם בחיים. לו ולאימי הייתה זוגיות רבת שנים. הם הכירו בשנות העשרים וחגגו לא מזמן 50 שנה יחד. אימי עמדה לצידו ויחד הם ניהלו ביד רמה את שורי בורי, מוסד שהיווה בית למלא לקוחות שהפכו לנו למשפחה שניה וביחד הם גם עיצבו את מסעדת 'שורי בורי', אבי בנה את השולחות ואימי הייתה אחראית על סדורי הפרחים והעיצוב הכללי. אבא התאהב בים ובדגים בזכות סבא יוסקה מאילת, אביה של אימי, שהייתה לו מסעדה מפורסמת בשנות ה-70 'יוסקה דגים' שגם לייזה מינלי ביקרה בה. אני זוכרת שבילדותי היינו נוסעים פעם בחודש לאילת ושטים על היאכטה, דגים דגים ואוכלים ישר ממעמקי הים. אבא שלי היה גם איש של טיולים, מסעדות וחקר וגילה את עולם הקולינריה וכל פעם אנו משפחתו וחברים נהנינו ממטעמיו שהיו עשירים בטעמים מכל קצוות העולם. אנחנו משפחה חמה ולאבי יש ארבעה אחים והמשפחה המורחבת נפגשת בכל חג, כ-40 איש ואישה לחגוג יחדיו ואבי היה תמיד אמון על קריאת ההגדה בליל הסדר. כשהוא היה נכנס לחדר, אור היה נכנס לחדר, הוא ידע המון דברים על העולם, על פוליטיקה והיה תמיד סוער ומלא אש. כשהמסעדה נסגרה א.נשים אמרו לנו שהבית שהיה עבורם נסגר. הרבה עובדים שהכירו במסעדה התחתנו והיא היוותה מקום עלייה לרגל ללקוחות שהפכו למשפחה ולעובדים שנשארו שנים ולא רצו לעזוב".

משה לוי ז"ל, השאיר אחריו את שקי (שרה) אשתו ושלוש בנות – הילה, עדי ומיכל.

ההלוויה תתקיים היום, יום שני, ה-15.8, בשעה 17:00 בבית העלמין החדש בהרצליה. המשפחה יושבת שבעה ברחוב השיקמים 4 אור עקיבא, קומה 15, דירה 76,  בין השעות 10:00-14:00.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.

יהי זכרו ברוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר