סרן עמית גוברין בטקס במכללה לפיקוד טקטי צילום דובר צה"ל
סרן עמית גוברין בטקס במכללה לפיקוד טקטי צילום דובר צה"ל

המפקד: סרן עמית גוברין סיים את ההכשרה במכללה לפיקוד טקטי

סרן גוברין, בוגר תיכון הראשונים, ימונה בקרוב למפקד פלוגת ההכשרות של גבעתי בקציעות 

פורסם בתאריך: 24.8.22 09:02

"יש לי אחריות עצומה, לעמוד במשימה, ולהחזיר את הלוחמים שלי בשלום הביתה", אומר סרן עמית גוברין מהרצליה, שסיים את הכשרתו במכללה לפיקוד טקטי. הטקס המרגש התקיים ביום רביעי האחרון, ה-17 באוגוסט. ולא רק זה: עמית הוא החניך המצטיין של הצוות שלו במכללה ועבודתו האקדמית זכתה בתואר העבודה המצטיינת של מחזורו.

המכללה לפיקוד טקטי (המלט"ק) היא גוף ייחודי בצה״ל המכשיר בכל שנה כ-60 קציני יבשה בדרגות סרן לתפקידי פיקוד. רוב חניכי הקורס יוצאים לתפקיד מ"פ ביחידות הקרביות של צה"ל לאחר הקורס.

סרן עמית גוברין בטקס במכללה לפיקוד טקטי צילום דובר צה"ל

סרן עמית גוברין בטקס במכללה לפיקוד טקטי צילום דובר צה"ל

ההכשרה במלט"ק אורכת כשנתיים במהלכם משלימים הקצינים תואר ראשון באוניברסיטת חיפה ולומדים לעומק את ההיבטים השונים של המקצוע הצבאי. בנוסף, הם מתנסים במשימות חקר בשטח, סיורים מודרכים בעקבות קרבות עבר ותרגילים מבצעיים. בוגרי המלט"ק הם בעלי כושר חשיבה ופיקוד, והם מובילים את שדרת הפיקוד של צה"ל. כיום רוב מפקדי החטיבות הסדירות ורבים ממפקדי הגדודים הקרביים הם בוגרי המלט"ק.

 

סרן עמית גוברין הוא בן העיר הרצליה שגדל והתחנך בתיכון הראשונים ובמועדון הג׳ודו מכבי הרצליה. לפני הגיוס עמית הצטיין בג'ודו ואף זכה בתואר אלוף ישראל בענף זה. לאחר הלימודים בתיכון התגייס לגדוד רתם של חטיבת גבעתי, ובקרוב ימונה למפקד פלוגת ההכשרות של גבעתי בקציעות.

עמית מספר על ההכשרה במלט״ק ועל תפקיד המ״פ אליו יכנס בקרוב: "השנתיים האחרונות במלט״ק, בראש ובראשונה גרמו לנו לחשוב ולחשוב אחרת. דרך תרגילים טקטיים שברובם מעבר לרמת המ״פ, סיורים ולמידת קרבות עבר הפכנו את המקצוע הצבאי למשלח ידינו. אני רואה בתפקיד המ"פ הקרבי הגשמה של ערכי הציונות עליהם גדלתי ואחריות עצומה: לעמוד במשימה, ולהחזיר את הלוחמים שלי בשלום הביתה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר