מיזם עוגה בהפתעה, צילום פרטי
מיזם עוגה בהפתעה, צילום פרטי

הציבור מוזמן לסייע: מיזם עוגה בהפתעה מגייס מתנדבים בהרצליה

מתנדבי המיזם מחלקים עוגות לקשישים בודדים ולניצולי שואה לקראת חגי תשרי ומקיימים שיחות עימם. "יש גם הורים שמגייסים את הילדים ומגיעים איתם למפגשים", מספרת רכזת המתנדבים

פורסם בתאריך: 25.8.22 08:55

עוגה בהפתעה. לקראת ראש השנה הקרב ובא, עמלים בעמותת "עוגה בהפתעה" על המיזם לחג במסגרתו הם מעניקים עוגה לקשישים הבודדים ווגם מפיגים את בדידותם של התושבים הוותיקים בשיחה עם אחד המתנדבים. הפעילות הזו מתקיימת כבר כשנתיים והחלה בעיצומה של הקורונה. כהגדרת מנכ"לית העמותה, טל הראל: "מטרת העל שלנו להפיג בדידות, לתת תשומת לב ויחס לאוכלוסייה המבוגרת. העוגה זה רק האמצעי ליצירת הקשר, תשומת הלב זה העיקר."

גם בהרצליה תתקיים הפעילות, והחל מתחילת השבוע עמלים בעמותה על גיוס טלפנים ליצירת קשר ראשוני עם הקשישים, לבדוק האם הם סובלים מרגישות, אלרגיה לעוגות או בעיה חריגה אחרת, שיש לדעת עליה.

מנכ"לית עוגה בהפתעה, טל הראל, פנתה להרצליינים להתגייס למיזם: "היי תושבי הרצליה. בחג ראש השנה אנחנו יוצאים עם עוד מיזם מרגש לדרך! אנחנו מחפשים מוקד טלפנים/ תמיכה טכנית לשבוע הראשון של ספטמבר שיתקשרו לקשישים וישאלו אותם אם הם רוצים שהמתנדבים שלנו יביאו להם עוגה עד הבית לכבוד ראש השנה."

טל מציינת, כי הפעילות בהרצליה החלה לפני כשנה וחצי ומשתתפים בה מאות מתנדבים. "יש לנו כ-150 מתנדבים בהרצליה קבועים בכל חג שמביאים עוגה ל-150 קשישים. לפני שנתיים התחלתי את זה בחולון עם 90 מתנדבים, ובשנתיים קפצנו ל-3,000 ב-15 ערים מצפון ועד דרום."

מנכ"לית העמותה מודה כי בתקופת המגפה הייתה דרישה גדולה למפגשים עם הקשישים, אולם הצורך עדיין קיים. "בזמן הקורונה היה צורך קיומי, כי הקשישים פחדו לצאת מהבית. חלקם עדיין מפוחדים ומצולקים, לפי נתונים שבידנו 55% מהאנשים מעל גיל 65 סובלים מבדידות ומחפשים סביבה צעירה."

 

הדר בן ארוש, רכזת ראשית בעמותת 'עוגה בהפתעה', סיפרה כי בימים אלה נפתחה הרשמת המתנדבים שימסרו את העוגות ביום ההתנדבות ב-21.9, מספר ימים לפני ראש השנה: "אנחנו מגייסים מתנדבים שמכינים ומביאים את העוגה לקשישים, הם מגיעים כמה ימים לפני החג, וכך נוצר מפגש אנושי. המטרה שכל קשיש יקבל עוגה. אנחנו פותחים את ההרשמה, זה מתפרסם ברשתות החברתיות, וכמה ימים לפני המפגש, אותו מתנדב מקבל קישור עם פרטים לגבי הקשיש אליו הוא מגיע. זה די קליל, המתנדב מכין או קונה עוגה, דופק בדלת ויושב עם אותו קשיש כמה דקות. יש מפגשים שנוצרים משם מערכות יחסים לטווח ארוך, אבל זה לא מחייב."
הדר מדגישה, כי לקראת החג מלאכת הגיוס מתחילה מחדש: "אנחנו מגייסים כל פעם מחדש מההתחלה, אבל כן משמרים קשר דרך קבוצות וואטסאפ ופונים תחילה למתנדבים שכבר היו אצלנו".

טווח הגילים של המתנדבים רחב, נע מגיל 18 ועד אנשים בגיל 40 ומעלה. הקשישים אליהם מגיעים המתנדבים מוכרים ע"י אגף הרווחה בעיר, חלקם שורדי שואה. "יש גם הורים שמגייסים את הילדים ומגיעים איתם למפגשים", מוסיפה בן ארוש.

להרשמה להתנדבות היכנסו כאן ללינק


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר