שדה התעופה בהרצליה, צילום עזרא לוי
שדה התעופה בהרצליה, צילום עזרא לוי

תלונה של מתנדב: מדוע הצטרף בנה של עובדת עירייה לטיסה של יתומי צה"ל?

אחד המתנדבים באירוע: "זה לא מוסרי, הפעילות היא למען יתומי צה"ל". העירייה: "הילד הוזמן ע"י השדה להגשים חלום ולעלות לטיסה בה היו מקומות פנויים". אגודת התעופה הכללית: "גם מבקרי השדה מוזמנים לטיסות"

פורסם בתאריך: 28.8.22 09:00

במהלך אירוע מטס בהתנדבות עבור ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, שיצא בשבוע שעבר משדה התעופה בהרצליה, אותו קיימה אגודת התעופה הכללית, זכו 60 ילדים יתומים לחוויה בלתי נשכחת. על ההתרגשות, כך לדברי אחד המתנדבים באירוע, העיב אירוע אחד. אחד הסדרנים המתנדבים התלונן באוזני צומת השרון כי למטס הצטרף ילד שאינו קשור לארגון, אך לדבריו הוא בנה של עובדת עירייה. לדברי הסדרן, הוא ניגש לאבי הילד, שסיפר לו כי מאחר והוא נשוי לעובדת עירייה, התאפשרה לבנו הטיסה.
המתנדב סיפר על המפגש עם האב: "התנדבתי להיות סדרן, הגיע בחור עם שני ילדים. אחד המארגנים אמר שעכשיו צריך לשנות משהו, אז חשבנו שקרה משהו, אולי תקלה במטוס חלילה. שאלתי מה קרה? הילד לא מרגיש טוב? אחד הסדרנים אמר, שהגיע עוד מישהו לטוס. מתוך סקרנות, שאלתי למה? אמרו לי שהוא מהעירייה. התפלאתי, הרי מה זה קשור? משהו הריח לי לא טוב, ניגשתי אל האבא, שאלתי אותו – "איך אתה קשור לאירוע?". הוא ענה לי: "אני לא קשור." הקשיתי ושאלתי: "אתם אמורים לטוס"?. השיב – "כן, הילד שלי (השם שמור במערכת) מאוד אוהב לטוס". הסתקרני ושאלתי: "איך סידרתם לו את זה?". ענה לי: "דרך העירייה. אשתי עובדת שם". (תפקיד ופרטי האישה שמורים במערכת).

אותו סדרן סיפר לאחר האירוע, כי נדהם מכך שאותו אב לא טרח בכלל להסתיר את עובדת היותו קשור לעובדת עירייה: "לשנייה הוא לא חשש לחשוף את הפרטים. זה נורמות נוראיות, איך מישהו יכול לחשוב, שבגלל שהוא קשור לעירייה, הוא יסדר קומבינה לילד שלו שיטוס. אנשים פה תרמו זמן וכסף לאירוע הזה. הטייס שמטיס את המטוס לא יודע שיש על המטוס ילד שהוא לא יתום. מעבר למוסריות, יש פה חשש כבד למנהל לא תקין".
עוד ציין המתנדב, כי הילדים הגיעו בשני אוטובוסים בצורה מסודרת בליווי של יושבת ראש ארגון אלמנות ויתומי צה"ל.

 

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מבדיקה שערכנו עולה, כי הילד הנ"ל הינו בן של עובדת עירייה, הילד חובב מושבע של כלי טיס שביקש לבקר בשדה התעופה. במסגרת הביקור, הוזמן הילד ע"י מנהל השדה להגשים חלום ולעלות לטיסה שבה היו מקומות פנויים. עיריית הרצליה תמשיך לפעול ולהגשים חלומות של ילדי העיר".

מיו״ר אגודת התעופה הכללית, עו״ד נתי פרץ נמסר: "במסגרת פועלה אגודת התעופה הכללית מבצעת פעילויות התנדבותיות רבות לקבוצות שונות באוכלוסייה. במקרה המדובר אכן ערכה האגודה אירוע הטסה ליתומי צה״ל. במסגרת יום זה הוזמנו המשתתפים להגיע לשדה התעופה בהרצליה, להכיר את עולם הטיס, להכיר את כלי הטיס וכן ליהנות מטיסה קצרה. אכן ביום זה נערכו מספר ביקורים בשדה. שדה התעופה הרצליה מאפשר לאזרחים בכלל ולתושבים השכנים לשדה״ת בפרט להיכנס ולהכיר את עולם התעופה ואת הנעשה בשדה״ת. בחודשי החופש הגדול ישנם ביקורים רבים מסוג זה ואנו מברכים על כך. בימים בהם נערכות טיסות התנדבותיות, מבקרי השדה מוזמנים להצטרף לטיסות אלו וכך קרה גם במקרה הנדון. הצטרפות לטיסה מסוג זה נעשית באישור אגודת התעופה אשר אחראית לטיסות ההתנדבות בשדה״ת. אגודת התעופה שמחה להעניק ידע תעופתי לילדים ולציבור הרחב, במטרה להדגיש את חשיבות התעופה האזרחית בישראל ולעידוד הילדים המבקרים למצוינות ולשאיפה להיות טייסי המחר".

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "אגודת התעופה הכללית נוהגת לעשות בהתנדבות מטסים, הן ליתומי צה"ל והן לחובבי תעופה. במטסים אלו אין חשיבות מי ההורה של מי ו/ או היכן הוא עובד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. מסריח

    גם הבן שלי חובב תעופה. אבל לא קיבלנו אפשרות לשלוח אותו.. כנראה רק מי שקרוב לצלחת זוכה..

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר