הרב ישראל הלפרין זצ"ל, צילום פרטי
הרב ישראל הלפרין זצ"ל, צילום פרטי

אבל כבד: נפטר הרב ישראל הלפרין, מייסד חב"ד בהרצליה ויקיר העיר

הרב הלפרין זצ"ל נפטר בגיל 66 לאחר מחלה קשה. משה פדלון כתב: "הוא הציל נפשות ותרם למשפחות. אני מרכין ראש ומודה לך חבר, נוח על משכבך בשלום"

פורסם בתאריך: 2.9.22 09:19

אבל כבד בהרצליה, עם היוודע דבר פטירתו של הרב ישראל הלפרין בגיל 66 ממחלה קשה. הרב זצ"ל היה רב קהילת חב"ד בהרצליה וניהל את הקהילה כאן מזה כארבעים שנה. הוא היה יקיר העיר הרצליה לשנת תש"ע. הוא הובא למנוחות אתמול (חמישי) בערב בבית העלמין הישן בהרצליה.

הוא נולד בנתניה, למשפחה דתית-לאומית. את שירותו הצבאי התחיל בחיל האוויר והמשיך בסיירת מטכ"ל. בצעירותו, על פי אתר חב"ד פדיה, התקרב לחסידות חב"ד, קודם חתונתו פעל כשליח היחיד והראשון בעיר הולדתו (נתניה). אחר נישואיו עם זוגתו אסתר התגורר בכפר חב"ד, שם למד בכולל בניהול הרב אברהם צבי כהן. הוא ישב בכולל כמה שנים, שם למד הוראה לרבנות, וקיבל תעודת סמיכה מהרב מרדכי שמואל אשכנזי.

בשנים בהם התגורר בכפר חב"ד היה פעיל מרכזי בארגון 'צעירי אגודת חב"ד'. בעבר היה מעורב בתאונת דרכים, בה נהרגו בת הרב מרדכי אליהו שניאור ויוספה, אחותו של הרב הלפרין, והוא ורעייתו נפגעו קשות, באופן שהשפיע על כל חייהם.

בפעילות בהרצליה הקים רשת מוסדות: קהילה חב"דית המונה כמאה חמישים משפחות, ששה בתי כנסת חב"ד, שניים במרכז העיר ברח' העצמאות וברח' הרב קוק, אחד בשכונת יד התשעה, אחד בהרצליה פיתוח, אחד באזור התעשייה, ואחד נוסף בנוף ים. מייד עם תחילת פעילותו בהרצליה מונה לרב בית הכנסת בנווה עמל.

ראש העירייה, משה פדלון, פרסם אתמול הודעה מיוחדת בה כתב: "אתמול (רביעי) ביקרתי בביתו של ידידי הרב הלפרין שסבל בשנים האחרונות ממחלה קשה. פגשתי איש חסד, צנוע וחכם שכל חייו הקדיש למען אחרים. היום (חמישי), בתחילת חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, התבשרנו בצער רב על לכתו. הרב הלפרין זצ"ל, יקיר העיר, מקים קהילת חב"ד בהרצליה, מייסד ומפעיל את "בית התבשיל" חילק מאות ארוחות מידי יום לנזקקים ותרם רבות למען אחרים. בענווה, ביושר דרך ובחמלה רבה, הציל נפשות ותרם למשפחות. אני מרכין ראש ומודה לך חבר, נוח על משכבך בשלום".

 

 

חברת המועצה מאיה כץ כתבה אתמול (חמישי): "ב קהילת חב"ד בהרצליה, יקיר העיר הרב הלפרין הלך לעולמו היום. הרב הלפרין היה איש מיוחד שידע לשלב ולאחד בין כולם, איש נעים הליכות, חכם, שערכיו ומעלותיו היוו חיבור מתמיד בין החילונים לדתיים. הרב הלפרין שגדל בבית דתי לאומי ושירת בחיל האוויר ובסיירת מטכ"ל, ראה את כל בני האדם באשר הם, כיבד כל אדם ודרכו הייתה דרך של נתינה. פעילותו בעיר היא רבה במגוון רחב של תחומים, בעיקר בתחומי הרווחה. תמיד שלאף אחד לא יהיה חסר כלום בין אם מדובר בסלי מזון, ציוד ללימודים, בגדים ועוד. נהגתי לשבת עם הרב הלפרין לעיתים, גם כשהיו בינינו חילוקי דעות תמיד פעל בדרכי נועם, בשיח מכבד מתוך מטרה אמיתית למצוא את שביל הזהב בה חיים יחד, כולנו בעיר אחת. העיר הרצליה הייתה חלק משמעותי במהות שלו ולו היה חלק משמעותי בעיר הרצליה. אני מעריכה את פועלו בארץ ובעולם במישורי ההסברה, הציונות, אהבת ארץ ישראל והכי חשוב אהבת האדם באשר הוא אדם, ידעו רבים כי דרכו הייחודית היא שהפכה אותו בליבם של רבים לאישיות כל כך מיוחדת בעיני הכלל".

הרב הלפרין זצ"ל הובא למנוחות אתמול (חמישי) בבית העלמין הישן בהרצליה. הותיר אחריו את רעייתו ומאות בני קהילת חב"ד אבלים. במהלך הלוויתו הוכרז כי הרב תמיר קסטיאל שכיהן כשליח בשכונת קטמון בירושלים, ימלא את מקומו כשליח חב"ד בהרצליה.

יהי זכרו של הרב הלפרין ברוך.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה והקהילה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר