טופי וזואי לאימוץ, עמותת הרצליה ונתניה אוהבות חיות
טופי וזואי לאימוץ, עמותת הרצליה ונתניה אוהבות חיות

כמאה כלבים מחכים בהרצליה לאימוץ: "2022 היא השנה הקשה ביותר"

בעמותת הרצליה ונתניה אוהבות חיות מספרים שהשנה הזו היא השנה עם הכי הרבה נטישות של כלבים לצד הכי מעט אימוצים. "יש כלבים שקופים שנתקעים כאן". רוצים לאמץ? כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 5.9.22 08:56

מצב מדאיג: כ-98 כלבים נמצאים כעת בעמותת הרצליה ונתניה אוהבות חיות וממתינים לאימוץ, מספר גבוה ובלתי נתפס. "אנחנו מרגישים שיש יותר נטישות אחרי הקורונה ובקיץ", אומרת ניצן בראון, פעילה בעמותה ומנהלת שיתופי פעולה שיווקיים. "אולי זה גם המצב הכלכלי שמכביד על אנשים, אני לא יכולה להגיד בדיוק למה, אבל יש יותר נטישות כלבים ויש אצלנו כלבים שנמצאים מעל שנה. אנחנו לא יודעים מה הסיבה, אבל 2022 היא השנה הקשה ביותר במציאת בית לכלבים והשנה עם הכי מעט אימוצים", היא מדגישה.

טופי לאימוץ, הרצליה ונתניה אוהבות חיות

טופי, הרצליה ונתניה אוהבות חיות

בראון ממשיכה ומתארת את המצב: "יש ירידה של כ-40% בכמות האימוצים ויש עליה כללית בכמות הנטישות. בחודש אוגוסט למשל הגיעו לכלביות שלנו 27 כלבים שזה כ-50% יותר מהרגיל. יש יותר כלבים שנכנסים לעמותות לעומת כאלה שיוצאים, לכן כמות הכלבים בכלביות עולה ויש באופן טבעי יותר כלבים 'שקופים' שנתקעים בכלביה לאורך זמן".

זואי לאימוץ, הרצליה ונתניה אוהבות חיות

זואי לאימוץ, הרצליה ונתניה אוהבות חיות

אחת הכלבות שנמצאות זמן רב ומשקפת את המצב, היא טופי, שהגיעה ביוני 2021, אומצה ביולי, הוחזרה לכלביה בדצמבר, ומאז שהוחזרה מחכה כבר שמונה חודשים לאימוץ. טופי הגיעה עם שישה אחים בגיל כמה שבועות ובגיל חודשיים נמסרה למשפחה שהבטיחה לעבור איתה תהליך בידיעה שהיא קצת חששנית וצריכה חשיפה נכונה. לאחר כמה חודשים בכלביה הודיעו המאמצים שהכלבה קשה מדי עבורם ואין להם יכולת לטפל בה. "קיבלנו לכלביה בחזרה כלבה בוגרת וחששנית שסובלת נורא בכלביה. כל מה שטופי צריכה זה בית חם עם קצת סבלנות שייתן לה את הזמן שלה ויכבד את הדרך בה היא רואה את העולם", אומרת ניצן ומוסיפה: "מדובר בכלבה עדינה וחברותית מאוד, שמאוד אוהבת אנשים וגם ילדים ברגע שהיא סומכת עליהם. היא מסתדרת מדהים עם כלבים וכלב נוסף בבית יעזור לה מאוד".

 

בראון מציינת גם את אייס, שמחכה כבר שנה לאימוץ. כלבה נוספת עליה מספרת בראון היא זואי, שהגיעה ואומצה במרץ השנה (2022) והוחזרה ביוני האחרון. "כל נטישה כזאת פוגעת קשות בכלב מבחינת תחושת הביטחון והאמון", מסבירה ניצן ומוסיפה: "זואי נמצאה משוטטת בהרצליה, הייתה שייכת למישהו שלא שמר עליה כמו שצריך, החזיק אותה בחצר ונתן לה לברוח".

אייס לאימוץ, הרצליה ונתניה אוהבות חיות

אייס, הרצליה ונתניה אוהבות חיות

זואי אומצה יחסית מהר על ידי מתנדב שהתאהב בה בכלביה ושם נורא שמחו שנמצא לה בית טוב, אך לאחר שלושה חודשים, למרבה ההפתעה והאכזבה, הם קיבלו שיחת טלפון מהמשפחה שאימצה שבה נאמר שמסיבות כאלה ואחרות, הם לא מוכנים לטפל בה יותר והיא הוחזרה לכלביה. "זואי כלבה בינונית, שמחה וחיובית, חברותית נורא, מסתדרת ומתפנקת עם כולם. היא צריכה בית עם כלב נוסף ועם בעלים אחראים שלא ייתנו לה להסתובב לבד ברחובות", אומרת ניצן ומקווה שיימצא לשתיהן ולכלביםן נוספים, בית חם במהרה.

עמותת הרצליה ונתניה אוהבות חיות: יום אימוץ בהרצליה, שישי 14:00-16:00 | ׳השירות הווטרינרי הרצליה׳ בווייז. יום אימוץ בנתניה, שישי 13:00-15:00, שבת 10:00-12:00, רח' הרכב 12, ׳המרכז הווטרינרי נתניה׳ בווייז. ניתן ליצור עם העמותה ולתאם פגישת אימוץ בהתאם לנהלים. שלחו לנו הודעה בוואטסאפ למספר: 055-667-5229.

לתרומות לעמותה ניתן להיכנס לקישור https://secure.cardcom.solutions/e/xJEI


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר