מלון דניאל, צילום zhukovsky/depositphotos.com
מלון דניאל, צילום zhukovsky/depositphotos.com

הקרב על הכשרות של מלון דניאל: "התקפות מרושעות"

המלון ההרצלייני עבר לקבל שרותי כשרות מרבנות שוהם במקום מרבנות הרצליה. מה שגרם למכתב חריף של אלעד צדיקוב לרב הראשי ולתגובה לא פחות חריפה של הרב דוד סתיו משוהם

פורסם בתאריך: 7.9.22 08:47

חבר מועצת העיר אלעד צדיקוב, יוצא נגד הכשרות החדשה של מלון דניאל, במלון לא מבינים על מה המהומה.

מלון דניאל בהרצליה החל לקבל שירותי כשרות ממועצת שוהם בראשות הרב דוד סתיו, במקום שירותי כשרות מרבנות העיר הרצליה. זאת החל מה-1 בספטמבר ולאחר שהדבר אושר חוקית בעקבות הרפורמה של חבר הכנסת מתן כהנא, לפיה ניתן לקבל כשרות גם מרבנות במועצה דתית אחרת. במועצה הדתית בהרצליה אומרים כי בחודש אוגוסט, די בהפתעה, הודיעו בעלי של מלון דניאל כי הם מפסיקים את שירותי הכשרות דרך המועצה הדתית הרצליה ועוברים לקבל כשרות מהמועצה הדתית שוהם, של הרב סתיו.

בעקבות כך שלח חבר מועצת העיר הרצליה אלעד צדיקוב מכתב לרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, בו כתב: "מלון דניאל בהרצליה בחר בימים אלה לסיים את התקשרותו עם מערך הכשרות המקומית של רבנות הרצליה, מעבר לפגיעה בפרנסת תושבי העיר שעבדו בהכשרת המלון, הרי שהתקנות החדשות שנקבעו ע"י השר כהנא מחייבות מערך מפקחים כנדרש בחוק על מנת להעניק כשרות בעיר אחרת, תבחין שרבנות שוהם לא עומדת בו כיום. אני מצר על בחירת מלון דניאל, להוריד את רמת הכשרות, ולפגוע במועצה הדתית הרצליה שסיפקה לו שירות מעולה עשרות שנים, אך מעל כל זאת, מתייצבת תמונה של הונאת כשרות לכאורה, עליה אנו חייבים לתת דעתנו". צדיקוב ביקש מהרב הראשי להודיע לציבור בארץ ובחו"ל על השינוי במלון דניאל, וכן לשלוח מכתב אזהרה למלון ולהפעיל סנקציה כנגד המועצה הדתית שוהם על מתן תעודת כשרות שלא בהתאם לחוק לכאורה, לטענתו.

בנוסף לכך, שלחה עמותת כושרות מכתב באמצעות משרד עורכי הדין אשר דל אל מלון דניאל, בו נכתב: "בשם מרשתי עמותת כושרות (ע"ר), הריני לפנות אליך כדלקמן: בימים האחרונים נודע למרשתי כי בכוונת מלון דניאל להפסיק לקבל תעודת כשרות מהמועצה הדתית הרצליה … לפי המידע שבידנו הרבנות המקומית שהם אינה עומדת בדרישות החוק בעניין החזקת מערך שירותי כשרות הכולל מפקחי כשרות נכון למועד הנ"ל".

 

 

 

כתגובה לכך שלח הרב סתיו, רבה הראשי של הרבנות שוהם, מכתב למנהל מלון דניאל בו חיזק את ידי המלון על המתקפות שהוא עובר: "בשעה טובה רבנות שוהם מתחילה להעניק כשרות למלון שאתה מנהלו. אני יכול להבטיח לך ולקהל לקוחותיך כי בעקבות שינוי זה רמת הכשרות במלון דניאל לא תרד ואף תעלה",  כתב והוסיף: "אני מודע לכך שבימים האחרונים המלון עובר התקפות מרושעות ושקריות על ידי ארגונים קיקיוניים שרוממות הכשרות בגרונם. ארגונים אלה מעולם לא ביקרו את מאות בתי העסק שאין להם כשרות של רבנות מקומית ונזכרו לעשות כן רק עכשיו כלפי מלון דניאל משיקולים זרים שאין בינם לבין דאגה לכשרות או לממלכתיות דבר וחצי דבר. אני מבקש לחזק את ידיך ולהבטיחך שאנחנו נמשיך לתמוך בכם תוך דאגה לחיזוק הכשרות בישראל. נוציא בעזרת השם את הכשרות מאלו שהפכו אותה קרדום לחפור בה, למען כל מי שבאמת הכשרות יקרה בעיניו".

עוד בעקבות הדברים, פנה הרב סתיו פנה אל היועצת המשפטית לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה על הפרעה למילוי תפקידו כרב הראשי של שוהם.

ממלון דניאל נמסר בתגובה: "למדינת ישראל יש רבנות ראשית אחת, עם אישור כשרות המאושר על ידה, נדגיש שמערכת היחסים בין מלון דניאל הרצליה לרבנות הראשית בנוי על אמון, שקיפות ושירותיות – ואת אלה מצאנו ברבנות הראשית של שוהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר