סגן גל שחם, קורס חובלים
סגן גל שחם, קורס חובלים

מתיכון ראשונים ומהצופים: קבלו בהצדעה את ההרצלייני שסיים בהצלחה קורס חובלים

"הבנתי שאני מתחבר מאוד לפיקוד והדרכה" | סגן גל שחם מספר על החוויה הכי משמעותית בקורס ועל הסיבות לבחירה בקורס חובלים

פורסם בתאריך: 8.9.22 08:29

טקס סיום קורס חובלים מחזור 145 התקיים אתמול, רביעי, בבסיס זרוע הים שבחיפה. הטקס נערך בנוכחות ראש הממשלה, יאיר לפיד, ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני הפיקוד הבכיר בזרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. קורס חובלים הינו קורס יוקרתי הנמשך כשנתיים וארבעה חודשים, אשר מכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות. החובלים הבאים הולכים לעמוד בחזית הלחימה הימית. הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך הקורס. בקורס חובלים מחזור 145 הוכשרו כ-41 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים, ועם סיום הקורס שובצו בכלי השייט השונים. בין מסיימי הקורס, סגן גל שחם מהרצליה.

סגן שחם בן ה-21 סיים קורס חובלים במגמת שייט ושובץ בספינת הטילים אח"י מגן. גל למד בתיכון הראשונים והרחיב פיזיקה ומחשבים. בנעוריו היה בתנועת הנוער "הצופים" והדריך בתנועה מכיתה י' עד יב'. לפני הגיוס, התאמן בקפוארה ואקרובטיקה, והיה פעיל מקצועי בתחומים במשך שמונה שנים. כתחביב הוא אוהב מאוד לנגן. גל מספר על הבחירה בקורס חובלים: "קיבלתי מיון כשהייתי מלש"ב, ולא הכרתי יותר מדי את הקורס. כשהתחלתי להבין מה יש בו, הבנתי שאני מתחבר מאוד לפיקוד והדרכה. אני יכול לומר בוודאות שהקורס פיתח אותי".

 

הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. השלב האהוב על גל היה השלב המתקדם. "בשלב הזה מרגישים את הפיקוד, הלמידה, וההתנסות", מציין גל. "הלמידה בפועל על כלי הביטחון השוטף והיציאה מהשגרה הרגילה עוזרות לך לגבש דעה, והבנתי שזה המקום בשבילי".

מעבר לצדדים המקצועיים והלימודיים, יש היבט חברתי מאוד משמעותי וחזק בקורס חובלים. "חוויה שממש זכורה לי זה שלב הימ"פ (ימאות ופיקוד)", הוא מספר. "זה שלב שיש בו המון חוויות מצחיקות ומאתגרות, והמחזור התגבש שם. זאת הייתה נקודת הפתיחה לחברויות שיימשכו לכל החיים".

במהלך ההכשרה, יש שלבים מסוימים בהם הצוערים מצטרפים לצוותים בכלי השיט השונים בזרוע. "בשלב מתקדם, הצטרפתי לאחת הספינות ויצא לי לקחת חלק איתם באירוע מבצעי. זאת הייתה אחת מהחוויות המטורפות והמשמעותיות שחוויתי בקורס. השאיפה שלי להמשך זה להשפיע על אנשים ולהתקדם בעולם החדשני-טכנולוגי, עולם ההיי-טק", הוא מסכם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר