מסיים קורס חובלים, סגן איתי דן
מסיים קורס חובלים, סגן איתי דן

בהצדעה: בוגר תיכון הנדסאים, סגן איתי דן, סיים בהצלחה קורס חובלים

הוא הרחיב פיזיקה, כימיה ומדעי הנדסה, מתגורר ביישוב מתן. "הקורס משלב פיקוד, אתגרים ומקצועיות, ממש משלב את כל העולמות", אומר סגן איתי דן שסיים השבוע בהצלחה את מחזור 145 של קורס חובלים

פורסם בתאריך: 8.9.22 17:33

טקס סיום קורס חובלים מחזור 145, התקיים אתמול (רביעי, 7.9) בבסיס זרוע הים שבחיפה. הטקס נערך בנוכחות ראש הממשלה, יאיר לפיד, ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני הפיקוד הבכיר בזרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. קורס חובלים הינו קורס יוקרתי הנמשך כשנתיים וארבעה חודשים, אשר מכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות. החובלים הבאים הולכים לעמוד בחזית הלחימה הימית. הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך הקורס. בקורס חובלים מחזור 145 הוכשרו כ-41 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים, ועם סיום הקורס שובצו בכלי השייט השונים.

בין מסיימי הקורס היה סגן איתי דן בן ה-21, בוגר תיכון הנדסאים בהרצליה, תושב היישוב מתן בדרום השרון. הוא סיים את קורס חובלים במגמת מכונה ושובץ בסערי 5 אח"י להב. בתיכון הנדסאים הוא הרחיב פיזיקה, כימיה ומדעי הנדסה. בנעוריו היה בתנועת הנוער "האיחוד החקלאי" מכיתה ד' עד י"ב, בשעות הפנאי  הוא אוהב לבלות עם חברים, לטייל ולגלוש "וויקבורד" כתחביב. על הבחירה בקורס חובלים סיפר איתי: "תמידי ידעתי שאני רוצה להיות קצין, לוחם. הגעתי דרך המיון והבנתי שזה המקום בשבילי – הקורס משלב פיקוד, אתגרים ומקצועיות, ממש משלב את כל העולמות".

 

 

הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. השלב האהוב על איתי היה השלב הייעודי-שטח. "אחרי כל הלמידה מגיעים לשטח, לתפקיד האמיתי: עבודת צוות, פיקוד על חיילים, מקצועיות וירידה לדקויות", הוא מספר.

כחלק מההכשרה, במהלך שלב אקדמיה העביר מחזור 145 גיבוש למלש"בים צעירים לקראת גיוס לקורס חובלים. "התחברתי לזה מאוד", אומר איתי, "הייתי מפקד בגיבוש, הרגשתי משמעותי עם אחריות מול המלש"בים". במהלך שלב מתקדם, השתתף איתי באירוע מבצעי. "יצא לי לקחת חלק באירוע מבצעי, האימונים והעשייה מאוד דומים למתרחש בשטח והרגשתי את המשמעות ואת התפקיד של זרוע הים", הוא מספר בגאוות יחידה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר