חוף הים בהרצליה צילום העירייה
חוף הים בהרצליה צילום העירייה

תלונות על מחסור בפחים בחופי הרצליה ועל מצב התשתיות

לדברי תושבים הובטח כי הפחים יוחזרו לאחר עבודות שדרוג אבל זה לא קרה. "אנשים משאירים זבל כי אין פחים", אומרת תושבת העיר. יונתן יעקובוביץ: "החופים לא מביאים גאווה לעיר"

פורסם בתאריך: 29.9.22 09:06

תושבים בהרצליה מתלוננים על מחסור בפחי זבל בחופים ועל תחזוקה לקויה. לדברי תושבים רבים, עיריית הרצליה שדרגה טרם תחילת הקיץ את החופים וכאשר ביקשו להבין מדוע אין פחים נאמר להם שלאחר עבודת השדרוג הפחים יוחזרו, אבל בפועל נשארו פחים בודדים ולאור כך אנשים משאירים את הזבל בחופים.

"במהלך תקופת החורף עיריית הרצליה שיפצה את החופשים והורידה את הפחים", אומרת תושבת העיר, "כשביקשתי להבין מה הסיבה שאין פחים ופניתי למוקד 106 נאמר לי שהפחים יוחזרו לאחר השיפוץ והשדרוג, אבל מה שקרה בפועל הוא שנשארו פחים בודדים וגם הם רק במקומות שיש מציל, בחופים המוסדרים כמו בחוף הנכים והשרון. לאורך כל שאר רצועת החוף פשוט אין אף פח, הורידו את כל מה שהיה שם ולא ברור לי מה עומד מאחורי זה. מאות מטרים שלמים בין סוכה לסוכה אין אף פח בחוף. אני הולכת עם הכוס ומחכה לפח הבא, אבל יש אנשים שלא אכפת להם ומשאירים אחריהם את הזבל כי אין פח לזרוק בו. לא מובן לי מדוע לא החזירו את הפחים, הרי עובר טרקטור שאוסף שקים של זבל, עדיף שיהיו פחים והוא יאסוף את הזבל בצורה מסודרת במקום להתחיל לאסוף כוס כוס".

ותושב אחר מציין: "מעבר למחסור בפחים, גם התחזוקה במקום היא מאוד נמוכה. הייתי בטוח שבחורף הולכים לעשות שדרוגים מרחיקי לכת, לשים פחים חדשים שלא עפים ברוח ובמקום זה נעלמו הפחים בכלל ולא שמו חדשים. בכלל, כשמסתכלים על החופים, לא ממש נראה שנעשה משהו בשדרוג החופים".

 

דברים דומים אפשר לשמוע גם מחבר המועצה יונתן יעקובוביץ, שאומר: "מה שהרשות צריכה לעשות זה קודם כל לבצע אכיפה נגד השלכת פסולת בחוף הים, לאחר שהיא תעשה זאת, אפשר לחשוב האם נכון לשים פחים או לא ואם החליטו שיש פחים, צריך להיות בכל מקום. מצב תחזוקת החופים בהרצליה הוא מתחת לכל ביקורות, החופים לא מביאים גאווה לעיר באיך שהם מתוחזקים ורואים את זה בכל החופים. בחופי אכדיה, בחופי השרון, בחוף הדרומי ועוד. השירותים ישנים וחלודים, גדרות ישנים, הכל שבור וחלוד. בטיילת של חוף זבולון היו ציליות הורידו אותן בסוף העונה בשביל לחדש אותן ולא החזירו וכל העונה לא היה שם צל. גם ההצללות בחופי הים לא מספיקות ויש אותן בעיקר בחופי אכדיה. בכלל כל המצב של התשתיות בכי רע. הברזלים חלודים ולא מתוחזקים וזה נראה לא טוב וקרוע. לא נגעו בזה לפחות בחמש השנים האחרונות".

מעיריית הרצליה נמסר: "חופי העיר הרצליה הם מהיפים והנקיים ביותר בישראל. העירייה נבדקת ונמדדת תדירות במסגרת "מדד חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה, וזוכה לציון גבוה ביותר לכל אורך עונת הרחצה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. אסי

    גם בים אין פחים וגם בהרבה מהרחובות! מרגיש שחוסכים על חשבון משלמי הארנונה.
    שקיות נייחות של כלבים תמיד ריק, בשכונות הפלות זוהרות של הרצליה הרחובות כל הזמן מוזנחים ולא מנוקים עד שמתקשרים למוקד

  2. זיו

    אין חנייה , אין שירותים , אין פיקוח הדוק . זה עשרות שנים ככה שהעשירים השתלטו על חופי הרצליה וככה הכול מתנהל . רוב תושבי העיר הרצליה לא ממש נהנים מחופי הים של העיר.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר