נחש צפע באסלה בבית בהרצליה, צילום לוכד הנחשים גיא פרננדס
נחש צפע באסלה בבית בהרצליה, צילום לוכד הנחשים גיא פרננדס

מפחיד: אישה התיישבה על האסלה בבית בהרצליה והוכשה על ידי צפע | צפו

האישה הוכשה על ידי הנחש שחדר למערכת הביוב של הבית, חיפש דרך לצאת והגיע לאסלה. לוכד הנחשים שהוזעק, גיא פרננדס: "זו עונת הבקיעה, זו תקופה מסוכנת"

פורסם בתאריך: 18.10.22 18:03

תושבת הרצליה, שנכנסה לשירותים בשעה 01:00 בלילה הוכשה על ידי נחש צפע שחדר לשירותים. למקום הוזעק לוכד הנחשים גיא פרננדס, שהגיע למקום תוך רבע שעה ולכד את הנחש.

היכנסו כאן וצפו בלכידת הנחש

תחילת הסיפור בשישי לפנות בוקר, אז נכנסה התושבת לשירותים בביתה, לאחר שהתיישבה על האסלה, הרגישה מכה ברגל ולאחר מספר שניות הרגישה מכה נוספת, כאשר הסתכלה לתוך האסלה, ראתה נחש צפע גדול. "קיבלתי באחת בלילה טלפון בהול מתושב הרצליה על כך שיש להם נחש באסלה בבית פרטי בהרצליה, הדרכתי אותו מה לעשות ויצאתי לדרך", מספר פרננדס. "כשהגעתי למקום הרמתי את המכסה של האסלה וגיליתי נחש צפע גדול ושמנמן מכווץ בתוכה. דבר ראשון אטמתי את הפתח של הביוב עם מגבת וניגשתי לראות מה עם הגברת. היא הייתה בהיסטריה ומאוד מבוהלת והתרוצצה ממקום למקום, הסתכלתי על המקום וראיתי שאין סימני הכשה, אלא אדמומיות ונפיחות קלה. ביקשתי ממנה לשבת ולהשתדל כמה שפחות לזוז וביקשתי מבעלה שיתקשר למד"א למרות שהוא חשב שלא צריך. למקום הגיע פרמדיק, מדד לה לחץ דם גבוה וביקשתי שהיא תפונה להמשך טיפול בבית החולים על מנת לוודא שאין בצקות, שטפי דם או קשיי נשימה".

מסתבר שזו לא הפעם הראשונה בה נצפה נחש בסביבת ביתם, ככל הנראה אותו נחש. הבעל סיפר לפרננדס כי לפני כשבועיים הם ראו את הנחש נכנס למערכת הביוב. "הם הזמינו לוכד נחשים שלא הצליח למצוא את הנחש והמליץ להם לאטום את הפתחים שהוא נכנס דרכם, המלצה שהיא לא נכונה, כי ברגע שסוגרים את היציאה של הביוב, הנחש צריך לצאת מכיוון אחר ולכן יצא מכיוון האסלה". הוא מסביר.

 

 

איך לכדת את הנחש?
"מאחר והנחש היה דחוס ולא רציתי להסתכן בהכשה, התחלתי למלא את האסלה במים עד קו האסלה, ידעתי שברגע שהנחש לא יכול לנשום, הוא יילחץ ויתחיל לצאת החוצה וכך היה".

ומה עם הגברת?
"למחרת התקשרתי לברר מה שלומה, אמרו שהיא בסדר וככל הנראה מדובר בהכשה יבשה, שזה קורה בדרך כלל אצל נחשים ארסיים בלבד, כאשר הם לא רוצים לבזבז את הארס שלהם ורוצים לשמור אותו לטובת האוכל שלהם וזה המזל הגדול שלה, כי המקום נמצא ליד העורק הראשי בברך וזה היה יכול להסתיים לא טוב".

מה לעשות שאנחנו נתקלים בנחש?
"לא לנסות ללכוד אותו לבד, לשמור על קשר עין ולהתקשר ללוכד נחשים".

אנחנו בתקופה שיש עדיין נחשים?
"עכשיו זו תקופה מאוד מסוכנת. עונת הרבייה היא בחודשים מאי יוני וסביב אוגוסט הנחשים מטילים את הביצים ועונת הבקיעה מתחילה בחודש ספטמבר ומסתיימת בסוף הסתיו, לפי סוג הנחשים. ולכן עכשיו זה שיא העונה של הבקיעות. יש הרבה מקרים שאנשים מתקשרים אלי שיש להם נחשים קטנים בבית, צפע מטיל עד 35 ביצים ובקיעה בבית או בחצר היא מאוד מסוכנת, חשוב לזכור שצפע קטן מסוכן בדיוק כמו צפע גדול".

לאתר של גיא פרננדס היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר