עבודות שביל אופניים בשיכון גורדון, צילומים באדיבות התושבים
עבודות שביל אופניים בשיכון גורדון, צילומים באדיבות התושבים

הפתעה לתושבים: שביל האופניים חוסם את הכניסה לחניית הבניין

תושבים ברחוב גורדון מעלים שורה של טענות בנוגע לעבודות סלילת שביל אופניים בצמוד לבתיהם. "אין לנו התנגדות לשביל עצמו", הם מבהירים

פורסם בתאריך: 19.10.22 09:06

תושבים אשר מתגוררים ברחוב פתח תקוה בשיכון גורדון בהרצליה, מתלוננים שבמסגרת עבודות פרויקט אופנידן, שעובר בסמיכות אליהם, נסגר כביש הגישה לבניין שלהם ולא ניתן להיכנס לחניית הבניין עם המכוניות. לטענתם, כאשר פנו לעירייה ולחברה הסוללת נאמר להן שאין פתרון לבעיה שנוצרה.

התושבים מציינים שאומנם החניות שלהם לא רשומות בטאבו, אבל במשך שנים רבות הן קיימות מתחת לבניין. עוד הם מסבירים שכאשר עבודות סלילת שביל האופניים יסתיימו, יהיה מחסור רב של חניות ברחוב.

"אנחנו מתגוררים סמוך למסלול האופניים שנבנה", מספר תושב השכונה. "יש לנו שער חשמלי שהיינו נכנסים עם הרכב לתוך החצר. לאשתי יש בעיות קשות ברגליים והיא לא יכולה ללכת מרחקים קצרים. בנוסף, אני קבלן שיפוצים ויש לי מחסן בחצר שממנו אני מוציא את הכלים והחומרים לעבודה. עכשיו כשסגרו את הרחוב עם גדרות, כל הציוד שלי נשאר בפנים ואני לא יכול להוציא אותו. פניתי בבקשה שיפתחו לי את הגדר שאוכל להוציא את הציוד ועד עכשיו לא קיבלתי התייחסות".

עוד הוא מסביר שבסיום העבודות קיימת תכנית לשתול סמוך לשביל האופניים ושביל ההליכה צמחיה. "אין לנו התנגדות לשביל האופניים, אבל ביקשנו מהם שלאחר שעבודות השביל יסתיימו, בכניסה לבניין שלנו שיעשו אזור בלי צמחיה, שניתן יהיה להיכנס ולצאת עם הרכבים, אבל לצערי הם כרגע לא מסכימים", הוא אומר.

 

תושבת נוספת מציינת ששביל ההליכה הסמוך לעבודת הבנייה רעוע ומאוד מסוכן ובשעות הערב אין במקום תאורה. "צריך להבין שמי שמתגורר במקום היא אוכלוסייה מבוגרת, מאוד מסוכן ללכת בשביל בלילה ולא מעט כבר מעדו במקום, פנינו לעירייה ושלחנו תמונות, אבל עדיין התאורה לא טופלה. לצד זה, ברגע שהם לא דואגים למספיק חנייה בסמיכות, אנשים יתקשו להגיע הביתה, לסחוב קניות ובכלל, החיים שלנו יהפכו להיות הרבה יותר קשיים".

מהעירייה ומחברת נתיבי איילון נמסרה תגובה משותפת: "במסגרת רשת שבילי האופנידן הנסללת בימים אלו ברחבי מטרופולין ת"א, משרד התחבורה, עיריית הרצליה וחברת נתיבי איילון ממשיכים את ביצוע שביל השרון אשר עתיד לחבר את הרצליה, רמת השרון ותל אביב. אחד המקטעים שנמצא כעת בביצוע עובר ברחוב דרך ירושלים בהרצליה, אשר נחסמה בחלקה לתנועת כלי רכב, על מנת לאפשר את ביצוע שביל האופניים, יחד עם חידוש הרחוב, חידוש תשתיות התאורה, פיתוח נופי והסדרת חניות ברחוב. ביצוע העבודות בחלק זה יימשך כשלושה חודשים, ובמשך תקופה זו לא תתאפשר חניה בשטח העבודות. עם זאת, במהלך העבודות קיים שביל הולכי הרגל זמני מגודר ומוסדר כדי לאפשר מעבר בטוח לתושבי הרחוב. חשוב להדגיש שבכל משך שלבי הפרויקט בוצע ומבוצע יידוע לתושבי השכונה בפרט ולתושבי הרצליה ככלל. לגבי סוגיית החנייה, הרחוב הנ"ל אינו מוגדר כחניה, אך בסיום העבודות יוסדרו ברחוב מקומות חניה לתושבי השכונה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר