פחים שבורים בהרצליה, צילום פרטי
פחים שבורים בהרצליה, צילום פרטי

איך מסתדרים בלי פחי אשפה? זה מה שתושבים מנחלת עדה שואלים את העירייה

סאגת פחי אשפה בשכונת נחלת עדה: תושבים רבים נותרו ללא פחים וקיבלו התראות מהעירייה. בעקבות פניית צומת השרון הבטיחה העירייה שתחליף את הפחים על חשבונה

פורסם בתאריך: 23.10.22 08:30

תושבים משכונת נחלת עדה בהרצליה, מתלוננים על כך שמפני האשפה של העירייה נוהגים בפחי האשפה באגרסיביות ושוברים אותם, אך למרות זאת העירייה מאשימה אותם ואף דורשת מהם להחליף את הפחים על חשבונם. לטענתם, לפני מספר חודשים  שלחה להם העירייה התראה על כך שהם צריכים להחליף את הפחים השבורים בחדשים על חשבונם ולאחר שלא עשו זאת, העירייה פינתה את כל הפחים השבורים וכרגע בשכונה, אין כמעט פחים. אז איך מסתדרים בלי פחים? גם התושבים שואלים.

"העירייה פינתה את כל הפחים השבורים שזה אומר כ-90 אחוז מהפחים בשכונה וכיום כמעט אין פחי זבל בשכונה ואנשים שאין להם פח, זורקים אצל השכנים או לוקחים את הזבל איתם", מספרת תושבת השכונה. "כשקיבלנו את ההתראה, פנינו לעירייה על מנת להבין למה אנחנו צריכים לקנות פחים חדשים, הם אמרו לנו שזה לא באחריותם ועוד לפני פקיעת ההתראה, העירייה כבר אספה את הפחים השבורים", היא מסבירה.

 

 

 

 

לטענת התושבים פעמים רבות הם מוצאים את הפחים שלהם זרוקים על הרצפה וזאת לאחר שהעובדים שפינו את האשפה לא החזירו אותם למקומם. "אחרי שהפח מושלך פעם אחר פעם בכוח, הגיוני שהוא יישבר" אומרת תושבת השכונה, "אבל לא אנחנו אמורים לשלם עבור פח חדש וכבר נוצר מצב שלמי שיש פח תקין, מכניס אותו הביתה ומוציא אותו לפני הגעת המשאיות. אבל מה שבאמת מעצבן, שיש שכונות שכן מחליפים כמו בנווה ישראל ויש שלא. אנחנו משלמים מיסים וארנונה וזה אמור להיות שירות שהעירייה צריכה לספק ולצערי זה לא קורה".

כמה עולה להחליף פח?
"לפי האינטרנט 379 שקלים, אבל זה לא עניין של כסף, אלא של עקרון, כי הרי לא אנחנו שוברים את הפחים ולכן זו האחריות שלהם".

בעקבות פניית צומת השרון נמסר מהעירייה בתגובה: "בימים אלו העירייה החלה לבצע מיפוי של כל הפחים השבורים והחסרים בשכונת נחלת עדה, ובשבועיים הקרובים תפעל מול הקבלן להחלפתם בחדשים". בתגובה לשאלה נוספת הודיעה העירייה כי הפחים יוחלפו במימון העירייה. מהעירייה לא נמסרה התייחסות בנוגע להתראות שקיבלו התושבים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חברות קמצנים

    בכיינים סדרתיים. מפח כזה משרת עמה משפחות לפחות במשך שנים רבות. הקמצנות של אנשים הורגת אותם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר