קלפי, צילום אילוסטרציה Roman_Yanushevsky depositphotos.com
קלפי, צילום אילוסטרציה Roman_Yanushevsky depositphotos.com

יום הבחירות בהרצליה: 88,932 בעלי זכות בחירה. ומה היו התוצאות בשנה שעברה?

איך מצביעים בהרצליה ומה היה אחוז ההצבעה בבחירות קודמות? הבחירות לכנסת ה-25, המדריך לבוחר ההרצלייני

פורסם בתאריך: 1.11.22 08:35

שנה ושבעה חודשים לאחר הבחירות האחרונות לכנסת, יוכלו היום 88,932 בעלי זכות בחירה בהרצליה להצביע בבחירות לכנסת ה-25.

בהרצליה יפעלו 144 קלפיות בבתי ספר ובמוסדות חינוך בכל רחבי העיר מ-07:00 ועד 22:00. מאחר שמדובר ביום שבתון, משרדי עיריית הרצליה יהיו סגורים.

כבר מחר נדע בוודאי מה היה אחוז ההצבעה בהרצליה ויהיה מעניין להשוות עם נתוני הבחירות האחרונות. במערכת הבחירות הקודמת שהתקיימה בחודש מרץ 2021, בחרו לממש את זכותם הדמוקרטית 65.3% מבעלי זכות הבחירה בעיר.

באותן בחירות זכתה מפלגת יש עתיד לרוב בקרב תושבי הרצליה, עם 26.7% מקולות הבוחרים. אחריה היו: הליכוד – 21%, כחול לבן – 12.6%, מפלגת העבודה – 9.3%, מרצ – 8.3%, תקוה חדשה – 5.4%, ימינה – 4.9%, ישראל ביתנו – 4.4%, ש"ס – 3%, הציונות הדתית – 1.7%.

כאמור הקלפיות שנפתחו ב-07:00 ייסגרו בשעה 22:00 בלילה. לבירור הקלפי שבה מצביעים אפשר להתקשר לטלפון 1-800-222-290 או להיכנס לאתר האינטרנט של ועדת הכנסת המרכזית בכתובת www.bechirot.gov.il , או לאתר משרד הפנים בכתובת www.moin.gov.il. הזדהות בקלפי תתבצע באמצעות אחת מהתעודות הבאות: תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון בתוקף, תעודת חוגר או תעודת שוטר.

 

 

 

אחוז החסימה הוא 3.25 אחוז מכלל הקולות הכשרים. חלוקת המנדטים מתבצעת כך, לאחר התואצות הסופיות: מחלקים את סך כל הקולות הכשרים של הרשימות המשתתפות בחלוקת המנדטים ב-120 וזה המודד הכללי. מחלקים את סך הקולות של כל רשימה המשתתפת בחלוקה למודד הכללי ומקבלים את מספר המנדטים שקיבלה הרשימה (המספרים השלמים). מחברים את כל המנדטים ואת המנדטים שנותרו מחלקים בין המפלגות עד להשלמה ל-120 על פי שיטת מודד הרשימה הגדול ביותר. כלומר, לוקחים מפלגות שהתקשרו ביניהן בהסכמי עודפים ובתנאי ששתיהן עברו את אחוז החסימה. בודקים למי משתיהן מודד גדול יותר (מי משתיהן יותר קרובה למנדט) והיא זו שמקבלת את המנדט העודף עד לגמר חלוקת המנדטים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר