שלט וסימוני איסור חניה ברחוב אבן גבירול, צילום שרון יונתן
שלט וסימוני איסור חניה ברחוב אבן גבירול, צילום שרון יונתן

אין חניה באבן גבירול: מדוע נגרעו מקומות חניה רבים מהתושבים?

דיירי הרחוב מתקוממים על הצבת שלטי איסור חניה לאורך 43 מטרים בכל צד של הרחוב, בשל פרויקט הריסה בנייה. העירייה: הקבלן הציב את השלטים ללא אישור. הקבלן: הצבת השלטים נכללה בהיתר העבודה

פורסם בתאריך: 8.11.22 07:58

תושבים ברחוב אבן גבירול במרכז הרצליה, זועמים על שלטים שהוצבו ברחוב ואוסרים על החניה בשעות היום בחלק נכבד ממקומות החניה שלאורך הרחוב.

לפני כחודש הוקמה גדר סביב שני בניינים משותפים ברחוב שמעיה, הגובל ברחוב אבן גבירול, המיועדים להריסה ובנייה מחדש. בזמן הקמת הגדר, בין בניינים מספר 20 עד 24 ברחוב אבן גבירול, הציב הקבלן מטעמו שני שלטים (בתמונה) האוסרים על החניה פרט לפריקה וטעינה לצרכי אתר העבודה בין השעות 9:00 עד 17:00 לאורך של 43 מטרים בשני צידי הרחוב. המשמעות, איסור חניה של בערך 20 מקומות חניה, זאת בעוד שההריסה כלל לא החלה.

שלט שאוסר חניה ברחוב אבן גבירול, צילום שרון יונתן

שלט שאוסר חניה ברחוב אבן גבירול, צילום שרון יונתן

התושבים זועמים על כך וטוענים שהקבלן עשה לכאורה דין לעצמו וכי אינם רואים בשטח אכיפה של העירייה למען התושבים. עמיקם שפירא, המתגורר בבניין הסמוך, אמר לצומת השרון: "לא ייתכן שיוצבו על ידי הקבלן שלטים האוסרים על החניה בעוד שההריסה בכלל לא החלה. מדובר על בערך 20 מקומות חניה שעומדים להיגרע מתושבי הרחוב שזה בכלל סיפור אחר. נשאלת השאלה, האם הקבלן באמת זקוק לכל האורך ומדוע לאסור משני הצדדים ולא רק בצד הגובל עם אתר הבניה עצמו".

שפירא פנה לראש העירייה, משה פדלון, וכתב: "תושבי הרחובות אבן גבירול נדהמו על איסור חניה בשל הריסת הבניינים. משמעות הדבר, גריעת כעשרים מקומות חניה ברחובות שגם ככה יש בהם מחסור חמור במקומות חניה. במקום הבניין שייהרס ובו היו 12 דירות ייבנו שני בניינים עם 56 דירות, מה שיצמצם ויקשה עוד יותר על מציאת מקומות חניה. יש להחזיר את מקומות החניה לאלתר מה עוד שההריסה צפויה בעוד חודש".

 

בתגובה לפניית התושבים השיבה להם העירייה כי אתר הבניה הציב תמרורים ללא אישור וכי למקום נשלח פקח למתן קנס והתראה להסרה מיידית של התמרורים. אך למרות דברים אלו, השלטים עדיין לא הוסרו, ועל כך אמר שפירא: "איך ייתכן שעירייה לא מסוגלת לאכוף הסרת שני שלטים שהוצבו ללא אישורה? מעבר לכך, אנחנו דורשים שהעירייה תתחשב בתושבים וכאשר תחל הריסת המבנים, הגבלות החניה יהיו מינימליות ביותר".

סימוני איסור חניה ברחוב אבן גבירול, צילום שרון יונתן

סימוני איסור חניה ברחוב אבן גבירול, צילום שרון יונתן

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "קיבלנו את התלונות והנושא נאכף. הפיקוח העירוני קנס ודורש להסיר לאלתר את השלטים".

לשאלתנו הנוספת: אם כך מדוע העירייה לא אוכפת את הסרת השלטים, לא קיבלנו תגובה מהעירייה.

מטעמו של הקבלן המבצע נמסר בתגובה: "בהיתר העבודה שקיבלנו מהעירייה נכלל סעיף הצבת הסדרי תנועה זמניים הכולל בתוכו את הצבת השלטים האוסרים על החניה לפי התנאים וההגבלות של אתר הבניה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר