מירוץ האקלים, עם התעודה סגן שגריר האיחוד האירופי בישראל אנדראה פונטירולי, מימינו אריק רוזנבלום מנכ"ל אקואושן, צילום קובי בן שושן
מירוץ האקלים, עם התעודה סגן שגריר האיחוד האירופי בישראל אנדראה פונטירולי, מימינו אריק רוזנבלום מנכ"ל אקואושן, צילום קובי בן שושן

רצים למען האקלים: מרוץ מיוחד הוזנק ממרינה הרצליה

המרוץ המיוחד התחיל בגלזגו ומסתיים בשארם א שייח שם מתקיימת ועידת אקלים. באירוע ההזנקה במרינה הרצליה השתתפו סגן שגריר האיחוד האירופי בישראל, שגרירי בלגיה בארץ, ודיפלומטים נוספים

פורסם בתאריך: 7.11.22 09:16

החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה וצוות מרינה הרצליה, אירחו את החלק הישראלי במרוץ האקלים שמתקיים מגלזגו בסקוטלנד ועד שארם א שייח במצרים. מרוץ השליחים הבינלאומי למען האקלים נקרא – Running out of time. במרוץ לקחו חלק דיפלומטים ממדינות האיחוד האירופי, שרצו יחד מקטע מהמרוץ – מהרצליה ועד תל אביב. במרוץ הייחודי ביוזמת ארגון The World Relay, שאותו מובילה בישראל עמותת אקואושן, לוקחים חלק יותר מ – 250,000 אנשים מכל רחבי העולם. הוא מתקיים במשך 38 ימים ומתפרס לאורך כ- 7,800 קילומטרים. המסלול עובר ב-18 מדינות ומסתיים בשארם א-שייח שבמצרים, סמוך להשקת ועידת אקלים שמתקיימת שם בין 6 ל-18 בנובמבר.

משתתפי מרוץ האקלים עם משה פדלון ועופרה בל, צילום מנשה בסם

משתתפי מרוץ האקלים עם משה פדלון ועופרה בל, צילום מנשה בסם

אירוע ההזנקה התקיים כאמור במרינה הרצליה בנוכחות סגן שגריר האיחוד האירופי לישראל אנדראה פונטירולי, שגריר בלגיהב בישראל ז׳אן לוק בודסון, ראש העירייה משה פדלון, סגנית ראש העירייה ויו"ר החברה לפיתוח תיירות עפרה בל, מנכ"ל החברה לפיתוח עופר מור, מנהל המרינה עופר סער, מנכ"ל עמותת אקואושן אריק רוזנבלום, ודיפלומטים מרחבי אירופה.

סגן שגריר האיחוד האירופי בישראל, אנדראה פונטירולי, אמר: "חומרתו של משבר האקלים מחייבת שינוי מערכתי בכל המגזרים וחלקי החברה. אנחנו צריכים לצמצם את כמות הפליטות, ובמקביל לבנות את החוסן שלנו מפני אקלים קיצוני יותר. אולם המדיניות הנוכחית תפחית את פליטת גזי החממה רק ב-60% עד 2050, וזה לא מספיק. זו הסיבה שאירופה החליטה להגביר את מאמציה ואימצה את ה"גרין דיל" האירופי, המקצה מיליארדי אירו למאבק בשינויי האקלים. אנחנו לא יכולים לעשות זאת לבד: אנחנו צריכים לשתף פעולה ברמה הבינלאומית, עם שותפות כמו ישראל, כדי להאיץ את המהפכה הירוקה".

 

מנכ"ל עמותת "אקואושן" אריק רוזנבלום: "אקואושן גאה להוביל את המרוץ כאן בארץ מתוך תחושת שליחות ודאגה אמיתית לעתיד של כולנו. אני מבקש להודות לשגרירים ולשאר נציגי מדינות האיחוד האירופי על חלקם במרוץ, ולכל השותפים לדרך על שנרתמו לקחת חלק בהוצאתו לפועל של האירוע. אני מאמין שהמסר אותו הוא מביא עמו יוטמע היטב גם אצלנו".

נציין כי מרינה הרצליה עומדת בתו האיכות הבינלאומי בתכנית "הדגל הכחול" של ארגון FEE העולמי (Foundation for Environmental Education) שמייצג תוכנית סביבתית-חברתית, וולונטרית ובינלאומית, ייחודית לסביבה הימית. מטרת התוכנית הינה לעורר מודעות סביבתית בקרב המשתמשים בחופים, הקהילות החיות סביב החופים ומנהלי החופים תוך עידוד לניהול סביבתי נכון.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר