עוד שמואל סעדיה ושני העותרים נינו חדד ושלמה בכור (צילום פרטי) ורחוב בר כוכבא (צילום שרון יונתן)
עוד שמואל סעדיה ושני העותרים נינו חדד ושלמה בכור (צילום פרטי) ורחוב בר כוכבא (צילום שרון יונתן)

עתירה נגד פדלון והעירייה: "הבטיח שהתושבים לא יחויבו בתשלום עבור עבודות תשתית"

תושבים בשכונת נווה ישראל טוענים כי בשל הצפות קשות לאורך שנים, הבטיח להם ראש העירייה כי לא יידרשו לשם עבור עבודות התשתית, אך למרות זאת קיבלו דרישות תשלום

פורסם בתאריך: 14.11.22 08:44

זעם בקרב תושבים משכונת נווה ישראל על עיריית הרצליה ועל ראש העירייה, משה פדלון. זאת בעקבות דרישת העירייה לתשלום עבור עבודות התיעול והניקוז שבוצעו במספר רחובות ראשיים בשכונה. מדובר על עבודות תשתית שבוצעו בשנים האחרונות ברחובות בר כוכבא, הגלבוע, התבור, הר מירון, רוחמה ורחובות נוספים, על מנת לפתור את בעיות הניקוז הקשות ברחבי השכונה, זכר להצפות הקשות מדי חורף בשנים האחרונות.

שני תושבי השכונה, נינו חדד ושלמה בכור, הגישו לאחרונה באמצעות עו"ד שמואל סעדיה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד עיריית הרצליה והעומד בראשה, משה פדלון.

עו"ד שמואל סעדיה ושני העותרים, נינו חדד ושלמה בכור צילום פרטי

עו"ד שמואל סעדיה ושני העותרים, נינו חדד ושלמה בכור צילום פרטי

בעתירה דורשים השניים כי בית המשפט יורה לעירייה לבטל את דרישות התשלום שהושתו על התושבים וזאת לאור התחייבות מנהלית שניתנה לטענתם בעבר על ידי ראש העירייה, משה פדלון. כמו כן, ביקש עו"ד סעדיה כי בית המשפט יוציא צו ביניים שמורה שלא לנקוט הליכים מכוח היטלים אלו עד הכרעה בהליך זה ועד בכלל.

בעתירה נכתב: "יצוין כי העותרים מהווים 'פה ושופר' לתושבים רבים שכן  מדובר  בהיטלים  שהוטלו  על ידי העירייה ונשלחו לתושבים רבים שמצפים למוצא פיו של כבוד בית משפט ובכלל כך לרבות רחובות בר כוכבא, הגלבוע, התבור, הר מירון, רוחמה ורחובות נוספים. היטלים אלו הוטלו בניגוד להבטחה מנהלית מחייבת  ברת תוקף".

עוד נכתב בעתירה: "ראש עיריית הרצליה הבטיח והתחייב בעבר, ברוב אדיבותו, רוחב ליבו ורגישותו החברתית, בפני התושבים בשכונת נווה ישראל ובכלל כך בפני נינו חדד שהינו תושב  שכונת  נווה ישראל, חבר וועד שכונת נווה ישראל, בפניו ובפני תושבים אחרים, כאמור, וזאת במספר הזדמנויות, כמתואר בעתירה זו, כי יפעל לשפר את התשתיות בשכונת  נווה ישראל וזאת על חשבון העירייה מבלי להשית על התושבים היטלים, בה כאמור מתגורר העותר והיא נשוא ההיטלים".

בעתירה נטען כי פדלון חזר על הבטחתו שוב: "בשנת 2019  או בסמיכות לכך, פנה נינו חדד, במסגרת תפקידו כחבר ועד,  לכבוד ראש העיר משה פדלון, אשר שב ואמר לו כי הבטיח והתחייב בעבר בפניי התושבים, ושב והבטיח והתחייב שלא יושתו היטלים על התושבים בגין עבודות ניקוז, ותיעול  והתושבים 'לא ישלמו שקל'. נינו חדד אמר לראש העיר כי זו חובתה של העירייה לבצע את העבודות ומה גם לאחר סבל של שנים של התושבים. לאחר מכן, ביום 24.11.20 בעת מפגש נוסף התחייב ראש העירייה בפני מספר תושבים שלא יוטלו היטלים ואף לאחר מכן הוזמן לביתו של נינו חדד ובשיחה ב'ארבע עיניים' אמר חדד לראש העירייה כי התקבלו דרישות תשלום ותהה לפשר העניין לאור הבטחות והתחייבויותיו של ראש העירייה".

בעתירה צוין "כי פדלון השיב לחדד – אתה צודק,  טוב שאמרת לי שיש דרישות תשלום. הבטחתי לתושבים שלא ישלמו  תשלומי היטלים ואני הולך לבדוק את העניין לעומק כדי שיבטלו  את  דרישות התשלום".

כאמור, למרות זאת קיבלו תושבים בשכונה היטלי תשלום בגובה של אלפי שקלים.

בסיום העתירה כתב עו"ד סעדיה: "מהיכרות של העותרים והתושבים עם ראש העיר הרי אנו סמוכים ובטוחים כי הוא עדיין מבקש לקיים אחר התחייבותו כי הוא גם גדל וצמח בשכונת נווה ישראל וכי הוא פועל למען התושבים ונמצא בקשר עימם ב"גובה העיניים". התושבים מצפים אחרי עשרות שנים שיינתן מענה וזאת כמובטח וכמתחייב בלי שיושתו היטלים. אשר על כן, מבוקש לקבוע ולהצהיר כי הטלי התיעול שהושתו על  העותרים ע"י המשיבה והיטלי הפיתוח שהושתו על ידי המשיבה על העותר הינם בטלים לנוכח התחייבות מנהלית שניתנה על ידי ראש העירייה ולפי כל דין".

 

 

 

עו"ד סעדיה אמר לצומת השרון: "אנו משוכנעים שכבוד ראש העיר הנכבד והיקר, שאף גדל בשכונת נווה ישראל, ומהווה מושא לגאווה לתושבים, יממש את הבטחותיו לציבור התושבים. יהא זה אך נכון שההיטלים שהושתו והוטלו על התושבים יבוטלו ויראו בעבודות נשוא דרישת ההיטלים  כשירות מתחייב לתושבים בהתאם לנימוקים שמופעים בעתירה וזאת כמו שיש לקחת בחשבון שמוקמת שכונה חדשה בלב השכונה והיזם צריך לקחת על שכמו את ההוצאות הנ"ל וגם לאור העובדה שבשכונה הזו היו הצפות במשך שנים שהשביתו את השכונה וכל הגורמים הרלבנטיים היו מחויבים לבצע את העבודות נשוא העתירה. אני משוכנע שהעירייה וכבוד ראש העיר יגלו אהדה והבנה לעתירה וימצאו פתרון צודק לעניין זה".

תגובת העירייה תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר