מעבר חציה הבריגדה היהודית, בהרצליה, צילום שרון יונתן
מעבר חציה הבריגדה היהודית, בהרצליה, צילום שרון יונתן

העירייה הבטיחה לטפל, אבל מעבר החצייה שמסכן חיים נשאר כפי שהיה

אחד מתושבי העיר מתריע על מעבר חציה מסכן חיים וכבר לפני כשנה וחצי קיבל מהעירייה תשובה כי השינוי במקום אושר, אך דבר לא נעשה. מדוע זה נמשך זמן רב כל כך? ההסבר המקומם בפנים

פורסם בתאריך: 20.11.22 06:40

מפגע בטיחותי על מעבר החציה: תושב הרצליה מתריע מזה כשנה וחצי על מפגע בטיחותי בצומת הרחובות כנפי נשרים – מנחם בגין – הבריגדה היהודית. התושב טוען כי אי התנועה במעבר החציה הוא צר מלהכיל את הולכי הרגל ורוכבי האופניים החוצים אותו בזמן ההמתנה לאור ירוק וזאת בכביש ראשי וסואן בכל שעות היממה.

התושב מציין כי פנה כבר לפני כשנה וחצי לדניאל אייזנברג צדיקים, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק התחבורה, לה כתב: "ברצוני להפנות את תשומת ליבך לבעיה בטיחותית חמורה בצומת הרחובות כנפי נשרים – מנחם בגין – הבריגדה. מדובר בכביש שבו כלי רכב מאיצים מאוד את הנסיעה לשני הכיוונים. הרמזור עובד כך (בכל שעה ויום) שהולך הרגל שחוצה את הכביש נאלץ לחכות זמן לא קצר על אי התנועה כדי להמשיך בחצייה (הרמזור הירוק להולכי רגל לעולם לא רצוף בשני הכיוונים). אי התנועה קטן מאוד כך שהולך הרגל קרוב מאוד למסלול, מרחק קצר מאוד מרכבים במגיעים במהירות מאוד גבוהה".

התושב, שעובר במקום כל יום, מציין כי רבים מהחוצים הם ילדים, ואי התנועה מספיק בקושי לאופניים וכאשר חוצים את הכביש יותר משניים שלושה אנשים אי התנועה לא יכול להכיל את כולם, ובמיקרים מסוימים נאלצים רבים לעמוד בתפר שבין המדרכה לכביש בצורה שמסכנת אותם.

לדבריו, כדי למנוע פגיעה בהולך רגל צריך להפעיל את האור הירוק באופן רצוף כך שהולכי רגל לא יחכו באמצע על אי התנועה. "זהו פתרון פשוט שניתן ליישם באופן מיידי ובקלות", הוא אומר ומסביר: "נדרשת הרחבה של אי התנועה כך שיהיה ניתן לעמוד בו בבטחה. אני מניח שלאור גידול וציפוף העיר יש צורך לתת בכל הכבישים בעיר, קדימות להולכי רגל ורוכבי אופניים על פני רכבים".

בחודש יוני 2021, כחודש לאחר פנייתו הראשונה, קיבל התושב תשובה מהעירייה כי הבקשה נדונה בוועדת התנועה, אשר החליטה לאשר את התכנית שהוצגה בוועדה ועם קבלת האישורים הנדרשים יבוצעו השינויים. למרות זאת, בפועל לא בוצעו השינויים הנדרשים והתושב המשיך בפניותיו לעירייה שהשיבה לו בחודש דצמבר 2021:
"לפני כחודשיים אושרה תכנית לשיפור הצומת שכללה הרחבת אי תנועה כדי לאפשר להולכי הרגל להמתין בבטיחות ברמזור. תכנית זו אושרה בוועדה. לפני כ-3 שבועות, אגף תשתיות ביקש נושאים נוספים לתוספת הבטיחות בצומת והגישו תכנית חדשה והתכנית אושרה בוועדה. הוועדה ממליצה לאשר את הבקשה. צמצום רוחב נתיבי נסיעה והגדלת איי תנועה לשיפור הבטיחות והרגעת התנועה. עם סיום הפרוטוקול וחתימתו כנדרש, התכנית תצא לפועל".

 

זאת הייתה כאמור תשובת העירייה לפני כמעט שנה, אך מאז אין חדש ומעבר החציה בצומת מהווה עדיין מפגע מסוכן.

לאחרונה כתב התושב לבכירי העירייה וחברי מועצה: "בחודש מאי 2021 התרעתי על בעיית בטיחות חמורה. מאז היו התכתבויות וטלפונים, קיבלתי הבטחה לתיקון המצב ונאמר לי שעליי להפסיק להיות נודניק ולתת לאנשי המקצוע לעשות את עבודתם. בפועל, דבר לא נעשה והצומת עדיין לא בטוח. אם חלילה ייפגע מישהו בצומת זה יהיה באחריותכם".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה סיימה תכנון ומעוניינת לבצע את הצרת הצומת. בימים אלו הנושא נמצא בבחינת משרד התחבורה האמור לתקצב את הפרויקט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר