משה פדלון ודנה אורן ינאי, צילומים עזרא לוי, פרטי
משה פדלון ודנה אורן ינאי, צילומים עזרא לוי, פרטי

הקואליציה דחתה הצעה של אורן-ינאי להפחית את הארנונה בשכונות הוותיקות

חברת המועצה טענה כי השכונות הוותיקות מוזנחות לעומת ההשקעה במתחמים חדשים. וכאן החל כצפוי ויכוח בינה לבין ראש העירייה

פורסם בתאריך: 17.11.22 07:59

האם עיריית הרצליה צריכה להפחית את תשלומי הארנונה באזורים פחות מפותחים לעומת אזורים אחרים, מפותחים יותר? הצעה לסדר ברוח זו העלתה חברת המועצה מהאופוזיציה, דנה אורן-ינאי, בישיבת המועצה שהתקיימה השבוע, אבל ראש העירייה, משה פדלון, נעזר ברוב שיש לו במועצה כדי להסיר את ההצעה מסדר היום.

אורן-ינאי ביקשה להעביר את הצעת ההחלטה הבאה: "מועצת העיר מחליטה כי לאור מדיניות בפועל בה מחולקת הרצליה הלכה למעשה, להרצליה הראשונה ולהרצליה השנייה, יש לקבוע בהתאם לכך תעריפי ארנונה שמשקפים את המצב לפי אזור המגורים של התושב. הרצליה השנייה, הוותיקה, תשלם ארנונה נמוכה יותר, המתאימה להזנחה העירונית בקהילותיה".

אורן-ינאי פירטה בהצעתה: "בשנים האחרונות חשים התושבים הוותיקים של הרצליה ובעיקר תושבי השכונות הוותיקות ותושבי מרכז העיר, שראש העיר בוחר להשקיע את עיקר התקציבים לפיתוח בשכונות החדשות ומזניח את התחזוקה וההתחדשות בקהילות שלהם. המדיניות בפועל של פדלון מתבטאת בהשקעות כספיות, ברפורמות ארגוניות ובקבלת החלטות ניהוליות".

חברת המועצה טענה בהצעתה בין היתר, כי קיים פער בהשקעה בגינות ציבוריות בשכונות השונות. "ניתן להבחין בהזנחה ברורה בעיקר ברחובות הפנימיים של מרכז העיר, כמו גם אלו של נחלת עדה, הרצליה פיתוח, הרצליה הצעירה, נווה אמירים, נווה עמל, נוף ים ושכונת שביב ועוד. המדרכות השבורות, הכבישים הפגומים, הספסלים הישנים אם בכלל קיימים, פינות ירוקות וביוב וניקוז אשר לפעמים מתחברים להם יחדיו".

בסיום דבריה, נמנע פדלון מלהתייחס להצעתה ואמר לה: "אני מזהה שהעיר יקרה לך. אני משקיע המון ומקבל תגובות נהדרות מהתושבים. אני מציע לך שאם את מזהה תקלות תיפגשי עם האנשים הרלוונטיים בעירייה ותפתרו את הבעיות. הכפשת והעלבת מאות עובדי עירייה שקמים בחמש בבוקר". אורן ינאי השיבה לו: "אל תסית נגד עובדי עירייה". פדלון הוסיף: "חברת מדרג דירגה את הרצליה במקום השלישי בניקיון במרחב הציבורי מתוך כל הרשויות בארץ". אורן-ינאי השיבה לו: "אתה כנראה נמצא במגדל שן שאנחנו לא נמצאים בו".

לפני שהדוברים עלו לטונים גבוהים, כפי שקרה לא מעט בישיבות המועצה האחרונות, ניגש פדלון להצבעה. שבעה מחברי הקואליציה הצביעו בעד הסרת ההצעה מסדר היום וחמישה חברי אופוזיציה תמכו בהעלתה לסדר היום, כך שהיא הוסרה ברוב קולות.

 

אורן ינאי אמרה לאחר הדיון לצומת השרון: "תושבים רבים משכונות רבות סובלים כבר שנים רבות ממדרכות שבורות, ריהוט רחוב מוזנח, בתי ספר וגנים לא מתוחזקים וגינות ישנות ונטושות, זה קורה בחצר האחורית של ראש העיר, זה קורה בשכונות הוותיקות. רבים מתושבי השכונות זועקים כבר שנים רבות על הצורך בבניית מתנסים, מרכזי פנאי ולימוד ודורשים טיפול בתשתיות הפגומות, אך אין קול ואין עונה. הבחירה של ראש העיר ללטש ולהשקיע רק בפיתוח מתחמים חדשים מבלי לתחזק ולפתח את השכונות הוותיקות איננה מצדיקה את הארנונה הגבוהה שכולנו משלמים. הגיע העת לשים סוף לסדר העדיפות של ראש העיר והגיע הזמן להפסיק לגבות ארנונה ללא תמורה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העיר הרצליה הינה מהיפות בישראל וזוכה להכרה לאומית בזכות הטיפוח, הגינון ורמת התחזוקה הגבוהה. במידה ונתקלתם במפגע, אתם מוזמנים לפנות אלינו למוקד העירייה הזמין לשרותכם 24/7".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר