המשט לזכרו של חיים הרצוג ז"ל, צילום מרינה הרצליה
המשט לזכרו של חיים הרצוג ז"ל, צילום מרינה הרצליה

עוגני המרינה לא ישתתפו במשט ע"ש חיים הרצוג ז"ל: "העירייה מתעלמת מאיתנו"

המשט המסורתי אמור היה להתקיים במרינה, בשישי הקרוב, אך היום הוחלט לדחותו נוכח מזג האוויר הצפוי. נציגי העוגנים במרינה מעלים טענות חריפות: "מכתיבים לנו תקנון חד צדדי, פדלון מסרב להיפגש איתנו". העירייה: "בניגוד לנטען, התקיימו פגישות"

פורסם בתאריך: 22.11.22 08:16

ביום שישי הקרוב, ה-25.11, אמורה הייתה לקיים החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה את המשט המסורתי והחגיגי ע"ש חיים הרצוג ז"ל, נשיא המדינה לשעבר. אך לנוכח מזג האוויר הצפוי המשט נדחה. בהמשך תבוא הודעה על המועד החדש, והמשט אמור להתקיים בהשתתפות מאות שייטים ויוזנק מהמרינה בהרצליה. החברה מזמינה את הציבור לצפות במשט לאורך חופי הים של הרצליה.

בחברה לפיתוח התיירות מציינים כי המשט החגיגי, המאורגן בשיתוף צוות מרינה הרצליה ועמותת יד חיים הרצוג, יתקיים בנוכחות בנו, נשיא המדינה, יצחק הרצוג ומשפחתו. במקום תתקיים תערוכת מיוחדת דתציג תחנות מרכזיות בחייו ובפועלו של הנשיא לשעבר שהיה גם תושב הרצליה ויקיר העיר. עפרה בל, סגנית ראש עיריית הרצליה ויו"ר החברה לפיתוח תיירות מרינה הרצליה, אמרה: ״לא בכדי המשט ע״ש חיים הרצוג ז״ל, הוא המשט המסורתי והחגיגי ביותר המסכם את עונת המשטים של מרינה הרצליה. מדובר במשט שהפך להיות אחד מסמליה של העיר הרצליה וחלק מגאוות העיר. אנו גאים במשט הרצוג, גאים להביא לתודעה בכל שנה מחדש את אחד מסמליה של מדינת ישראל לתודעת תושביה ואורחיה של העיר הרצליה ושמחים להוות חלק מהמסורת המשפחתית של משפחת הרצוג בכל הנוגע לציון ושימור תפארת משפחתם".

אבל מי שלא ישתתפו במשט הם חלק מהשייטים העוגנים במרינה בהרצליה. האם שיגרו באחרונה מכתב לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, ובו הסבירו מדוע יחרימו את המשט המסורתי לזכר אביו. בתחילת מכתבם ציינו העוגנים: "כנציגי העוגנים במרינה הרצליה ובשמם, נבקש ראשית להביע את הערכתנו לפועלו של אביך, הנשיא השישי, מר חיים הרצוג המנוח, חובב שייט מושבע, על פועלו לקידום השייט בישראל. רבים מבין השייטים, זוכרים את אביך המנוח בחיבה ובהערכה עוד בהיותו שייט נלהב במרינה תל אביב. בנוסף, אנו מבקשים להביע את הערכתו לך ול-"יד חיים הרצוג", על פועלכם להמשך המסורת לקידום השייט בישראל".

בהמשך ציינו את הסיבה לצעד הדרסטי שלהם: "לצערנו, בכוונת חלק נכבד משייטי המרינה בהרצליה, להדיר את רגליהם וספינותיהם ממשט הרצוג הקרוב, זאת לאור ניכור ארוך ומתמשך בין עיריית הרצליה והחברה העירונית של הרצליה לבין השייטים. אנו, כנציגי העוגנים, פנינו פעמים אין ספור להנהלת העיר הרצליה בניסיון לייצר שיח ענייני ומכבד בין העירייה לבין השייטים, המשלמים מיליוני שקלים בשנה ממיטב כספם לקופתה של המרינה, אך אינם זוכים להקשבה והתייחסות למצוקותיהם ובקשותיהם".

נציגי השייטים טוענים עוד: "כדי למנוע מצב בו הימנעות גורפת מצדנו להשתתף במשט המאורגן על ידי המרינה ובטקסים הנלווים אליו עלולה להתפרש כפגיעה במוסד הנשיאות או בזכרו של אביך או כ"הכרזת מלחמה" כלשהי, אנו מבקשים מכבודו לשקול שוב את נוכחותו ואת התמיכה הכספית של העמותה לזכר חיים הרצוג באירוע, במידה וקיימת. כמובן שנשמח אם כבודו יבקש מראש עיריית הרצליה להיפגש עימנו כדי שנוכל לשטוח את טענותינו. יודגש כי מדובר במחאה שקטה כנגד הנהלת העיר הרצליה, מתוך רצון לייצר שיח כן ומכבד ולא מתוך חוסר כבוד והערכה לפועלך כנשיא מדינתנו".

 

 

 

עזריאל רהב, יו"ר ועד עוגני המרינה בהרצליה, אמר לצומת השרון: "העוגנים טוענים זמן רב כי הנהלת המרינה, ששייכת לחברה לפיתוח התיירות שבבעלות עיריית הרצליה, היא כוחנית ומסרבת לשתף פעולה עם העוגנים, כמו גם העירייה עצמה. המרינה במצב לא טוב מבחינת תחזוקה. בחורף שעבר הייתה סתומה תקופה ארוכה בניגוד למתבקש בחוק. המרינה לא מקיימת את החוק גם בנושאים בטיחותיים אחרים כגון סירת שירות ועוד. המרינה מכתיבה תקנון חד צדדי עם הרבה "סעיפים מקפחים" ובניגוד להתניות המובאות בתקנות המעגנות, והעירייה בצורה חד צדדית הפסיקה את החניה שהייתה לעוגנים במשך כ-20 שנה כתוצאה מהחלטה כתובה של ראשת העיר דאז יעל גרמן. ועל כל הטוב הזה המרינה גובה מחירים שערורייתיים רק בגלל שהיא יכולה, כולל מחיר לא חוקי לחשמל ומחיר מופרז לדלק (שהרי היא מונופול). משה פדלון מסרב להיפגש איתנו, כנראה בגלל שאנחנו לא מעניינים אותו. שלחנו עשרות מכתבים בשנתיים האחרונות, וכלום".

מעיריית הרצליה נמסר: "בשנת 2021 הגישו מספר עוגנים בקשה להכרה בתביעה כייצוגית כנגד מרינה הרצליה בקשר להוראות תקנון המרינה ולהסכמי העגינה, ובהמלצת בית המשפט, הסתלקו העוגנים מההליך, התביעה נמחקה ותביעתם האישית של העוגנים נדחתה. בניגוד לנטען, מאז דחיית ההליך דווקא התקיימו מספר פגישות בין נציגי מרינה הרצליה לבין העוגנים ונדונו סוגיות שונות. מרינה הרצליה מדגישה, כי כל פעולותיה מבוצעות בהתאם להוראות החוק. בנוסף, המרינה פועלת, לאורך כל השנים, לטיפול ולשדרוג מתקנים ותשתיות, במטרה להעניק לעוגנים את מירב השירותים, ולא בכדי המרינה מצויה בתפוסה מלאה וקיימת רשימת המתנה למקומות עגינה. "משט הרצוג" יתקיים כמיטב המסורת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר