משה פדלון (צילום עזרא לוי), עופר לוי (צילום פרטי)
משה פדלון (צילום עזרא לוי), עופר לוי (צילום פרטי)

טלטלה פוליטית בהרצליה: משה פדלון פיטר את סגנו עופר לוי

עימות חזיתי: לוי פרסם פוסט ארוך בתגובה לפיטוריו, בסיעתו של פדלון ענו לו. הערכות שונות לגבי שינויים אפשריים בקואליציה. האם מאיה כץ תצטרף?

פורסם בתאריך: 28.11.22 11:46

טלטלה גדולה במערכת הפוליטית בהרצליה ובעירייה: ראש העירייה, משה פדלון, פיטר את סגנו עופר לוי. מלשכת פדלון נמסר הבוקר: "ראש עיריית הרצליה, משה פדלון הודיע אמש (ראשון) לעופר לוי על סיום תפקידו כסגנו. ראש העיר הסביר כי טובת העיר הרצליה ותושביה היא העומדת לנגד עיניו וכי לצערו בחודשים האחרונים מר לוי פוגע בעבודת העירייה והעובדה כי פעל לשיבוש וסיכול מהלכים עירוניים משמעותיים – אינה מאפשרת עוד עבודה משותפת".

היחסים בין פדלון ללוי ידעו עליות ומורדות במהלך הקדנציה. לוי עומד בראש סיעת מרצ – התנועה הירוקה, לה שלושה חברים במועצת העיר, לוי עצמו, דניאל אייזנברג צדיקים ודרור בן עמי. במועצת העיר הרצליה 21 חברים, עד פיטוריו של לוי היו בקואליציה 12 חברי מועצה. גורמים פוליטיים בהרצליה מעריכים כי את עופר לוי כסגן ראש העירייה תחליף מאיה כץ, כיום יו"ר האופוזיציה שבשנים האחרונות תקפה רבות את התנהלותו של פדלון כראש עירייה. כזכור, כץ כיהנה כסגניתו של פדלון בקדנציה הקודמת אך פרשה לאופוזיציה והתמודדה מולו בבחירות לראשות העיר לפני כארבע שנים. במידה וארבעת חברי סיעתה יחליפו את שלושת חברי סיעת מרצ, ישמור פדלון על כוחו במועצת העיר. פדלון זימן ישיבת מועצה שלא מן המניין ליום שלישי הבא, דבר שהגביר את הספקולציות לגבי מינויה הצפוי של כץ במקומו של עופר לוי. תגובת מאיה כץ תובא כאן כשתתקבל.

 

בתגובה לפיטוריו פרסם לוי פוסט ארוך בו כתב:

"מזה ארבע שנים אני מכהן בתפקיד סגן ראש העיר, מחזיק תיק הספורט, מחזיק תיק הלהט"ב, יו"ר בני הרצליה וחבר בוועדות ודירקטוריונים עירוניים. חברי מועצת העיר מטעם מרצ – התנועה הירוקה הובילו את מהפיכת התחבורה הציבורית בשבת בעיר, הובלנו מדיניות סביבתית ירוקה ומתקדמת והגנה ושמירה על שטחים פתוחים, בלמנו לפי שעה את התכנית הזדונית להקמת שוברי גלים שהייתה פוגעת בבריאות הציבור. קידמנו את הספורט העממי והתחרותי בעיר והצבנו את הרצליה בשורה הראשונה של הספורט בישראל. שמרנו, על אף לחצים אדירים מצד ראש העיר, על עיר שוויונית וליברלית לכל תושביה, והגנו על זכויותיהם של קהילת הלהט״ב בעיר. אני מספר לכם את כל זה כעת, משום שאתמול קיבלתי מראש העיר מכתב שבו הוא מודיע לי על שלילת סמכויותיי. ראש העיר כבר איים עליי בעבר שיעשה כן, אך לא התכופפתי והמשכתי לפעול לפי צו מצפוני, עבור תושבי הרצליה ובשם הערכים בגינם נבחרתי … בתקופה האחרונה נתקלתי בהתנהלות מחפירה מצד ראש העיר ופמלייתו בנושאים שונים, כולל דרישות לתמיכה בהחלטות להן לא יכולתי להיענות … ארבע שנים אני פועל ללא לאות לטובת האינטרסים של תושבות ותושבי העיר, וידעתי כל העת כי ההצלחה שלי ופעילותי הרבה היו לצנינים בעיני ראש העיר ופמלייתו … ראש העיר ידע שפנינו לאופוזיציה. זה לא היה סוד שבתקופה האחרונה פעלנו באופן גלוי נגד דרישותיו של ראש העיר, והגיעו מים עד נפש … אני מקבל תמיכה עצומה מכם התושבים, ועובדות ועובדי העירייה  … תושבות ותושבי העיר, חברים יקרים, כעת אני נחוש יותר להמשיך לפעול בדרך שהובלנו במרצ רב על מנת לקדם את הרצליה ולטובתכםן. לכך אני מתחייב…".

מסיעתו של פדלון, חזון וניסיון, נמסר: "אחרי הרבה כרטיסים צהובים לאורך השנים נאלצנו להוציא לעופר לוי כרטיס אדום. לצערנו הוא גילה חוסר עניין בעבודות העומק ובעבודת הצוות של העירייה. לא ראה את עצמו כחלק מקבוצה הפועלת למען הכלל וניצל מעמדו לטובת נקודות זכות אישיות, הוא פגע בתכניות העבודה ולמעשה היה בנבדל בשנה האחרונה. נציין כי הקואליציה החדשה תשקף את האינטרסים של כלל תושבי העיר".

תגובות לשכת ראש העירייה ומאיה כץ יובאו כאן כשיתקבלו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר