מתחם הספורט אפולוניה בהרצליה צילום שרון יונתן
מתחם הספורט אפולוניה בהרצליה צילום שרון יונתן

ההורים דורשים אבטחה: גבר ערום נכנס למלתחות הילדים באפולוניה

לטענת הורים נגע לכאורה בשניים מהילדים בגבם. ההורים מתלוננים על היעדר בקרה יעילה בכניסות. אחת האמהות: "יש בעיה חמורה, הגיע הזמן שהעירייה תיקח את טענות ההורים ברצינות". בני הרצליה: "מנוי בוגר נכנס בטעות למלתחות הילדים, הופקו לקחים"

פורסם בתאריך: 4.12.22 08:21

הורים לספורטאים המתאמנים במתחם אפולוניה בהרצליה, טוענים כי לא קיימת אבטחה או בקרה בכניסה למתחם, כך שכל אדם שרוצה בכך יכול להיכנס למלתחות בזמן שהספורטאים הצעירים נמצאים שם.

מדובר במתחם שהוקם לפני מספר שנים ברחוב נתן אלתרמן בהרצליה הירוקה, וכולל בריכת שחיה המיועדת לאימוני שחיה עבור שחייני בני הרצליה ואולם לאימוני אומנויות לחימה, בעיקר ג'ודו.

ההורים כועסים ומודאגים בעקבות מקרה חריג שאירע לאחרונה. בהודעה שרצה בקבוצות הוואטסאפ של ההורים, דווח כי לאחר אימון שחיה נכנס גבר זר למלתחות הבנים כשהוא ערום ודיבר עם הילדים. לשניים מהם נגע בגב ולטענת ההורים עשה את צרכיו על הציוד שלהם. בעקבות ההודעה, נזעקו ההורים ודרשו כי במקום יוצב מאבטח באופן קבוע, בעיקר בשעות אחה"צ, שעות הפעילות של הספורטאים הצעירים יותר.

אמא לשחיין צעיר בבני הרצליה אמרה לצומת השרון: "ההודעה שרצה בין ההורים גרמה לכולנו להבין שיש בעיה חמורה במקום והיא לא מטופלת כמו שצריך. הדלת מכיוון החניון פתוחה כל הזמן, כך שכל אחד שרוצה יכול להיכנס בקלות למלתחות של הבנות והבנים. כאשר מדובר בעשרות בני נוער וילדים צעירים, אין צורך לתאר מה יכול לקרות כאשר יגיע למקום פדופיל חס וחלילה. לגבי המקרה שאירע, הבנו מהנהלת הבריכה שהבן אדם התנצל, אבל זה ממש לא מרגיע אותנו כי אנחנו יודעים שבעבר גם היו מקרים דומים. הגיע הזמן שהעירייה תיקח את טענות ההורים ברצינות ותציב מאבטח שישמור על הסדר במקום".

גלילה יבין. צילום דניאל חנוך

חברת המועצה גלילה יבין. צילום דניאל חנוך

ההורים פנו לחברת המועצה גלילה יבין מסיעת "יש עתיד" שפנתה לעירייה ולטענתה לא קיבלה את התשובה הרצויה מבחינת ההורים. יבין אמרה: "נושא האבטחה בבריכת אפולוניה עלה במסגרת דיון בישיבת המועצה באוקטובר, וזאת לאחר פניות קודמות מצד הורים בנושא. כמה שעות לפני האירוע החמור התרעתי שוב במייל בפני הנהגת העיר על העדר אבטחה ובקרת כניסה אפקטיבית למתחם. את תושבי העיר לא מעניין אם סידורי האבטחה יהיו באחריות העיריה או העמותה. הורים צריכים לדעת שכשהם שולחים את ילדיהם למסגרות בעיר הם נמצאים במקום בטוח. לא יתכן שרשות איתנה כמו הרצליה לא תדאג להציב את כל האמצעים הנדרשים לכך, במיוחד באתר כזה, לאור הרגישות של מלתחות בהן נמצאים כל יום עשרות בנות ובנים בגילאים צעירים מאוד ללא ליווי הורים. זו לא בריכה פרטית אלא ציבורית וכך יש להתייחס אליה".

 

לפני כחודש וחצי העלתה יבין הצעה לסדר בישיבת מועצת העיר – "מרחב ציבורי בטוח בעיר". בהצעתה דרשה יבין כי מועצת העיר "תקבל החלטה להסמיך צוות מומחים לצורך גיבוש מדיניות לשיפור הביטחון האישי במרחב הציבורי, בדגש על מבנים, מתקנים ושטחי ציבור המשמשים את ילדי העיר ובני הנוער בשעות הלימודים ובשעות הפנאי. תקציב מיוחד יופנה לטובת המטרות הנ"ל בתקציב העירוני הקרוב". הוחלט פה אחד שתוקם ועדה שתדון בהצעה.

מהנהלת עמותת בני הרצליה נמסר: "בעקבות מקרה בו נכנס בטעות מנוי בוגר למלתחות הילדים נערך תחקיר מקיף, הופקו הלקחים ותוקנו הליקויים שאפשרו את האירוע. בין היתר הותקן שילוט, גודר מתחם פעילות הילדים, הועברו תדריכים לבעלי התפקידים וחודדו ההנחיות למניעת הישנות מקרים מסוג זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר