דנה וילקר והבית ברחוב הקרן, צילומים - פרטי, שרון יונתן
דנה וילקר והבית ברחוב הקרן, צילומים - פרטי, שרון יונתן

"שאלתי את אבא למה". אביה מואשם ברצח אמה, עכשיו דנה וילקר מדברת לראשונה על הכל

ב-1 בנובמבר, יום הבחירות לכנסת ה-25, קיבלה דנה וילקר את הבשורה הנוראה מכל: אביה, יעקב בן אברהם, דקר למוות את אמה, יעל ז"ל. בראיון ראשון היא מספרת על אותו בוקר נורא, על היחסים בין הוריה, על הכעס העצום על אביה, ויש לה מסר שאסור לפספס

פורסם בתאריך: 1.12.22 13:06

ב-1 בנובמבר, יום הבחירות לכנסת ה-25 השתנו חייה של דנה וילקר מהקצה לקצה. אביה, יעקב בן אברהם, רצח את אמה יעל ז"ל ב-50 דקירות סכין, כפי שפורט בכתב האישום שהוגש נגדו אתמול (רביעי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

דנה (30), נשואה ואם לשלושה, מתגוררת בראשון לציון. בשיחה מיוחדת עם צומת השרון היא מספרת שהוריה עברו לפני כשנתיים לדירה בבניין המשותף ברחוב הקרן 3 בשכונת גליל ים, שם אירע הרצח. "הוריי מאוד התלהבו מהאזור החדש בהרצליה, ומכך שיש בנין עם מעלית כי לפני כן גרו בבניין בלי מעלית.הם אהבו את הדירה, היו בדירה הרבה אור ושמחה. הורי עבדו כמלווים של ילדים עם צרכים מיוחדים. אמא שלי התחילה לעבוד בליווי רק לפני 10 שנים. לפני כן הייתה עקרת בית, ואבא היה מפרנס היחיד".

תחזירי אותנו לאותו בוקר נורא של יום הבחירות.

"זה היה הבוקר הנורא מכל. קיבלתי טלפון מאחותי שהייתה נסערת ואמרה לי 'אמא מתה, אמא מתה'. מאותו רגע ראיתי חושך, קרסתי ולא יכולתי להמשיך בשיחה. פינו אותי לבית החולים באמבולנס".

מתי החל המתח ביניהם בגין כוונת אמך להתגרש מאביך?

"ההחלטה של הגירושין הייתה פתאומית, כחודשיים לפני המקרה. לא הבנו למה. היא נכנסה לדיכאון, והתחילה להגיד אמרו לי. כעסתי ושאלתי אם חברות שלה אמרו לה והיא ענתה כן. מאז התחילו חילוקי דעות על רכוש כי הכל היה רשום על שמה, גם מה שאבא שלי העביר לה, שבסוף אמא שלי ז"ל הסכימה לתת לו חצי, וכך היה רשום בהסכם גירושין".

זירת הרצח בהרצליה (תיעוד מבצעי מדא) והנרצחת יעל בן אברהם ז"ל (צילום מהרשת, פרסום לפי סעיף 27א בחוק זכויות יוצרים)

זירת הרצח בהרצליה (תיעוד מבצעי מדא) והנרצחת יעל בן אברהם ז"ל (צילום מהרשת, פרסום לפי סעיף 27א בחוק זכויות יוצרים)

עלה בדעתך שאביך יכול לבצע מעשה כה נוראי?

"לא תיארתי בחיים שיקרה לי דבר כזה במשפחה, אם הייתי חווה או מרגישה שמשהו לא בסדר, הייתי לוקחת את אמא שלי אליי".

האם היא פחדה ממנו?

"לא, אמא שלי היית מלאת ביטחון עצמי ושמחת חיים שפיזרה לכל עבר. כולם אהבו אותה והיא לא הראתה חשש של פחד".

בבית המשפט אתמול שאלת את אביך למה ולא קיבלת תשובה. הוא אמר לך משהו? האם דיברתם מאז המקרה?

*בבית משפט שאלתי את אבי, אבא למה, הוא פשוט לא הגיב רק הסתכל עליי. עד אתמול ראיתי את אבי ביום החקירה שלי כשהוא אזוק. הוא צעק "למה באת, למה הבאתם אותה". לא יכל להסתכל עליי. היה מתוסכל. אני יכולה לציין שקיבלתי שיחת טלפון אחת לפני, שבה הוא דיבר ואמר "תהיי חזקה אני אוהב אתכן, תהיי ביחד עם אחותך". נשברתי ואמרתי לו "אני חלשה, אני נקרעת ומרוסקת" וניתקתי את השיחה".

האם תנסי לברר איתו בהמשך ולקבל את התשובה לכך?

"תמיד השאלה שלי תהיה מה קרה שם. אני חושבת שאני אקבל תשובות אבל ממש לא כרגע. אני צריכה לקבל טיפול ולהיות חזקה".

האם בתוך תוכך יש לך השערה מדוע עשה את מה שעשה?

"אני לא יודעת למה זה קרה, פשוט לא נתפס, זה מקרה טראגי, המשפחה שלי נהרסה".

 

כמה את כועסת עליו? האם אי פעם תוכלי בכלל לסלוח לו?

"אני כועסת וכאובה ומחכה לגזר דין בשביל אמא. אני כועסת, אני מרוסקת, איבדתי אמא ואבא. הנכדים איבדו סבא וסבתא. אני על רצח אני לא סולחת. עובר לי רק בראש מה האמא היקרה שלי עברה, שום דבר לא מצדיק רצח"

האם בכוונתך לשמור איתו על קשר בזמן שהותו בכלא?

"לא נראה לי שנשמור על קשר רציף".

היו בעבר גילוי אלימות מצידו?

*לא גדלתי במשפחה אלימה. גדלתי במשפחה חמה. בגלל זה קיבלתי את זה ממש קשה, לא היו סימנים מוקדמים למעשה הזה",

לדעתך ניתן היה למנוע את הרצח?

"בנושא מניעת הרצח יש לי הרבה שאלות שגם המשטרה לא סיפקה לי כי הנושא היה בחקירה. השאלות שלי תמיד איפה אחותי הייתה, אולי היא נבהלה וברחה, אולי קפאה במקום. לא ידוע. לא דיברתי עם אחותי מאז המקרה. ראיתי אותה מאז רק פעמיים, בחקירה ובהלוויה של אמי ז"ל, אבל אסרו עלינו לשוחח. לפחות יש נחת מכך שהיא שוחררה ונהיה יחד".

מה הזיכרון הכי טוב שלך מהורייך?
"אמא עם החיוך הרחב שלה, עוטפת את המשפחה. אבא אוהב שקט ושלווה. תמיד הייתה בבית אווירה נעימה וחמה".

איך את וילדייך מתמודדים עם האסון?

"הבן הבכור בן 9, לקח את זה קשה ותמיד אומר שהוא אוהב את סבתא וסבא. הבת, שהיא בגיל 7 וחצי עם צרכים מיוחדים בעולם משלה ולא מתקשרת. יש לי ילד בן שנה שרואה תמונה של סבתא ומחייך. לפני שהוא נולד עבדתי במשרדים של חצי חינם. יצאתי לחופשת לידה וכבר תכננתי לחזור לשוק העבודה. בעקבות המקרה הנוראי אני בבית, לא עובדת ולא יוצאת, מתחילה לקבל טיפול פסיכולוגי".

בעקבות הטרגדיה הנוראית שלכם, יש לך מסר כלשהו?

"כן, המסר שלי הוא שבמידה ויש משבר זוגי, שהילדים יותר יתערבו, גם אם צריך לערב איש מקצוע טיפולי שייתן מענה".

כזכור אתמול פרסמנו כי דנה פנתה לעזרה מאחר והיא צריכה לפנות את דירת הוריה ברחוב הקרן בהרצליה בשבוע הבא. בפוסט שפרסמה ביום שלישי בפייסבוק כתבה: "הדירה בהרצליה היא בשכירות, ואני נאלצת לפנות לקבלן להבנת המצב. אני לא מאמינה שהכל קורס מעליי. ישר שוחחתי עם כל האנשים שהתנדבו לעזור לי, ולשמחתי גם בעוד חודש ויותר הם יעזרו לי וישמרו על קשר רציף. המסע הקשה שלי כבר התחיל ועכשיו השלבים הקשים בזכות התמיכה והדאגה של כל אחד ממכם אני מחזיקה מעמד. תודה שוב לכל מי שעוזר".

חבריה של דנה נרתמו לעזור לה ובהודעה שהפיצה חברתה נכתב: "דנה איבדה את אמה ברצח האכזרי החודש. אין מילים שיתארו את עוצמות הכוח הנפשי שלה כשהיא נלחמת עליו בשיניים יום יום מאז אותו רגע נוראי. דנה, אמא צעירה לשלושה ילדים, נותרה לבדה עם כל האחריות עליה מבחינה נפשית וכלכלית, ארגון והוצאות בל יתוארו. אני מבקשת מכל מי שקורא את הפוסט ויכול להתגייס למענה לעשות מצווה שאין כמוה".

כאמור, פינוי הדירה אמור להתבצע בשבוע הבא וחברתה מחפשת כל מי שיכול לעזור בפינוי הדירה. למי שמעוניין לתרום: העברות בביט 050-2100656, העברה בנקאית: בנק הפועלים סניף 634, מספר חשבון: 558910.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר