ישיבת מועצת העיר בהרצליה, צילום מהפייסבוק של העירייה
ישיבת מועצת העיר בהרצליה, צילום מהפייסבוק של העירייה

חילופי דברים קשים בעקבות השינויים במפה הפוליטית: "ההסכמים עקומים, הציבור לא טיפש"

בישיבת מועצה סוערת אושר מינויה של מאיה כץ לסגנית ומ"מ של ראש העירייה משה פדלון, וכצפוי ספגה כץ יחד עם חברי סיעתה ביקורת קשה. אורן אוריאלי ליונתן יעקובוביץ: "איתך אני לא מתחיל אפילו, אני יודע בדיוק איך אתה מרגיש כרגע"

פורסם בתאריך: 7.12.22 14:30

ה-6 בדצמבר 2022 ייזכר כתאריך שבו השתנתה המפה הפוליטית בהרצליה, וזאת 11 חודשים בלבד לפני הבחירות לראשות העיר, בסוף אוקטובר 2023. מועצת העיר אישרה אתמול (שלישי), בישיבה שלא מן המניין, את המהלך הפוליטי שמסעיר את העיר, בעקבותיו חזרו משה פדלון ומאיה כץ לשתף פעולה למרות היריבות הפוליטית והאישית הקשה ביניהם בשנים האחרונות. הישיבה כללה ביקורת חריפה על המהלך של כץ וחברי סיעתה מצד האופוזיציה וחילופי דברים קשים.

בפתח הישיבה אמר ראש העירייה, משה פדלון: "התכנסו לישיבת מועצה שלא מן המניין מכיוון שהחלטתי להרחיב את הקואליציה מתוך דאגה לשמירה על כלל האינטרסים של תושבי העיר". בהמשך פירט פדלון את מטרותיו להמשך הקדנציה ואת הישגי העיר בתחומים השונים. "פנינו אל העתיד בלבד ואנחנו לא עוסקים ברעשי רקע מיותרים", אמר.

לאחר מכן נערכו ההצבעות לאישור פיטוריו של חבר המועצה עופר לוי מתפקידו כסגן ראש העירייה, ואישור מינויה של חברת המועצה מאיה כץ לתפקיד סגנית ומ"מ ראש העירייה. בנוסף, התקיימו הצבעות לחילופי מינויים בחברות העירוניות, בדירקטוריונים ובוועדות עירוניות. כל ההצבעות זכו לרוב גדול של חברי הקואליציה. לאחר פרק זה הפתיע פדלון כאשר הצהיר כי עפרה בל, סגנית ראש העירייה, תשמש כיו"ר מינהלת הקמת אולם הספורט העירוני, שייבנה בחניה הגדולה בין הספורטק לפארק בשנים הקרובות, בעלות של 250 מיליון שקלים.

מאיה כץ צילום עזרא לוי

מאיה כץ צילום עזרא לוי

לאחר החלק הרשמי ניתנה זכות הדיבור לחברי המועצה, שאותה ניצלו חברי האופוזיציה להעברת ביקורת קשה על המהלך הפוליטי של כץ. חבר המועצה, איל פביאן, אמר: "הצבעתי נגד המינויים כי יש בי התנגדות למהלך הזה. לא בטוח שמעל מאה אלף תושבי הרצליה צוחקים כרגע מהדברים האלו והאחרים שנעשים. יש מצבים שבהם אופוזיציה צריכה להצטרף לקואליציה אבל זה לא המצב כיום. כנראה שיש איום דרמטי על הרצליה שהגברת מאיה כץ והאדון משה פדלון יודעים עליו ואנחנו לא וגרם להם ללכת ביחד אחרי 4 וחצי שנים שהשמעתם פה בקול גלוי ופומבי מה אתם חושבים אחד על השני עם ביקורת שחלקה היה חמור מאוד בנושאים של יושרה ומינהל ציבורי תקין. זאת דוגמא רעה מאוד, איך מתנהגים נבחרי ציבור ומערכת ציבורית. היינו יכולים לקבל את זה אם הגברת כץ והחברים שלה לסיעה היו אופוזיציה רגועה ומצביעים על הרבה דברים בעד. כל הרצליה ראתה, שמעה וקראה מה הם חושבים על מה שקרה בשנים האחרונות".

יריב פישר צילום סיוון פרג

יריב פישר צילום סיוון פרג

חבר המועצה יריב פישר: "ההבדל ביני למאיה הוא שאי אפשר להסתיר את האמת ואתם לא תצליחו להכחיש. אי האמון ביניכם לא ישרוד ולא יחזיק ומהר מאוד העסקה הזאת תתפוגג ותעוף ואנחנו נחכה למאיה באופוזיציה. ההסכם שכתבתם הוא מצחיק וזה לא מחזיק מים. ההסכמים העקומים האלו לא יעבדו. הציבור לא יקנה את זה כי הציבור לא טיפש".

חבר המועצה אורן אוריאלי שאל אם ההסכם שהובא לידיעת חברי המועצה הוא ההסכם היחידי בין פדלון לכץ, שהשיבה בחיוב על שאלה זו. אוריאלי היפנה שאלה לדורון דבי ופזית בכר, חברי המועצה החדשים יחסית מסיעתה של כץ: "אתם חדשים פה. בשביל זה הגעתם לפוליטיקה המקומית? אתם אנשים נחמדים. האם לזה פיללתם?", אמר. לחבר המועצה יונתן יעקובוביץ', מי שהיה המתנגד החריף ביותר באופוזיציה לפדלון, ועתה הצטרף יחד עם כץ לקואליציה, אמר אוריאלי: "איתך אני לא מתחיל אפילו. אני יודע בדיוק איך אתה מרגיש כרגע".

 

 

 

 

 

כאשר מנכ"ל העירייה, אהוד לזר, הזכיר את מנכ"ל העירייה הקודם (יהודה בן עזרא – ש.י.) אמר אוריאלי: "מה באמת עם המנכ"ל הקודם? גם אותו נשמע בזמן הקרוב. אתה מעז לדבר על המנכ"ל הקודם אחרי מה שעשיתם לו? אין לכם בושה". לזר השיב לו: "תעשה גילוי נאות עד הסוף".

מאיה כץ השיבה לחברי האופוזיציה: "מדובר בהחלטה מורכבת ואין עוררין על כך. ישבנו באופוזיציה, היו בינינו מחלוקות וויכוחים ונאמרו אמירות מורכבות וקשות וזה לא סוד. לפעמים צריכים לדעת להתעלות וזה השיעור החינוכי הכי נכון. צריך לדבר על הדברים כפי שמשה ואני עשינו בשבוע האחרון, לראות אם ניתן לפתור את המחלוקות ולנסות לייצר תהליך שיתוף פעולה למען תושבי הרצליה. כשראינו שנוצרה מחלוקת בין ראש עיר לסגנו, החל השיח ביני למשה. דיברנו על מחלוקות שהיו לנו, אם זה שוברי הגלים, מספר שכונות. זה לא קל. לא למשה ולא לי. אבל מנהיגות זה לקחת החלטות אמיצות. יכול להיות שיש כמה אנשים שהתפוצצה להם הבועה הפוליטית של עצמם אבל זה בסדר. לקחנו את ההחלטה בצורה שכלתנית לגבי כל התהליכים שקורים. יונתן יעקובוביץ' ומשה ישבו שעות רבות לגבי תכנית חוף הים כדי לנסות להבין מה היו הפערים ביניהם ומתברר שזה היה רק תקשורת".

בשלב הזה התפרץ אורן אוריאלי לדבריה של כץ ואמר: "שהטיעונים יהיו אינטלגנטים. תרחמי עליו (על יעקובוביץ' – ש.י) אנחנו אנשים אינטלגנטים, אבל יש גבול. זה לא נעים".

כץ המשיכה: "יהיו פה תהליכים והחלטות. אשמח שתצביעו בעד וזה בסדר שתצביעו נגד. אתם תעשו את העבודה שלכם כמו שאנחנו עושים. מנהיג יודע לשים את העבר והשיח האגרסיבי והקשה מאחוריו. יכול להיות שימים יגיעו ותבואו גם לקואליציה. הייתה תקופה שהדברים לא הבשילו משני הצדדים, בטח אחרי מערכת בחירות מכוערת ואגרסיבית. כרגע הבשילו התנאים, הגענו לשיח של שותפות לשנינו. שמנו את הדברים בצד ואנחנו יוצאים לדרך חדשה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר