עיריית הרצליה צילום עזרא לוי
עיריית הרצליה צילום עזרא לוי

פדלון: "ביטוי לאיתנות". האופוזיציה: "מגדיל פערים בין השכונות" | אושר תקציב 2023

תקציב העירייה לשנת 2023 אושר במועצת העיר. ביקורת קשה של חברי האופוזיציה: "מעמד הביניים ימשיך לשלם הון על שיעורים פרטיים לילדים, ישבור תכניות חסכון לתשלום עבור חוגים וימשיך להיתקע בפקקים". העירייה: "התקציב נותן בשורה גדולה לעיר"

פורסם בתאריך: 16.12.22 08:26

לעיריית הרצליה יש תקציב לשנה הבאה: מועצת העיר אישרה בישיבתה ביום שלישי את תקציב עיריית הרצליה לשנת 2023 והמשיכה את המסורת – אחת העיריות הראשונות בארץ, והראשונה בשרון, המעבירות את התקציב לשנה הבאה.

התקציב הרגיל לשנת 2023 יעמוד על מיליארד ו-155 מיליון שקלים לעומת מיליארד ו-89 מיליון בשנת 2022. תקציב הפיתוח (תקציב בלתי רגיל) יעמוד על 466 מיליון שקלים לעומת 475 בתקציב 2022.

בעד הצעת התקציב הרגיל הצביעו 12 חברי קואליציה בעוד 7 חברי אופוזיציה הצביעו נגד. בהצבעה על תקציב הפיתוח, גם חברי האופוזיציה הצביעו בעד, פרט לסעיף אחד. בעירייה מציינים כי התקציב גובש במהלך החודשים האחרונים על ידי הנהלת העירייה והמינהל הכספי, בשיתוף כל מנהלי אגפי ויחידות העירייה. את התקציב הציג במועצה מנהל הכספים של העירייה, רו"ח רוני חדד.

בתקציב הרגיל מהוות ההכנסות העצמיות כ-74% מכלל תקציב ההכנסות. כרגיל, הנתח הגדול ביותר בעוגת התקציב הוא תקציב החינוך, העומד על 424 מיליון שקלים, 37% מסך התקציב הרגיל.
תקציב הרווחה יעמוד על 247 מיליון, ויהווה כ-21% מהתקציב הרגיל ואילו 11% מהתקציב יופנו לשיפור פני העיר ואיכות הסביבה, ו-8% לתקציב התרבות, נוער וספורט.

בעירייה ציינו: "התקציב נותן בשורה גדולה לעיר בתחומי החינוך, התרבות, הפנאי, השירותים הדיגיטליים, הספורט וניהול המרחב הציבורי. תקציב החינוך כולל תגבורים, יוזמות ותוכניות העשרה בחינוך. בנוסף, ממשיכה העירייה להשקיע בבנייה, שיפור ושדרוג של מוסדות חינוך בעיר".

הפרויקטים הבולטים בתקציב הפיתוח לשנת 2023 הם: השקעה במוסדות חינוך, מבני ציבור ועבודות פיתוח, תשתיות במתחם גליל ים, הקמת חניון מרינה לי, עבודות של כבישים ותשתיות באזור התעשייה המערבי, תכנון וביצוע מערך שבילי אופניים ברחבי העיר, עבודות פיתוח ותשתיות ברחבי העיר, פרויקט עיר חכמה – המשך התקנת מערכות שליטה ובקרה, מצלמות ופריסת תשתיות בעיר, פיתוח והקמת מתנסים, השקעות בבניה חדשה כולל שדרוגים של מוסדות חינוך ברחבי העיר.

ראש העירייה, משה פדלון, אמר: "תקציב 2023 נותן ביטוי לאיתנות הכלכלית שלנו שמאפשרת לנו להעניק לתושבים את מיטב השירותים ולהשקיע בחינוך, בתשתיות, בתרבות, בהתחדשות עירונית ובכל התחומים התורמים לאיכות החיים בעיר".

 

 

 

מנכ"ל העירייה, אהוד לזר, אמר: "הרצליה נמצאת בצמיחה מתמדת ואנו מחויבים לתת לתושבים את השירות המיטבי שאליהם הם מורגלים. השנה נשים דגש על הטמעת מערכת שירותים דיגיטליים מתקדמים שיקלו על התושבים, יורידו את זמן הטיפול וישפרו את השירות".

חברי האופוזיציה הביעו את התנגדותם לתקציב שאושר. חברת המועצה דנה אורן ינאי אמרה לאחר הישיבה: "תקציב העירייה משקף את מדיניות העיר ואת סדר העדיפות שלה. אסור שהצמיחה המבורכת של העיר תבוא על חשבון השכונות הוותיקות ותושבי העיר המסורים. המדיניות הברורה של השקעה מכוונת בעיקר בשכונות החדשות, יוצרת הלכה למעשה חלוקה של העיר, מגדילה את הפערים, פוגעת באיכות החיים ומייצרת הזנחה אצל מרבית מתושבי העיר".

חברי המועצה יריב פישר וגלילה יבין, מסיעת "יש עתיד", אמרו: "שום חזון ושום מטרה. התקציב שעבר אתמול הוא העתק הדבק לתקציבים הקודמים שהעביר פדלון. מעמד הביניים ימשיך לשלם הון עתק על שיעורים פרטיים לילדים, ישבור תכניות חסכון לממן חוגים, ימשיך להיתקע בפקקים ובחוסר התכנון ופדלון ימשיך לבנות ולבנות. הגיע הזמן לשינוי".

חבר המועצה, איל פביאן, אמר: "הצבעתי נגד התקציב היות והוא חסר לטעמי בתקצוב מספיק ובחזון משמעותי בתחום פתרונות תחבורה לבעיות קשות שהעיר סובלת מהן ותסבול עוד יותר (תחבורה חכמה, שירותי שאטלים על צירים ראשיים ובשכונות שונות בשעות העומס ועוד). כך גם בתחום שיפור משמעותי של שירותי העירייה לתושבים על ידי הנגשת שירותי העירייה השונים לשכונות עצמן, על ידי קידום דרמטי ומהיר של מתן שירותים מבוזרים על ידי מנהלות רובעים עירוניים פיזיות מתקדמות ממש בשכונות השונות. חסר בו תקצוב מספיק למחשוב ותקשוב על מנת לשפר מאוד את השירות לתושבים במהירות רבה שאפשרית כיום. חסר בו תקציב מספיק לנושאים הבאים: הערכות משמעותית למאבק בשינויי האקלים והצללת העיר, הפרדת ביוב וניקוז, גנים ונטיעות עצים בעיר, מנהל הנשים העירוני, רווחת בעלי החיים והתושבים בעליהם והדואגים להם, טיפול בפסולת אלקטרונית ועוד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר