ציפורה גולדין ז"ל עם צור והדר, צילום באדיבות המשפחה
ציפורה גולדין ז"ל עם צור והדר, צילום באדיבות המשפחה

הלכה לעולמה ציפורה גולדין, סבתו של הדר גולדין. "הייתה שותפה מלאה למאבק להשבת הדר"

"היא הייתה צלולה עד יומה האחרון, ושותפה לכל מאבק המשפחה", אמר צור גולדין, "היא החזיקה את המשפחה ברגעים הכי קשים. סבתא הייתה מחוברת מאוד להדר, והדר היה מחובר אליה"

פורסם בתאריך: 25.12.22 17:53

ציפורה גולדין, סבתו של סגן הדר גולדין שמוחזק בשבי חמאס מאז אוגוסט 2014, הלכה לעולמה בגיל 100. ציפורה היא אמו של שמחה גולדין, אביו של הדר. לדברי המשפחה, מאז נפילתו של הדר בשבי, הייתה ציפורה חלק בלתי נפרד מהמאבק להשבת נכדה שנפל בשבי. הלווייתה התקיימה בחיפה.

ציפורה (פייז'ו) לבית איגל נולדה ב-1926 להוריה נפתלי ושיינדל בעיירה מוסטי-וילקה שבפולין. לציפורה היו שלוש האחיות והבכורה שבהן, רבקה, נרצחה בשואה. ב-1946 היא עלתה לישראל באוניית מעפילים ביחד עם משפחתה. ב-1949 היא התחתנה עם בעלה מנחם. אחד מילדיהם הוא, כאמור, שמחה, אביו של הדר ז"ל.

ציפורה ז"ל נפטרה בבית אבות בכפר סבא. צור גולדין, אחיו התאום של הדר, סיפר: "היא הייתה צלולה עד יומה האחרון, ושותפה לכל מאבק המשפחה. היא החזיקה את המשפחה ברגעים הכי קשים. סבתא הייתה מחוברת מאוד להדר, והדר היה מחובר אליה. היא הייתה אישה חזקה מאוד ועברה המון בחיים. זה אובדן גדול".

ציפורה גולדין ז"ל עם צור והדר, צילום באדיבות המשפחה

ציפורה גולדין ז"ל עם צור והדר, צילום באדיבות המשפחה

צור סיפר גם כי ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד שלח תנחומים למשפחה וכתב בטוויטר: "משתתף בצער משפחת גולדין על מותה של סבתא ציפורה, יהי זכרה ברוך".

איילת גולדין קאופמן, אחותם הבכורה של הדר וצור, ספדה אף היא לסבתה ואמרה: "סבתא ציפורה שלנו היא אישה מדהימה וחזקה, שייכת לדור של נפילים. היא שורדת שואה שידעה תמיד לראות את הטוב, לחבק ולתת תחושת ביטחון. סבתא שהיא הפסקול של חיינו – גידלה אותנו ונכחה בכל זיכרון. היא סבתא אהובה שהדר אחי היה מחובר אליה מאוד. סבתא שבדרך חייה הנחילה לנו את ערכי הציונות וההצמדות לאמת ולצדק. מרגע שהדר נחטף הייתה שותפה מלאה במאבק שלנו להשבתו. היא עיצבה אותנו ונאהב אותה תמיד".

 

סגן הדר גולדין נהרג בתקרית ברפיח שאירעה לאחר שהוכרזה הפסקת אש במהלך מבצע צוק איתן. מחבל מתאבד פוצץ חגורת נפץ על כוח מגדוד הסיור של גבעתי וגרם למותם של רב סרן בניה שראל ושל סמל ראשון ליאל גדעוני. זמן קצר לאחר מכן התברר כי חייל שלישי שהיה איתם, סגן משנה הדר גולדין, נחטף על ידי אנשי חמאס שהיו מעורבים בתקרית. אירוע החטיפה הביא בעצם לקריסת הפסקת האש שהוכרזה רק באותו הבוקר על ידי האו"ם והאמריקנים, וקיבלה את הסכמת ישראל וחמאס. מבדיקה שערך צה"ל נקבע כי הדר נהרג בקרב, אולם שרידי גופתו מוחזקים עד היום על ידי החמאס והמשפחה נאבקת עד היום להחזרתה לקבר ישראל.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר