יעל גרמן, צילום אבי אוחיון לע"מ
יעל גרמן, צילום אבי אוחיון לע"מ

"לא אוכל לעשות שקר בנפשי". יעל גרמן הודיעה לנתניהו על התפטרותה

גרמן, שמונתה לתפקיד שגרירת ישראל בצרפת לפני כשנה על ידי יאיר לפיד, כתבה לנתניהו: לא אוכל להמשיך לייצג מדיניות השונה באופן כה קיצוני מכל מה שאני מאמינה בו"

פורסם בתאריך: 29.12.22 18:33

מביעה את מחאתה: יעל גרמן, הודיעה היום לראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו, על התפטרותה מתפקיד שגרירת ישראל בצרפת. גרמן (75), לשעבר ראש עיריית הרצליה, שרת הבריאות וחברת כנסת מטעם סיעת "יש עתיד", מונתה לתפקיד שגרירת ישראל בצרפת על ידי יאיר לפיד, בהיותו שר החוץ, באוגוסט 2021 ויצאה לשליחותה לפני קצת פחות משנה, ב-18 בינואר 2022. היום, לאחר שהושבעה ממשלת נתניהו, הודיעה גרמן במכתב לנתניהו על החלטתה להתפטר מפקידה.

בפתח מכתבה לנתניהו ציינה גרמן: "מוניתי למשרת שגרירת ישראל בצרפת על ידי ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, והייתי גאה ומאושרת לייצג את המדינה ואת תפיסת העולם של הממשלה היוצאת שהייתה מבוססת על ערכי הדמוקרטיה, זכויות האדם ושלטון החוק ששררו במדינה. ואכן, מול ביקורת בה נתקלתי לא אחת, חזרתי והדגשתי בכל הזדמנות שניתנה לי כי מדינת ישראל שמרה ושומרת בתנאים קשים ביותר על דמותה כמדינה יהודית ודמוקרטית".

 

גרמן נימקה את התפטרותה: "לצערי, הממשלה שהקמת ואתה עומד בראשה, כוללת נציגי מפלגות שעמדותיהם הקיצוניות באות לביטוי בקווי היסוד שלה, במדיניותה ובהצהרות על חקיקה, פסולה בעיניי, שבכוונתה להעביר. כל אלה מעמידים, לדעתי, בסכנה את אופייה של מדינת ישראל וערכיה, כפי שהם לידי ביטוי במגילת העצמאות, עליה חונכנו וגדלנו, והיא משמשת לנו תעודת זהות ומגדלור. אי לכך, כאמור, מדיניותך, הצהרות השרים בממשלתך וכוונות החקיקה מנוגדים למצפוני, לתפיסת עולמי, ולהבטחות הטמונות במגילת העצמאות למדינה יהודית ודמוקרטית".

גרמן הוסיפה: "בנסיבות אלה, לא אוכל לעשות שקר בנפשי ולהמשיך לייצג מדיניות השונה באופן כה קיצוני מכל מה שאני מאמינה בו, ולכן אני מוצאת לנכון להגיש התפטרותי ולסיים תפקידי כשגרירת ישראל בצרפת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר