טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בהרצליה, 2021, צילום דובורת העירייה
טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בהרצליה, 2021, צילום דובורת העירייה

"איך עירייה איתנה כמו הרצליה מבקשת 600 ש"ח ממי שמתנדבים לספר את סיפוריהם של שורדי השואה?"

העירייה פותחת קורס הכשרת שגרירי זיכרון שיספרו את סיפוריהם של שורדי השואה. גביית התשלום עבור ההשתתפות מעוררת ביקורת חריפה. דנה אורן ינאי: "הנצחת השואה הנה שליחות גדולה שצריכה להיות נגישה לכולם". העירייה: "המיזם מסובסד"

פורסם בתאריך: 5.1.23 08:24

זוכרים את השורדים תחת ביקורת קשה: עיריית הרצליה ומיזם "בגוף ראשון" פותחים קורס הכשרת שגרירי זיכרון שיספרו את סיפוריהם של שורדי השואה. עלות ההשתתפות בקורס תעמוד על 600 שקלים עבור תושבי הרצליה, דבר הגורר ביקורת בקרב חברי מועצה מהאופוזיציה, הסבורים שקורס כזה, בעל חשיבות גבוהה, לא צריך להיות בתשלום.

עיריית הרצליה והמיזם החברתי "בגוף ראשון" פותחים קורס הכשרת שגרירי זיכרון – מספרים את סיפור שורדי השואה בגוף ראשון. הקורס יכיל 10 מפגשים בסגנון "כיתת אומן", במסגרתם ילמדו המשתתפים לבצע תחקיר, לאסוף עדויות, לכתוב ולערוך את הסיפור ולהציגו בפני קהל. הקורס יתקיים בהנחיית שרון אלכסנדר, שחקן ומנחה סדנאות משחק, מירי שחם, עורכת תוכן ומנחת סדנאות כתיבה, דודי רונן, מייסד המיזם "בגוף ראשון", נעם אלמוג, מנחה סדנאות ושותף בחברת הייעוץ וההדרכה אלמוג-רונן. ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "שורדי השואה מהווים עבורנו מקור השראה בלתי פוסק. הודות לרוח הגבורה, הנחישות וכוח הרצון העילאי שלהם, הם הצליחו להגיע לארץ, וכאן ליצור ולהקים מדינה וחברה שכולנו גאים בה. מוטלת עלינו החובה לספר את סיפורם לדורות הבאים כדי שנזכור ולעולם לא נשכח". לנוכח דברים אלה, ביקרו חברי אופוזיציה בחריפות את גביית התשלום עבר הקורס.

בהודעה שהוציאה העירייה צוין כאמור כי מחיר מיוחד לתושבי הרצליה עבור השתתפות בקורס יעמוד על 600 שקלים, דבר שגרר ביקורת קשה מצד חברי מועצה מהאופוזיציה. חבר המועצה איל פביאן אמר: "תמוה לחלוטין מדוע עירייה איתנה כלכלית כמו עיריית הרצליה מבקשת 600 שח ממי שמבקש להתנדב בהמשך ולספר את סיפוריהם של שורדי השואה לדורות הבאים? המטרה ראויה לחלוטין והיוזמה ברוכה ומיועדת קרוב לוודאי לבני דורות ההמשך של השורדים עצמם. אך היה ראוי לסבסד מחיר זה או לוותר עליו לחלוטין בתמורה להתנדבות של המשתתפים בקהילה בשנים הבאות. כל מתנדב שמעוניין לעשות זאת ברצינות, גם אם אין לו 600 שקלים, ראוי שיוכל לעשות זאת. טוב תעשה אם תקבע במהירות העירייה כללים להשתתפות במיזם ותציעו למתנדבים במחיר לכל נפש. ובכלל, אם העירייה מפרסמת ש-600 שקלים זה "מחיר מיוחד לתושבי הרצליה" ראוי שתפרסם גם מהו המחיר "הרגיל" ולא "המיוחד".

 

חברת המועצה דנה אורן ינאי אמרה: "הנצחת זיכרון השואה הנה שליחות לאומית ואסור שתהפוך למיזם עסקי של עיריית הרצליה. טוב היה עושה ראש העירייה אם היה מקדם את הכשרת שגרירי הזיכרון במסגרת הפעילות הקהילתית ולא הופך את העירייה לצינור של יזמות עסקית. הנצחת השואה הנה שליחות גדולה שצריכה להיות נגישה לא רק לעשירים ובעלי ממון, זאת שליחות שצריכה להיות נגישה גם לבני נוער, סטודנטים ולמשפחות צעירות. צר לי שעיריית הרצליה רואה בפעילות ההיסטורית מיזם עסקי, ניתן היה לקחת דמי רצינות מופחתים וסימליים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מיזם "בגוף ראשון" נועד להכשיר את הדור השני והשלישי לשורדי השואה לספר את סיפור הוריהם בדרכים שונות. המיזם פועל בערים שונות ברחבי הארץ ועלותו הכוללת היא 50 אלף שקלים. מתוך הכרה בחשיבות הנושא, עיריית הרצליה מסבסדת את רובו וגובה דמי השתתפות בסך 600 שקלים, כלומר, סבסוד עירוני בסך של 2500 שקלים לכל משתתף".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לא הבנתי

    600 ש"ל תמורת עשרה מפגשים זה יוצא 60 ש"ח למפגש. כל סדנה אחרת עולה בין 100-200 שח למפגש. כנראה שהכול תותים בעיריית הרצליה אם האופוזיציה מתלוננת על התמחור ההוגן בהחלט

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר