סימני נפצים במרפסת בית בהרצליה, צילום פרטי
סימני נפצים במרפסת בית בהרצליה, צילום פרטי

התופעה המסוכנת ששוברת שיאים: נפצים הושלכו לעבר מרפסות וחלונות בהרצליה

"הנערים רואים זאת כמעשה קונדס אבל יש לנו במרפסת נקודת גז וזה יכול להסתיים באסון", אומרת תושבת העיר. תושבת אחרת תיארה: "הרסיסים נכנסו בין התריסים בבום גדול ואורות בוהקים". טענות קשות כלפי העירייה והמשטרה

פורסם בתאריך: 16.1.23 08:32

התופעה המטרידה תופסת תאוצה: בשבועות האחרונים מתלוננים תושבים רבים המתגוררים במרכז הרצליה, על התגברות תופעת השלכת הנפצים והזיקוקים בשעות הערב והלילה על ידי נערים. מדובר בתופעה שמתגברת מדי שנה לקראת חג הפורים, אבל נדמה שהשנה הקדימה את בואה ועלתה בעוצמתה.

תושבת רחוב לוין חוותה זאת על בשרה בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע שעבר: "אנחנו גרים בקומה השלישית בבניין משותף. בשעה 23:30 בלילה התעוררנו בבהלה בגלל רעש עצום. בהתחלה חשבתי שמתקן הכביסה נפל, אבל כשיצאנו למרפסת הופתענו לגלות נפץ שהתפוצץ אצלנו במרפסת. באותו רגע לא הבנו מה זה בדיוק ונכנסנו בחזרה פנימה כי חשבנו שאולי זה פיגוע או מעשה עברייני אחר. למזלנו, לא היינו במרפסת באותה שעה. הנפצים עשו כתמים על הרצפה. התקשרתי למשטרה ואמנם הגיע חבלן. התקשרתי גם לעירייה ונאמר לנו שאין מצלמות ברחוב ולכן אין לעירייה דרך להתמודד עם הבעיה".

התושבת משוכנעת כי מדובר בנערים צעירים: "השכנים שלנו שמעו צעירים מתחת לבניין. הם רואים זאת כמעשה קונדס אבל יש לנו במרפסת נקודת גז וחשמל כך שזה יכול להסתיים באסון גדול. הגיע הזמן שההורים שלהם, העירייה והמשטרה יעשו סוף לדבר הזה".

תושבת רחוב אחד העם, גוני בורשטיין העלתה פוסט לפייסבוק ובו סיפרה גם היא על התופעה המטרידה רבים מתושבי העיר: "שלושה ימים שאני מתקשרת למוקד העירוני. לא רק אני אלא גם תושבים רבים. המולת ילדים שמעיפה זיקוקים על ימין ועל שמאל. הילדים על אופניים חשמליים בורחים עם זיקוקים בכיסים וסמים קלים. לפני רבע שעה ניפצו לי זיקוק ליד הבית. הרסיסים נכנסו בין התריסים בבום גדול ואורות בוהקים. אני והכלבים נבהלנו. שואלת את עצמי מה היה קורה אם הייתי פותחת את החלון כמו שאני אוהבת ולא רק את התריס. לאן הגענו שאני לא יכולה לפתוח חלון מבלי לפחד שאיזה זיקוק ייכנס לי מהחלון. הכלבים שלי מבוהלים. אנחנו לא ממש יוצאים לטיול ערב כי הנערים המשליכים משוטטים בגינות הציבוריות".

לצומת השרון היא אמרה: "שמעתי בשבועות האחרונים על מקרים רבים ברחובות סוקולוב, שדרות חן, יגאל אלון ואזור בן גוריון. זה משתנה. יכול להיות שעתיים רצוף משעה 23:30 עד לקראת 2:00 כל כמה דקות בום חזק". בתגובה לפוסט שהעלתה, כתב תושב נוסף: "בשעות הערב הייתי ברחוב סוקולוב ונשמעו פיצוצים איומים של נפצים. המשטרה חייבת לפטרל ולתפוס את האחראיים. זה נשמע ברמה של פיצוץ מכונית. ממש מבהיל ומפחיד. בעלי החיים מתים מפחד וגם האנשים. זה נשמע כמו פיגוע ולא צריך להימשך". תושב נוסף כתב: "השלכת הנפצים מתרחשת במרכז העיר כמעט כל לילה ולא נראה שלמשטרה ולעירייה יש פתרונות לתושבים. לעשות מופעי תרבות זה נחמד, אבל מה עם שלום הציבור וחייו השלווים. לזה העירייה כרגע לא ממש דואגת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

תושבת נוספת ציינה: "אני גרה ברחוב העצמאות ואין יום שאנחנו לא חווים את הפיצוצים האלו ומתקשרים למוקד. אם יהיו סיורים קבועים אני מאמינה שיתפסו אותם. זה כבר בלתי נתפס ועלול לעלות בחיי אדם". תושב נוסף העיד: "זה ילדים ונערים עושים את זה. לפני שבוע ראיתי אותם בסוקולוב. ברגע שהם התקרבו לבית שלי צרחתי עליהם וגם צילמתי אותם. המשטרה לא עושה כלום עם זה".

תושבת רחוב רופין סיפרה לצומת השרון: "התופעה חוזרת על עצמה כל ערב ולילה. פיצוצים שנשמעים כמו נפצים, לפעמים עד השעה 2:00 בלילה. פניתי למוקד העירוני ולמשטרה. אמרו שזה מוכר להם אבל לא ממש נראה שזה מטופל. זה כבר שלושה שבועות ברציפות ולפעמים מעיר מהשינה בבהלה. זה יכול להיות פעמיים בשעה ואז כמה שעות שקט ואז שוב. היום זה התחיל בצהריים, באזור 15:00 ועד עכשיו שמענו לפחות 5 פעמים. הגיע הזמן שהמשטרה והעירייה יטפלו בבעיה הזאת ברצינות כי ככה זה לא ייתכן שזה יימשך".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה אוכפת את הנושא בכל הכלים העומדים לרשותה, כולל החרמה, מתן קנסות, תפיסת העבריינים והעברתם לטיפול משטרת ישראל".

ממשטרת ישראל נמסר: "כל תלונה או דיווח המתקבלים במשטרה ומעלים חשד לביצוע עבירה פלילית מטופלים ללא דיחוי ביסודיות ובמקצועיות, במטרה להביא את המבצעים לדין.
כך גם במקרה זה, מתבצעת פעילות משטרתית אשר מניבה תוצאות, והתבצעו מספר תפיסות של נפצים מתחילת השנה. כמו כן הפעילות המשטרתית צפויה להתרחב בסמוך לחג הפורים. נמשיך לשמור על שלום הציבור ובטחונו ולאפשר שגרת חיים תקינה ובטוחה לכל אזרחי ישראל באשר הם".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרח מודאג מאד

    מדהים שעדיין יש המתייחסים למעשי העבריינות הללו כאילו מדובר במעשי שובבות וקונדס, אין זאת אלא שמדובר בהורי הנערים העבריינים. החינוך מתחיל בבית.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר