מחאה בהרצליה נגד הרפורמה המשפטית, צילום פרטי
מחאה בהרצליה נגד הרפורמה המשפטית, צילום פרטי

"נהיה כאן כל שבוע". רבים הפגינו נגד הרפורמה המשפטית בהרצליה | צפו

במקביל להפגנה הגדולה בתל אביב ולהפגנות במקומות נוספים בארץ, התקיימה הפגנה גם בהרצליה. אחד הנואמים, עו"ד רנן גרשט: "ההתאספות החשובה שלנו כאן אינה יכולה להיות משויכת לימין או שמאל"

פורסם בתאריך: 22.1.23 09:54

המחאה נגד הרפורמה המשפטית הגיעה גם לאזור השרון: הפגנה גדולה התקיימה אמש (מוצ"ש) מול בניין עיריית הרצליה בשער העיר שברחוב בן גוריון, במקביל להפגנת הענק שהתקיימה בתל אביב ולהפגנות במקומות נוספים ברחבי המדינה.

למקום הגיעו תושבים רבים מהרצליה, אבל גם מערי השרון הסמוכות, שבאו למחות לדבריהם נגד המהפכה המשפטית ומה שהגדירו כ"פגיעה בדמוקרטיה". לטענת המארגנים, על פי הערכות המשטרה נכחו במקום כ-3,000 אנשים באחת ההפגנות הגדולות ביותר שהתקיימו בהרצליה מאז ומעולם.

גם בהפגנה בהרצליה, כמו בתל אביב, נמנעו מארגני ההפגנה מנאומים של גורמים פוליטיים. את ההפגנה הנחתה עו"ד הילה פרי, לשעבר מורה בבית ספר יסודי, מרצה בתחום המשפט חוקתי ומגשרת, שגם נשאה דברי פתיחה. בהפגנה נאמו עו"ד רנן גרשט מהרצליה – פעיל במאבק הגלימות, מיכל פינטו – משפטנית, מובילה את מאבק המרצים, עו"ד בת אל וולנטיין בלאיש – חובלת, רס"ן במילואים, תמר נאור – אשת עסקים, הייטקיסטית ומובילה לשותפות בחברה הישראלית, ורות רזניק – כלת פרס ישראל.

עו"ד רנן גרשט אמר בנאומו: "ההתאספות החשובה שלנו כאן אינה יכולה להיות משויכת לימין או שמאל. היא גם אינה נוגעת לנציגי ציבור שותפים או יריבים במועצת עיר כזאת או אחרת. היום כולנו קול אחד שמטרתו לחזק את ערכי היסוד של המדינה ואמון הציבור במערכותיה. שמירה על איזונים ובלמים במערכת המשפטית היא זו אשר מקנה לממשלה, לראש עיר, למועצת עיר את אמון הציבור. אם ייסדק אמון הציבור במערכות השלטון, כולנו ניפגע, כולנו נפסיד, כולנו נתעורר למדינה אחרת לחלוטין מזאת אשר בנו סבינו והורינו, מזאת אשר הוצהר עליה במגילת העצמאות. רבים מחבריי ומכריי קוראים ושומעים את מה שנאמר על ידי גורמים פוליטיים שונים בתקשורת, ופוטרים עצמם ככה בתנועת יד אגבית – "דווקא לא כזאת נוראית הרפורמה הזאת". מדובר בבורות ממש. אנחנו קוראים לעצירת פוטנציאל דריסת זכויות העם, קוראים לחרות ושוויון לקבוצות מיעוט – שמירה על זכויות אדם, ריסון שלטון הרוב, שמירה על זכויות נשים, שמירה על זכויות להט"בים – כל זה עלול להיחרב ללא שמירה על מערכת משפט עצמאית, יציבה ומחייבת. דיאלוג ושינויים מאוזנים כן – פוגרום והרס המערכת – לא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

מירב, תושבת הרצליה שהגיעה להפגנה עם בעלה ושני ילדיה, אמרה לצומת השרון: "הגענו להפגנה כי חשוב לנו להביע את עמדתנו נגד המהפכה המשפטית והכוונה לפגוע ולהרוס את הדמוקרטיה. היה ממש מרגש לראות כמות כה גדולה של אנשים שצועקת את צעקתם וכאבם ומפגינים על מה שחשוב להם באמת. אין לי ספק שההפגנות בהרצליה יימשכו ויגדלו ואנחנו נהיה כאן כל שבוע עד שנעצור את הכוונה למהפכה משפטית של ראש הממשלה ושר המשפטים".

מחאה בהרצליה נגד הרפורמה המשפטית, צילום גיא משיח

מחאה בהרצליה נגד הרפורמה המשפטית, צילום גיא משיח

דנה אורן-ינאי, חברת מועצת העיר הרצליה וממארגנות ההפגנה, אמרה לאחר ההפגנה: "אני גאה מאוד להיות תושבת הרצליה, העיר שמובילה את המאבק הדמוקרטי של ערי השרון. המאבק על הדמוקרטיה חוצה מפלגות ומעמדות. המאבק היום הוא על עתיד ילדינו, והוא נועד לעצור את הניסיון לריסוק שלטון החוק בישראל. ביטול הדמוקרטיה נראה לרובנו דמיוני, אבל ראינו מה קרה בהונגריה ופולין, מדינות שהן סימן אזהרה המוצב בפנינו. שמחה מאוד על התגייסות של כאלף מתושבות ותושבי העיר שנרתמים יחד להוביל את ההפגנה. זה הזמן לקחת את המשפחה, החברים והשכנים ולעשות הכל על מנת לשמור על ישראל דמוקרטית".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר