חייל מג"ב, אילוסטרציה, צילום Roman_Yanushevsky - depositphotos.com
חייל מג"ב, אילוסטרציה, צילום Roman_Yanushevsky - depositphotos.com

"שיח על חוליות פשיעה שאוספות מודיעין". האם בקרוב תשמור פלוגת מג"ב על הביטחון של תושבי הרצליה?

הדברים עלו בישיבה שדנה בהתגברות הפשיעה בהרצליה. בינתיים הוחלט בשכונת הרצליה הירוקה על הקמת משמר השכונה

פורסם בתאריך: 25.1.23 08:00

האם בקרוב יסתובבו בהרצליה חיילי משמר הגבול במטרה למנוע פשיעה ברחבי העיר? ראש העירייה, משה פדלון, הצהיר על כך בישיבת המועצה האחרונה בעקבות פנייה של חבר המועצה אייל פביאן.

בסיום הישיבה ניצל פביאן את דקה הדיבור המותרת על פי החוק ואמר: "יש גל של פשיעה בהרצליה ובאזור כולו. כל מי שפותח את התקשורת רואה זאת. אני לא מחדש כלום. איתי צור, שהוא יו"ר ועדת הביטחון, עושה עבודה טובה ולאנשי העירייה יש לי רק מילים טובות בעניין הזה. מאחר שזאת תופעה שמתרחבת, מתפשטת ומטרידה הרבה תושבים אני מבקש ממך, ראש העירייה, שתיקח את העניין לידיים ותעשה מה שצריך".

כנס תושבי השכונה הירוקה להקמת משמר השכונה, צילום פרטי

כנס תושבי השכונה הירוקה להקמת משמר השכונה, צילום פרטי

פדלון השיב: "אני בקשר עם מפקד המשטרה. יש להם הצלחות בתפיסות רכבים גנובים ובמקרה הירי שהיה בהרצליה פיתוח. הייתי אמור להיפגש עם השר לביטחון לאומי וכאשר אפגש איתו אציג לו תכנית מגירה מסודרת שיש לנו בנושא. המדינה מקימה 40 פלוגות מילואים של משמר הגבול ברחבי הארץ למניעת פשע ברחובות. אני מוכן לקלוט פלוגה אחת בהרצליה והיא תיתן מענה לנושא הפשיעה בעיר".

עד שזה יקרה, אם וכאשר, מוקם בימים אלו משמר השכונה של השכונה הירוקה בהרצליה, אחת השכונות הגדולות בהרצליה. מדובר על כל האזור התחום בין הרחובות הבריגדה היהודית, דרך ירושלים, סוקולוב, פינסקר וז'בוטינסקי והמכיל אלפי יחידות דיור. הקמת משמר השכונה נובעת מעלייה מאסיבית במקרי הפשיעה לאחרונה באזור זה, בעיקר של גניבות רכבים והתפרצויות לבתים.

רן פסקל, תושב השכונה וממקימי משמר השכונה, הסביר את הצורך בהקמת משמר השכונה: "בעקבות התגברות אירועי הפשיעה בשכונה שלנו בחודשים האחרונים, החליטו תושבי הקהילות יוחנני הירוקה, ירוק בעיר ואלון, להרים את הכפפה ולקחת את העניינים לידיים. מדובר על עשרות מקרים בחודש של גניבות רכבים, פריצות לבתים ומעשי ונדליזם. חשוב לי לציין שהכל נעשה בתמיכת העירייה ובשיתוף כל גורמי הביטחון של העירייה והמשטרה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


מפגש ראשון לגיוס מתנדבים מקרב התושבים התקיים ביום חמישי האחרון ובו נרשמו 20 מתנדבים וביום חמישי הקרוב יתקיים מפגש נוסף, במתנ"ס יבור בשעה 20:00. פסקל מוסיף: "אחרי הכנס השני אנו מקווים להגיע לכמות של 30 מתנדבים על מנת שנוכל להתחיל את פעילות משמר השכונה, כמובן לאחר הכשרה מתאימה למתנדבים על ידי גורמי הביטחון בעירייה ולהתחיל לאייש משרות. יש אלפי תושבים בשכונה הירוקה ולכן הפוטנציאל הוא גדול ואני קורא לתושבי השכונה הירוקה להתגייס להתנדבות. לאחר שיעברו הכשרה מתאימה, האזורים ושעות הפעילות יאופיינו עם אגף הביטחון ומשטרת גלילות. המטרה בשלב הראשון היא לקיים ארבע משמרות בשבוע, בתקווה להתרחב בהמשך ליותר".

רן פסקל בכנס תושבי השכונה הירוקה בהרצליה, צילום פרטי

רן פסקל בכנס תושבי השכונה הירוקה בהרצליה, צילום פרטי

חבר המועצה איל פביאן, תושב השכונה, אמר בנושא: "אני תושב הרצליה הירוקה מזה כ-26 שנה ועד לעניין באופן יום יומי בשכונה לאחרונה: גניבת רכבים, פריצות, חשש ברחובות חשוכים, שיח על חוליות פשיעה ש"אוספות מודיעין" וכדומה. כחבר וועדת הביטחון העירונית בקדנציה הזו התנדבתי לסייע וקיימתי שיח מהיר מאוד ויעיל עם התושבים ועם הגורמים המתאימים והמקצועיים בעירייה. החלטנו על מספר פעולות שמתבצעות במהירות בימים אלה והראשית שבהן הקמת משמר שכונה בהרצליה הירוקה בדומה לאלה שפועלים בחלק מן השכונות האחרות. התנדבתי בעצמי למשמר ואנו יוצאים לדרך. אנו זקוקים למתנדבים נוספים ואני קורא להצטרף כעת. אני מסייע מצידי ואמשיך בכך לאורך כל הדרך וברצוני להודות במקביל לכל המנהלים והעובדים בעירייה, לתושבים המתנדבים שנרתמו, ולוועדת הביטחון העירונית בראשות איתי צור, אשר גם תקיים דיון מיוחד בנושא השכונה בישיבתה הקרובה בנוכחות נציגי המשטרה. בנוסף, העליתי את הנושא בדחיפות בישיבת המועצה וקראתי לראש העירייה להתערב בעצמו במצב ולקחת את העניינים לידיים".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר