המבנה בו נמצא מעון כוכב הים בגליל ים, צילום שרון יונתן
המבנה בו נמצא מעון כוכב הים בגליל ים, צילום שרון יונתן

אירוע חמור: שתי סייעות ערביות במעון בהרצליה הביעו תמיכה במחבל שרצח שבעה יהודים בירושלים

את הפרסומים תומכי הטרור העלו שתי הסייעות בוואטסאפ, הורים רבים לא הביאו את ילדיהם למעון. העירייה הבהירה: "הסייעות יוזמנו לשימוע ואנו פועלים להפסקת העסקתן"

פורסם בתאריך: 30.1.23 08:10

אירוע חמור וסערה גדולה במעון בהרצליה: שתי סייעות ערביות העובדות במעון העלו דברי תמיכה ועידוד במחבל שביצע את הפיגוע הנתעב והרצחני ביום שישי בערב בירושלים. המחבל רצח שבעה אנשים רק בשל היותם יהודים ביציאה מבית כנסת ופצע שלושה נוספים. מדובר בשתי סייעות העובדות במעון העירוני "כוכב הים" הנמצא בפינת הרחובות נתן אלבז ודשה אהרונסון בשכונת גליל ים ומיועד לילדים בגילי אפס עד שלוש.

הסייעות, המועסקות על ידי העירייה תקופה ארוכה במעון, אחת בתינוקייה והשניה בפעוטון, העלו לאחר הפיגוע דברי תמיכה במחבל בסטטוס בוואטסאפ הפרטי שלהן. אמא שהבחינה בכך במקרה חשפה את הדברים בפני שאר ההורים שפנו להנהלת המעון. מנהלי המעון כתבו להורים: "קיבלנו את המידע לגבי הפרסומים שהעלו הסייעות לסטטוס שלהן בוואטסאפ. מבחינתנו אפס סובלנות להודעות מסוג זה. שתיהן יוזמנו לשימוע ולא ייכנסו עוד לכיתה".

בסטטוס של הסייעות בוואטסאפ הועלו תמונות של חגיגות שהתקיימו ברשות הפלסטינית ובין השאר נכתב בערבית: "ערב טוב לכל האנשים. אללה אכבר", "גן עדן על אדמה שנולד בה השלום ולא ראתה את השלום אף יום". בתמונה שבה נראה דגל פלסטין נכתב "המולדת שלנו".

סטטוס שהעלו הסייעות, רץ ברשת

אחד הסטטוסים שפורסמו, רץ ברשת פרסום לפי סעיף 27א בחוק זכויות יוצרים

הורי הילדים קיבלו את המקרה בהפתעה גמורה מאחר ולדבריהם לא היה לכך סימן מוקדם. אב לילדה במעון אמר לצומת השרון: "במוצ"ש אחת האימהות הבחינה שאחת הסייעות העלתה סטטוס בוואטסאפ ובו יש דברי תמיכה ושמחה על הפיגוע ביום שישי בירושלים. היא שלחה לנו את התמונות בקבוצה של ההורים. מנהלי המעון אמרו שהם רואים את המקרה בחומרה ויזמינו אותן לשימוע ולא ייכנסו יותר לגן".

 

האב מספר על תחושות ההורים: "צריך לציין שהסייעות האלו היו טובות וחייכניות לילדים ולהורים והבת שלי הייתה רצה בשמחה אל הסייעת שלה. זה בעצם גם מה שמאוד מטריד אותנו. שסייעת שאתה רואה אותה חייכנית וטובה וסומך עליה ושם אצלה את הילדה שלך מתברר שהיא בעצם תומכת בפעולות טרור ובפגיעה בחפים מפשע בזמן שהיא מטפלת בילדים של חפים מפשע. דרשנו שהסייעות לא יגיעו למעון של הילדים שלנו. הן תומכות ברצח שלנו או של בני משפחתנו והן לא יכולות לשמור על הילדים שלנו יותר. אתמול (ראשון – ש.י.) היה כאוס בעקבות המקרה כי הצוות הקבוע לא הגיע והרבה הורים לא הכניסו את ילדיהם למעון".

אחד הסטטוסים שפורסמו, רץ ברשת

אחד הסטטוסים שפורסמו, רץ ברשת פרסום לפי סעיף 27א בחוק זכויות יוצרים

האב מוסיף ומדבר על חששות של הורים: "אני לא גזען ולא רוצה לעשות הכללות, אבל יש להן עוד חברות טובות שעובדות כסייעות במעון שלנו או בגנים אחרים ואנחנו לא יודעים כעת מה עמדתן בקשר לזה. אני לא יודע האם החברות של אותן סייעות, כועסות וממורמרות אבל אני חש חסר ביטחון כהורה כי יש סיכוי סביר שהסייעות הערביות הנותרות בגן וחברותיהן חושבות את אותן מחשבות וזה לא בא מגזענות חס וחלילה".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה רואה בחומרה את הנושא והסייעות יוזמנו לשימוע ואנו פועלים להפסקת העסקתן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר