רוכבי אופניים, צילום אילוסטרציה אור ירוק
רוכבי אופניים, צילום אילוסטרציה אור ירוק

הנתונים נחשפים: כמה רוכבי אופניים נפגעו בהרצליה?

מניתוח עמותת "אור ירוק" עולה כי 40% מהרוכבים נפגעו בתאונות מסוג חזית צד, המאפיינות צמתים והשתלבות בין רחובות. הנתונים המלאים של הרצליה וערי הסביבה

פורסם בתאריך: 6.2.23 10:34

כמה רוכבי אופניים רגילים נפגעו בתאונות דרכים בעיר מגוריכם? את הנתון המעניין הזה חשפה עמותת "אור ירוק" באמצעות נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על פי הנתונים, המתייחסים רק לאופניים רגילים ולא לחשמליים, נהרגו 10 רוכבי אופניים בתאונות דרכים בשנת 2022. עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2022 (עד נובמבר) נפגעו בתאונות דרכים 178 רוכבי אופניים רגילים, 69 מהם נפצעו קשה – 39% מכלל הרוכבים הנפגעים.

156 רוכבי אופניים רגילים נפצעו בתאונות דרכים בישובים ובערים בשנת 2022 (עד נובמבר), המהווים 88% מכלל הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים בשנת 2022. חמישה רוכבים נהרגו בתחום העירוני בתאונות דרכים בשנת 2022 (אחד מכל שני רוכבים הרוגים) – 54 רוכבים נפצעו קשה.

מניתוח עמותת "אור ירוק" עולה כי 40% מהרוכבים בערים נפגעו בתאונות מסוג חזית צד המאפיינות צמתים והשתלבות בין רחובות, 23% נפגעו בתאונות מסוג צד בצד, 9% נפגעו בתאונות מסוג חזית באחור, 7% נפגעו בתאונות חזיתיות ו-10% אחר.

ומהם הנתונים לגבי הערים באזור השרון ואזור פתח תקוה לגבי העשור האחרון (2013 עד נובמבר 2022)?

פתח תקוה תופסת את המקום השלישי בארץ, אחרי תל אביב וירושלים, כאשר בעשור האחרון נפגעו בתחומה 85 רוכבי אופניים לפי החלוקה הבאה: 3 הרוגים, 19 פצועים קשה, 63 פצועים קל. בשנת 2002 (עד נובמבר) נפגעו בפ"ת 4 רוכבי אופניים (1 פצוע קשה ועוד 3 פצועים קל), לעומת 5 נפגעים בשנת 2021.

ברעננה נפגעו בעשור האחרון 36 רוכבי אופניים לפי החלוקה הבאה: הרוג אחד, 8 פצועים קשה, 27 פצועים קל. בשנת 2002 (עד נובמבר) היה ברעננה רק נפגע אחד שנפצע באורח קל, לעומת 6 נפגעים בשנת 2021.

בהרצליה נפגעו בעשור האחרון 33 רוכבי אופניים רגילים לפי החלוקה הבאה: 5 פצועים קשה, 28 פצועים קל. בשנת 2022 (עד נובמבר) נפצעו בהרצליה 3 רובי אופניים רגילים, שניים מהם באורח קשה ואחד באורח קל וזה לעומת 4 נפגעים בשנת 2021.

בכפר סבא נפגעו בעשור האחרון 27 רוכבי אופניים, מהם 6 נפצעו באורח קשה ו- 21 באורח קל. בשנת 2022 (עד נובמבר) נפצע בתחומי כפר סבא רק רוכב אופניים אחד באורח קשה וזאת לעומת 3 נפגעים בשנת 2021.

בראש העין לא נפגע אף רוכב אופניים בשנת 2022 (עד נובמבר), כאשר בעשור האחרון נפגעו בסך הכל 11 רוכבי אופניים בראש העין, 2 נפצעו באורח קשה ו- 9 באורח קל. בשנת 2021 נפצע בראש העין רוכב אופניים אחד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


שתי הערים בהן מספר הנפגעים בקרב רוכבי האופניים הוא הגבוה ביותר הם כמובן שתי הערים הגדולות בישראל. בתל אביב-יפו נפגעו 663 רוכבי אופניים בעשור החולף, מהם 12 רוכבים נהרגו. בשנת 2022 (עד נובמבר) נפגעו בעיר 53 רוכבים, אחד מהם נהרג. בירושלים נפגעו 150 רוכבי אופניים בעשור החולף, מהם שישה רוכבים נהרגו. בשנת 2022 (עד נובמבר) נפגעו בעיר שמונה רוכבים.

בעמותת "אור ירוק" גורסים כי על פי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, קיימים בישראל רק 1,100 קילומטרים של שבילי אופניים, 15% מהם נמצאים בתל אביב. עם זאת, חסרים 3,595 קילומטרים של שבילי רכיבה בטוחים ויעודיים עבור רוכבי האופניים (יכולים לשמש גם את רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים).

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לרוכבי אופניים אין שכבת הגנה כמו שלדת הרכב ואין להם חגורת הבטיחות או כריות אוויר ולכן הפגיעות בהם קטלניות במיוחד. האופניים הם כלי רכב בעל יתרונות רבים המאפשרים שמירה על הכושר הגופני והבריאות, הפחתת זיהום האוויר, מחירם זול והם נגישים לרוב האוכלוסייה. לכן, עידוד רכיבה על אופניים רגילים הוא אינטרס מובהק של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. כאשר רוכב האופניים נמצא על הכביש בין משאיות, כלי רכב ואוטובוסים הוא מצוי בסכנה ממשית ועל כן יש להפרידו משאר כלי הרכב שבכביש. חייבים לייצר עבור הרוכבים סביבת רכיבה בטוחה וסטרילית. על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לדאוג לסלילת שבילי רכיבה בטוחים כפי שקורה בערים רבות בעולם. הגיע הזמן להפסיק להתעלם מהרוכבים וליצור עבורם תשתית רכיבה טובה ובטוחה יותר".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר