הריאה הירוקה עליה אמורים להיבנות גני ילדים במרכז הרצליה, צילום שרון יונתן
הריאה הירוקה עליה אמורים להיבנות גני ילדים במרכז הרצליה, צילום שרון יונתן

התושבים שהורסים להם את הגינה כועסים על העירייה: "התנהגו אלינו כמו אל אויבים"

"ניאבק בשרירות הלב של העירייה בכל אופן שיעמוד לרשותנו ועוד קצת, התאכזבנו ונפגענו", אומרים התושבים שגרים ברחובות אחד העם ומזא"ה. הרקע: הקמת גני ילדים על הריאה הירוקה היחידה ברחובות אלו

פורסם בתאריך: 2.2.23 08:07

איך הייתם מרגישים אם יום אחד הייתם מגלים שהעירייה מתכננת להרוס את הריאה הירוקה הסמוכה לביתכם שאתם כה אוהבים ולבנות עליה קומפלקס של גני ילדים?

עם התחושה הזו מתמודדים בחודשים האחרונים תושבי רחוב אחד העם ומזא"ה במרכז הרצליה, לאחר שהעירייה הודיעה כי בכוונתה לבנות בשטח הריאה הירוקה, הכוללת מדשאה יפהפיה ועצים, שבין בתים 47 ל- 51 ברחוב אחד העם, קומפלקס של מספר גני ילדים.

התושבים ברחוב אחד העם ומזא"ה לא ויתרו וכ- 120 מהם חתמו על מכתב התנגדות וחלקם אף הגיש התנגדויות לוועדה המחוזית שדנה השבוע בהתנגדותם. בין השאר טוענים התושבים כי מדובר באזור עם אוכלוסייה מבוגרת, כך שלא ברור את איזה ציבור ישרתו גני הילדים. בנוסף, חוששים התושבים מבעיות תנועה ברחוב שהוא כבר צר ממילא גם בגלל פרויקטים של תמ"א 38.

אחד התושבים ברחוב מסביר: "עיריית הרצליה החליטה לקחת גינה קטנה שנמצאת ברחוב אחד העם ולבנות עליה מבנה של 2-3 קומות שהוא גן ילדים. למבנה הזה יהיה גג שעליו ימוקמו מזגנים ודודי שמש ומנועים. הגג הזה צופה אל תוך דירות שממוקמות משני צידיה של הגינה הקטנה. הגנים שיקומו ברחוב יחריפו מצוקת חניה שקשה כבר היום, בין השאר בגלל קידום אגרסיבי של בניית תמ״א בשכונה".

התושבים מתרעמים על הכוונה להרס הגינה שהם כה נהנים ממנה: "הגינה הזו היא שטח ציבורי שהעירייה רשאית לקחת לצרכיה. היא נבנתה לפני יותר משלושים שנה. בינתיים גדלה השכונה סביבה, גם כן באישור עירייה. כמות התושבים הוכפלה בכמה מונים. הגינה הזו נותרה ריאה ירוקה אחת שפתוחה בשכונה צפופה. בסגרי הקורונה היא הייתה מפלט מושיע לתושבים. גם היום היא משמשת לפיקניקים משפחתיים רגועים אחרי הצהריים ובסוף השבוע. מתכנני העיריה זקוקים לכיתת גן. הם מציצים בשטחים העומדים לרשותם ופשוט בוחרים בזה שאפשר לקחת הכי מהר ומיידי. הם לוקחים אותו ומיד מודיעים על כוונתם לשנות אותו באופן הכי גורף שאפשר".

 

 

 

התושבים תוקפים את התנהלות העירייה: "העירייה התנהלה מול התושבים באופן בעייתי מאוד. הודעות נשלחו ערב חג וחופשה. לא התקיימה שום התייעצות עם התושבים עד לאחר קבלת ההחלטה. התקיים ביקור של עשרים דקות ברחוב, בשעה בה מרבית התושבים עובדים ומצוקת החניה לא מורגשת. בשעת ההצבעה על ההחלטה היה תיקו בוועדה המקומית. ראש העירייה השתמש בקולו הכפול כדי לשבור את התיקו. התושבים הגישו ערר לוועדת התכנון המחוזית והעירייה נזכרה להיפגש עם התושבים ערב לפני ישיבת ועדת הערר. בפגישה ניסו להסביר לנו שאין לנו ברירה ושהעירייה תשקול להפוך חלק מהגג לקהילתי וכך לא רק שיפעלו שם מנועים בצהריים, תהיה שם גם פעילות בערבים. העירייה לא הסבירה מעולם כיצד ועל סמך אלו שיקולים קיבלה את ההחלטה. כל מה שרצו אנשי העירייה הוא לסמן וי ליד הרובריקה של "מפגש". בכל ההליך הזה העירייה מסתירה, מכחישה, נמנעת משיחה עם התושבים ומאפשרות להקל ולו במעט את רוע הגזרה. אנחנו לא מתכוונים לעבור על כך לסדר היום וניאבק בשרירות הלב של העירייה בכל אופן שיעמוד לרשותנו ועוד קצת. העירייה התנהגה אלינו כמו אל אויבים ולכן התאכזבנו ונפגענו, אבל אנחנו נלחמים על הבית שלנו".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "על פי הנתונים שבידי העירייה, אוכלוסיית האזור צפויה לגדול בשנים הקרובות, ועד שנת 2026 תידרש העיר לתת מענה של 3 כיתות גן ולכך אנו נערכים בפרויקט זה ואחרים. פרויקט גני הילדים אמור לקום בשטח חום ברחוב אחד העם, אשר בבעלות עירונית. שני גני ילדים עבור 60 ילדים במקסימום. אמנם התב"ע מאפשרת בנייה של 3 כיתות גן, אך עקב צפיפות הרחוב הוחלט לצמצם ל-2 כיתות גן ולתכנן את המוסד החינוכי בהתחשבות בקירבה של מבני מגורים".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר