הפגנה בהרצליה נגד הרפורמה המשפטית צילום פרטי
הפגנה בהרצליה נגד הרפורמה המשפטית צילום פרטי

"מאבק גורלי על דמות המדינה". האופוזיציה ביקשה לאפשר לתלמידים להשתתף במחאה

הבקשה הייתה לאפשר להשתתף במחאה בירושלים ובמחאה שמתוכננת הבוקר בהרצליה. מיקה חיון, תלמידת כיתה ט' וממובילות מחאת התלמידים בעיר: "האחריות שלנו כבני נוער היא להשמיע את קולנו"

פורסם בתאריך: 13.2.23 08:41

חברי האופוזיציה במועצת העיר פנו אתמול (ראשון) לבכירי עיריית הרצליה על מנת לאפשר לאנשי חינוך ותלמידים להיעדר מהלימודים היום (שני) כדי להשתתף במחאה הארצית נגד המהפכה המשפטית שתופסת תאוצה. הכוונה הייתה לאפשר לאנשי חינוך בכל מערכת החינוך ותלמידי התיכונים וחטיבות הביניים בהרצליה המעוניינים בכך, להשתתף בהפגנה מול הכנסת בירושלים או בהפגנת התלמידים שתתקיים בשעה 10:00 מול בניין עיריית הרצליה.

בפנייה שהעבירו חברי המועצה מהאופוזיציה לאיה פרישקולניק, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך ולד"ר יעקב נחום, מנהל אגף החינוך, כתבו חברי האופוזיציה: "אנו נמצאים בעיצומו של מאבק גורלי על דמותה של המדינה, על יסודות הדמוקרטיה הישראלית. רבבות יוצאים להפגין ברחובות מדי שבוע להביא לביטול ההפכה המשטרית. מחר (שני – ש.י.) הכריזו ארגוני המחאה על יום שביתה ומחאה ארצית שמוקדה העיקרי יהיה בכנסת".

חברי האופוזיציה ביקשו מבכירי העירייה: "אנו מבקשים שתאפשרו לאנשי חינוך ותלמידים להיעדר מחר מיום הלימודים לצורך השתתפות באירוע זה שהינו עבור רבים מאוד מתושבי העיר אירוע בעל חשיבות לאומית והיסטורית. הצטרפו לאנשי החינוך שמאפשרים זאת בערים אחרות".

מיקה חיון, תלמידת כיתה ט' בחט"ב זאב בהרצליה וממובילות מחאת התלמידים בהרצליה, אמרה לצומת השרון: "האחריות שלנו כבני נוער היא להשמיע את קולנו ולהבטיח את המשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית של כל האוכלוסיות. זה הזמן שלנו להנהיג ושיקשיבו לנו כי זה העתיד שלנו ואנחנו רוצים להיות אחראיים עליו. אני קוראת לכמה שיותר תלמידים להגיע להפגנה שתתקיים מול בנין העירייה בשעה 10:00".

 

 

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד לא ייתן לגרור את מערכת החינוך בכלל והתלמידים בפרט לתוך ויכוח פוליטי. יום שני הקרוב, כמו שאר ימות השבוע הוא יום לימודים רגיל לחלוטין – לא ניתנו אישורי היעדרות, לא לתלמידים ולא לצוותי ההוראה. במיוחד בימים אלו אנו חוזרים ומחדדים את השליחות בה בחרו אנשי החינוך ומחויבותם לממלכתיות והשארת הדעות הפוליטיות האישיות מחוץ לכותלי מוסדות החינוך. אין זה סותר את זכותו של מורה או מנהל להצביע או לדבוק בדעה פוליטית זו או אחרת, אך אסור לנו לערבב ביניהם והגבול הוא דק".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה, ככל הרשויות בישראל, מחויבת להנחיות הממונה על השכר באוצר. בהרצליה היה ויהיה תמיד שיח פתוח והידברות – כפי שהביע ראש העירייה במכתב מאת ראשי הרשויות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר