מחאה נגד הרפורמה המשפטית ברעננה (מימין למטה, צילום רונן טופלברג) הרצליה (מימין למעלה, צילום זאב ינאי) וכפר סבא (צילום איציק מנהיימר)
מחאה נגד הרפורמה המשפטית ברעננה (מימין למטה, צילום רונן טופלברג) הרצליה (מימין למעלה, צילום זאב ינאי) וכפר סבא (צילום איציק מנהיימר)

"במרוקו היה לנו מלך, כאן לא נסכים למלוכה" | עשרות אלפים השתתפו במחאה בערי השרון

המחאה מתגברת: שבוע נוסף יצאו אלפים למוקדי ההפגנות בערי השרון למחות נגד רפורמה המשפטית, שרבים רואים כמהפכה משטרית. בהרצליה הופיעו נשים בתלבושת הלקוחה מהסדרה "סיפורה של שפחה"

פורסם בתאריך: 19.2.23 13:30

המחאה הגדולה נגד הרפורמה המשפטית מתפשטת ומספר המפגינים עולה משבוע לשבוע: גם אמש (מוצ"ש) התקיימו הפגנות ענק ברחבי הארץ כגד מה שרבים רואים כמהפכה משטרית וגם באזור השרון יצאו אלפים כדי להפגין ולזעוק את זעקתם. בהרצליה הייתה זו הפגנה שישית ברציפות, ברעננה רביעית ובכפר סבא שלישית.

על פ המארגנים, מספר המפגינים הגבוה ביותר נרשם בכפר סבא, שם טוענים המארגנים כי להפגנה שהתקיימה בכיכר העיר הסמוכה לקניון ערים הגיעו למעלה מ-15 אלף איש בהפגנה הגדולה ביותר שהתקיימה אי פעם בכפר סבא.

ראשון לנאום היה ח"כ בני גנץ, יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, שאמר: "אנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ואין לנו כוונה שהדבר הזה ישתנה לשום פטנט אחר, בשום פנים ואופן לא". אחריו עלה ח"כ מאיר כהן מיש עתיד שאמר: "שאלתי את אבא שלי, עליו השלום, למה עלינו ממרוקו. הוא אמר לי בגלל שני דברים: אחד בגלל ירושלים הקדושה והדבר השני בגלל שכאן אפשר להגיד את דעתך ולא לפחד מאף אחד. היה שם מלך, לא נסכים למלוכה". חבר הכנסת לשעבר יאיר גולן אמר: "המאבק הזה הוא נגד שלושה כוחות. אנחנו נאבקים בשחיתות, אנחנו נאבקים בהסתגרות הסקטוריאלית ואנחנו נאבקים בלאומנות הקיצונית הגזענית שפושה בשורתנו. ומכיוון שאלו כוחות לא פשוטים, המאבק לא יהיה קל. על בשרי אני יודע את זה. אין מאבק בלי מחירים אישיים". עוד נשאו דברים: פרופ' קרין נהון מאוניברסיטת רייכמן וחברת המועצה עדי לוי סקופ.

"אנו פסע מרעידת אדמה שאף יחידת חילוץ לא תציל אותנו ממנה"

גם בהרצליה, מוקד ההפגנות הראשון באזור השרון, מספר המפגינים עולה משבוע לשבוע ועל פי המארגנים השתתפו בה אמש כ- 7,000 מפגינים שהתקבצו מול בניין העירייה. טרם עלייתה של מורן זר קצנשטיין, מייסדת "בונות אלטרנטיבה" וממובילות מחאת הנשים, לבמה – נחצה הקהל לשניים וכשלושים נשים לבושות בגלימות האדומות מ"סיפורה של שפחה", חצו את הקהל ונעמדו בגב הבמה. קצנשטיין אמרה: "הקואליציה הזו חתמה על שורה של הסכמים קואליציוניים והגישה הצעות חוק שהמשמעות שלהם אחת – פגיעה בנשים. אנו פסע מרעידת אדמה שאף יחידת חילוץ לא תציל אותנו ממנה. תהום של הקצנה דתית המתבטאת בפגיעה בזכויות נשים. המסר שלנו ברור – רק אנחנו, הנשים, נחליט על עתידנו. אנחנו מסתכלות לכם בעיניים ומבטיחות שלא נוותר. לא תחליטו איך נתגרש או נתחתן. לא תחליטו איפה נשרת בצבא. לא תחליטו אם נעשה הפלות או לא. לא תחליטו מה נלבש. לא תשימו אותנו מאחור באוטובוס. פעילות ארגוני הנשים לבושות כאן בתלבושת מסיפורה של שפחה, אבל אנחנו מודיעות לכן, פה לא תקום גלעד".

עו"ד ד"ר יובל קרניאל, מומחה למשפט ולתקשורת מאוניברסיטת רייכמן, ממייסדי "התנועה לחופש המידע" ותנועת "ישראל חופשית", אמר: ״אין סיבה עניינית למהפכה המשטרית, אלא לרפורמה שתגדיל ותחזק את כוחם של בתי המשפט. הצעדים הננקטים היום הם בכיוון ההפוך. החלשה, ריסוק, שליטה מלאה במערכת המשפט. שליטה של פוליטיקאים מושחתים".

 

נועה זילברמינץ סטודנטית באוניברסיטת תל אביב, מנציגי מחאת הסטודנטים הארצית, אמרה: "ככל שהטירוף שלכם ימשיך, האחדות שלנו תגבר. ככל שתדחפו אותנו יותר לעבר התהום, כך תגלו יותר ויותר אנשים נגדכם. אנחנו גדלים, מתעצמים, מתחברים. משבוע לשבוע כוחנו מוכפל ואתם רק הולכים ונעשים קטנים יותר, קיצוניים יותר, מבודדים יותר, הזויים יותר".

קובי שר, תושב הרצליה שהחליט שאיננו יכול לשתוק יותר נוכח הסכנה לדבריו המאיימת על הדמוקרטיה הישראלית, אמר: "אם תרגישו רעידות אדמה בשבועות הקרובים, זה לא בגלל לוחות טקטוניים המתנגשים בשבר הסורי-אפריקני, אלא בגלל שמנהיגי הימין בעבר כמו ז’בוטינסקי, בגין, שמיר ואחרים, מתהפכים בקבריהם בראותם מה מחוללים אלו שמתיימרים להמשיך דרכם – ביבי, לוין וכנופייתם. אלו ממיטים עלינו קלון ומובילים לאסון. בושה".

את ההפגנה בהרצליה הנחתה רוני הדר, שחקנית ופעילה חברתית ונשא דברים גם יוסי צברי, שחקן ויוצר.

"נאמנים למגילת העצמאות"

גם ברעננה המחאה מצליחה למשוך אליה מדי שבוע יותר ויותר מפגינים. על פי המארגנים, השבוע הגיעו להפגנה שנערכה ברחבת בית יד לבנים כ-5,000 מפגינים. בניגוד לשבת שעברה, אתמול לא התקיימה צעדה לאורך רחוב בן גוריון עד ההגעה לבית יד לבנים וזאת מכיוון שההפגנה הייתה צריכה להסתיים בשעה 20:00 על מנת שלא להפריע לפעילות יד לבנים.

קהל התושבים להפגנה הוא מגוון והוא כולל את בני כל הגילים ובני כל המגזרים. בהתאם לכך, מארגני ההפגנה ברעננה גם מקפידים להביא מדי שבוע נואמים מתחומים ומסקטורים שונים ולא פוליטיקאים מקצועיים. בהפגנה אתמול נאמו ד"ר רונית לוין-שנור – מרצה בכירה מבית הספר למשפטים באוניברסיטת רייכמן, עו"ד יאיר נהוראי – עו"ד פלילי ומי שהוביל בזמנו את המאבק נגד המכינה הקדם צבאית בעלי, יואב ברק – תלמיד תיכון דתי ואמיר בר יוחאי מארגון שומרי המצודה, המזוהה עם בוחרי ליכוד. רוב המפגינים נשאו בידם דגלי כחול לבן ובזמן השמעת שירים ניתן היה לראות ים של דגלים מתנועע לקצב המוזיקה. רבים מהמפגינים אף נשאו על גבם את הכיתוב "נאמנים למגילת העצמאות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר