מתקן שטיפת מכוניות ברחוב אבא אבן, צילום פרטי
מתקן שטיפת מכוניות ברחוב אבא אבן, צילום פרטי

בעלי עסק לשטיפת מכוניות נגד העירייה: גרמו לנו להוציא מאות אלפי שקלים ואז דחו את הבקשה

בקשת בעלי העסק להיתר שימוש חורג נדחתה, גם הערר שהגישו נדחה. הבעלים: "אם בעירייה היו אומרים שאין סיכוי, לא היינו נכנסים לזה". העירייה: "הוועדה המקומית לא אישרה את השימוש החורג, שלא הובטח מראש"

פורסם בתאריך: 21.2.23 08:32

"העירייה הוליכה אותנו שולל וגרמה לנו הפסדים כלכליים של מאות אלפי שקלים", כך טוענת חנית יטיב, אמו של ניר יטיב, בעלי עסק לשטיפת מכוניות ידנית "קלין מרקט", הנמצא ברחוב אבא אבן 18 באזור התעשייה בהרצליה.

לטענת יטיב, בעירייה לא נאמר להם מעולם כי לא ניתן לקבל אישור לשימוש חורג לעסק אלא הוצגה בפניהם רשימת דרישות שבהן עמדו, אך למרות זאת אישור לשימוש חורג לא ניתן. העסק נפתח באוגוסט 2019 ועבד עד תחילת הקורונה ואז נסגר למשך כשנה וחזר לעבוד במחצית 2021. במהלך תקופה זו הוועדה המקומית לא אישרה את הבקשה לשימוש חורג ובעלי העסק הגישו ערר לוועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה של מחוז ת"א. דיון בוועדה התקיים בחודש אפריל שעבר והחלטה ניתנה בתחילת חודש מאי. לאחר שהוצגו טענות בעלי העסק והוועדה המקומית פסקה ועדת הערר על דחייתו. בין השאר טענו יו"ר הוועדה, סילביה רביד ואור דואני, מזכירת הוועדה, כי הכניסה מרחוב אבא אבן אינה תואמת את היתר הבניה שניתן ולכן אינה חוקית וכי קיים פער בין המבוקש בבקשה להיתר לשימוש חורג מבחינת מספר החניות הדרוש לפעילות לבין מספר החניות המוצג בנספח התנועה. עוד טענה הוועדה בהחלטה כי קיים מפגע ויזואלי לנוסעים ברחוב אבא אבן כתוצאה מהסככות הניידות בעסק.

הוועדה פסקה: "העורר (בעל העסק – ש.י.) הקדים את הפעלת העסק לאישור הבקשה לשימוש חורג ולמעשה פעל באופן בלתי חוקי. דרך הילוך זה יש משום נטילת סיכון כי הבקשה תידחה על כל המשתמע מכך לגבי המשך הפעלת העסק וההשקעה שהושקעה בו ובהגשת הבקשה".

יצוין כי העסק המשיך לעבוד מאז ועובד גם כיום. רק באחרונה קיבלו בעלי העסק מכתב מאגף הפיקוח על הבנייה בנוגע להיתר בנייה, אך מבהירים כי אין בעסק שום דבר בנוי.

 

חנית יטיב תקפה השבוע את התנהלות העירייה בנושא: "לפני שבכלל פתחנו את העסק הלכתי לעירייה כדי להתחיל הליך לשימוש חורג מאחר והעסק נמצא בתוך מגרש חניה שמכיל 70 מקומות חניה, ביניהם מקומות חניה לרשות משרד הרישוי בעבור שימוש לטסטים. משכו אותנו במשך שמונה חודשים כדי לקבל תיק מידע ולאחר מכן קיבלנו את כל רשימת הדרישות, אם זה אדריכלית, תכניות, מהנדסים ושאר אנשי מקצוע שהיינו צריכים לשכור לשם קבלת האישור לשימוש חורג. מדובר בהוצאה של מאות אלפי שקלים. במקביל פתחנו את העסק ופעלנו לקבלת אישור שימוש חורג, אבל הוועדה המקומית דחתה את הבקשה. גרמו לי להוציא מאות אלפי שקלים ובסוף דחו את בקשתי. הכל מתועד במסמכים המנחים אותי ואת אנשי מקצוע מה לעשות על מנת לקבל שימוש חורג. אנו מוכנים לעשות כל מה שיבקשו על מנת לקבל אישור חורג כפי שהובטח לנו. זה פשוט לא ייאמן איך העירייה מתנהלת. יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל. אחד אומר ככה, השני אומר אחרת. אם היו אומרים לנו מתישהו שאין לנו סיכוי להוציא אישור לשימוש חורג לא היינו נכנסים לזה, לא היינו מוציאים כל כך הרבה כסף. היו צריכים לעדכן אותי שאין סיכוי. כבר תקופה ארוכה שאני מנסה להגיע לפגישה עם ראש העירייה אבל לא זוכה לתגובה. הם פשוט מתעללים בנו וחושבים שאני ארים ידיים אבל אני לא ואחריי יבואו עוד בעלי עסקים שסובלים מהעירייה. היה ולא נקבל, אגיש תביעה על הולכת שולל לכאורה. ההתנהלות מולנו היית לא מקצועית באופן קיצוני".

יטיב תוקפת גם את החלטת ועדת הערר: "נימוקי ההחלטה שלהם על דחיית הערר הם פשוט מנותקים מהמציאות. ביקשנו מהם שיבואו לראות את הדברים בשטח והם סירבו".

כפי שצוין, לאחרונה קיבלו בעלי העסק מכתב מאגף הפיקוח על הבניה ובו נטען כי במגרש בו הותר לעשות שימוש לחניון נעשה שימוש אסור לצרכי תחנת רחיצה במגרש ללא היתר בניה כדין. יטיב דוחה גם טענות אלו: "על איזה היתר בניה מדברים בעירייה? לא בנינו שום דבר שמצריך היתר בניה. יש לנו כמה סככות ניידות וגם אותן היינו מוכנים להוציא אם זאת הבעיה".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מתקן השטיפה ממוקם בחניון באזור התעסוקה. מדובר בסככה ובשימוש שהם בגדר חריגת בנייה. הוועדה המקומית לא אישרה את השימוש החורג, שלא הובטח מראש. גם הערר הסתיים לפני שנה. השימוש, הכניסה המאולתרת והנראות אינם תואמים את תכנון אזור התעסוקה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר