החיישנים במערכת הניקוז, צילום SMBIT
החיישנים במערכת הניקוז, צילום SMBIT

חיישנים מיוחדים יתריעו על הצפה במערכת הניקוז העירונית

בעזרת מערך החיישנים, ינוטר גובה הניקוז, ובמקרה של סתימות והצפות, תתקבל התרעה בגופי התפעול העירוניים

פורסם בתאריך: 22.2.23 09:17

עיריית הרצליה התקינה במערכות הניקוז בעיר מערך חיישנים מתקדם שמטרתו למנוע הצפות בימי החורף. את פיילוט התקנת החיישנים מוביל אגף מערכות המידע בעירייה. עד כה הטכנולוגיה הזאת נוסתה רק בניו יורק וכעת היא מגיעה לראשונה לישראל – להרצליה.

בעזרת מערך החיישנים, ינוטר גובה הניקוז, ובמקרה של סתימות והצפות, תתקבל התרעה בגופי התפעול העירוניים אשר יוכלו לטפל ולתת פתרון לבעיה לפני שתהיה פגיעה במרחב הציבורי.

החיישנים שהותקנו במערכות הניקוז בעיר, מחוברים, בעזרת רשת LoRa Long Range (טווח ארוך) אלחוטית, למערכת הניהול במוקד העירייה. מערכת הניטור EkronWIDE עוקבת באופן רציף אחר מפלס המים ומאפשרת לעירייה לדעת מה קורה במערכת הניקוז התת קרקעית – בכל רגע נתון.

רשת הלורה שהוקמה על ידי חברת SMBIT היא נדבך משמעותי במכלול רכיבי העיר החכמה. תשתית הלורה מאפשרת הוספת עשרות שירותים חכמים.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "העירייה משקיעה משאבים רבים בטכנולוגיה ומחשוב, ואנו ממשיכים כל העת לנקוט בשורה של צעדים לשיפור איכות החיים של התושבים. מיזם החיישנים לניטור המפלס בגובה הניקוז בעיר הוא נדבך נוסף – וייחודי בארץ – לשיפור איכות החיים של התושבים".

מנכ"ל העירייה, עו"ד אהוד לזר, אמר: "עיריית הרצליה שמה על סדר יומה את נושא החדשנות העירונית שתתאים עצמה לאתגרים העומדים בפנינו בעת הזו, בהם שינויי האקלים, מצבי קיצון וניהול משברים וחוסן. את כל זה אנו עושים באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת ביותר והחדשנית ביותר".

מנהל אגף מערכות המידע בעירייהה, אמיר זיו, אמר: "מדובר בעוד פרויקט חדשני וייחודי בארץ ובעולם, אשר נותן ערך למערך התפעול העירוני, לשיפור השירות לתושבים ולמיתוג הרצליה כעיר מתוחכמת וחדשנית במיוחד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר