פינת המחזור ברחוב גדעון האוזנר ללא הקרטונייה, צילום פרטי
פינת המחזור ברחוב גדעון האוזנר ללא הקרטונייה, צילום פרטי

התושבים כועסים: חצי שנה לא היה מתקן איסוף קרטונים, אבל אנחנו קיבלנו דוחות

רק לפני כשבוע הוחזר מתקן איסוף הקרטונים למקומו. תושבים בשכונת גליל ים טוענים: "העירייה התנהלה בצורה מבישה. גורמים לנו לא למחזר"

פורסם בתאריך: 23.2.23 08:18

"העירייה משתמשת בשיטת המצליח על חשבון הגב והכיס של התושבים", כך טוענת תושבת שכונת גליל ים, לאור הקנסות שהעירייה חילקה לתושבים וזאת לאחר צמצום של פחי איסוף המחזור.

עד לפני כחצי שנה היו ברחוב נתן אלבז מספר פחים כולל מתקן לאיסוף קרטונים, אך בעקבות תחילת בנייה במקום הפחים הוזזו לחזית רחוב גדעון האוזנר, רק ללא מתקן איסוף הקרטונים, אותו מתקן גדול שבו ניתן לזרוק את הקרטונים הנשארים אצל התושבים, בעיקר לאחר שהמשלוח מגיע מהסופר או מהזמנה אחרת.

פינת המחזור ברחוב גדעון האוזנר לאחר החזרת הקרטונייה צילום פרטי

פינת המחזור ברחוב האוזנר לאחר החזרת הקרטונייה צילום פרטי

תושבת רחוב גדעון האוזנר מספרת על נסיבות קבלת קנס בסך 730 שקלים: "באחד הימים לפני מספר שבועות ירדתי עם קרטונים והפחים בפינת איסוף היו מלאים אז הנחתי את הקרטונים לצד הפחים. בתמימותי לא דאגתי להסיר את שמי מהם וכמובן שהגיע פקח וזיכה אותי בדו"ח על סך של 730 שקלים. הגשתי בקשה לביטול הדו"ח בטענה כי לא היה מתקן איסוף קרטונים וכל הפחים היו מלאים, אבל כמובן שבקשתי נדחתה".

 

לטענת התושבת, העיריה מתנהלת בצורה המבישה ביותר ועל הדרך מעשירה את קופתה על חשבון התושבים: "קודם כל מעבירים את מיכלי האיסוף אבל מעלימים את מתקן איסוף הקרטונים. אחר כך לא מרוקנים את הפחים המלאים בזמן וכך גורמים לתושבים להניח את הקרטונים מחוץ לפח ובמקביל שכמובן מגבירים את האכיפה כדי לתפוס את "העבריינים" שהעזו להוציא קרטון לרחוב. זו שיטת מצליח ברמה המבישה ביותר ועוד של עירייה שמתפארת כל הזמן כמה היא ירוקה. אם זאת השיטה של עיריית הרצליה, פשוט צריך לא לשכוח להעלים כל איזכור עם השם מהקרטון וזהו".

לטענתה, רק לפני שבוע הוחזר מתקן איסוף הקרטונים למקומו המקורי וזאת בעקבות תלונות רבות של תושבי השכונה. "מעניין לדעת כמה כסף עשתה העיריה מדו"חות רק מכך שבמשך חצי שנה לא היה מתקן איסוף קרטונים באזור שלנו".

תושב אחר משכונת גליל ים אמר: "כל מה שגורמים לנו זה להימנע מלמחזר. זה נעשה כאילו בכוונה על חשבון התושבים. מה שיקרה בסוף שהתושבים יזרקו הכל לפח רק כדי לא לקבל דו"ח. בכך למעשה העירייה מלמדת את התושבים להוריד את הפתקים עם השם מהקרטון במקום לתת לנו הזדמנות נוחה ופשוטה למחזר כמו שצריך".

מדוברות העירייה נמסר: "ככלל, קרטוניות מיועדות לעסקים בלבד, במקום . הוצבו קרטוניות ע"י היזמים לתקופת האיכלוס, עם סיום עבודות הבניה. לצערנו היו תושבים שזרקו במקום אשפה וקרטונים, ללא התחשבות במועדי הפינוי המותרים. בעירייה קיים מנגנון סדור לטיפול בערעורים על מתן דו"חות, כולל התייחסות רצינית ועניינית לכל מקרה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יעל

    תגובת העירייה מראה כמה הם מנותקים מהתושבים, ולא עונים בצורה עניינית לצרכים של התושבים. חבל מאוד שכך מתנהלת עירייה שאמורה לכבד את עצמה!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר