עיריית הרצליה (צילום: דוד שי, CC BY-SA 4.0, ויקישיתוף)
עיריית הרצליה (צילום: דוד שי, CC BY-SA 4.0, ויקישיתוף)

השביתה בהרצליה: אלו שירותים יפעלו ואלו לא ומה יקרה בבתי הספר

השביתה עליה הכריז מרכז השלטון המקומי תתקיים גם בהרצליה. אחד הנושאים המרכזיים הוא מעמד ושכר הסייעות. תמונת מצב

פורסם בתאריך: 22.2.23 16:31

אם לא תהיינה התפתחויות של הרגע האחרון, מחר (חמישי) צפויה שביתה ברשויות המקומיות. מרכז השלטון המקומי הודיע בישיבת חירום שנערכה השבוע לקראת אישור תקציב המדינה: "ביום חמישי הקרוב נשבית את המשק. ההחלטה התקבלה בעקבות הכוונה לפגוע בתקציבי הרשויות ובסמכויות שלהן. הרשויות המקומיות דורשות הסכם שכר ותנאי העסקה לסייעות, השלמת מחסור כיתות לימוד, וביטול קרן הארנונה".

היום (רביעי) הוציא מנכ"ל משרד החינוך למנהלי המחוזות במשרד החינוך הבהרה לגבי השביתה במוסדות החינוך: "לאור שביתת השלטון המקומי מחר, יום ה', צפויים שיבושים משמעותיים במוסדות החינוך. ככלל ברשויות שישבתו, לא יוכלו להתקיים לימודים, למעט במוסדות לחינוך המיוחד. צוותי ההוראה יגיעו למוסדות ויקיימו ישיבות מקצועיות. מוסדות אשר קיימים בהם סידורי אבטחה מקצועית ללא תלות בעירייה, יקיימו את הלימודים בהתאם ליכולתם ויעדכנו על כך את הקהילה".

העירייה הודיעה כי ככל שהשביתה תתקיים, להלן השירותים שיושבתו בהרצליה:

לא יתקיימו לימודים בכלל בתי הספר, גני הילדים ומעונות היום העירוניים, כולל בכל מסגרות הצהרונים בעיר.
חינוך מיוחד: גני ילדים ובתי ספר של החינוך המיוחד פועלים כסדרם.
תלמידי החינוך המיוחד הלומדים מחוץ לעיר – לומדים כרגיל (אלא אם התקבלה הודעה אחרת מהמוסד החינוכי).
לא תתקיים קבלת קהל במשרדי העירייה
כן יפעלו שירותי פינוי אשפה וגזם, שירותי רווחה והשיטור עירוני.
המוקד העירוני בטלפון 106 יפעל במתכונת חירום.

אז על מה למעשה השביתה? מרכז השלטון המקומי וראשי הערים החליטו על מספר דרישות קריטיות שמחייבות טיפול מיידי:

פתרון המשבר הלאומי של סייעות בגני הילדים – במערכות החינוך הציבוריות מועסקות כ- 55,000 סייעות בגני הילדים, בצהרונים בבתי הספר ובמערכות החינוך המיוחד. לטענת השלטון המקומי, בכל יום יש מחסור של 3,000 אנשי צוות גננות או סייעות רק בגני הילדים. בשלטון המקומי דורשים צעדים שישמרו על הצוותים הקיימים, וצעדים שיאפשרו גיוס צוותים נוספים: תקציב לרפורמה מקיפה בשכר הסייעות בשיפור מעמדן המקצועי לתומכות הוראה ויצירת אופק מקצועי התפתחותי על ידי לימודי תואר והכשרות, הגדרת סייעת כעבודה מועדפת בשחרור מצה"ל ובשירות לאומי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


מחסור בכיתות לימוד – בשנת 2023 למעלה מ-100,000 תלמידים לומדים בתנאים בלתי סבירים, בקרוואנים בחום ובקור. בשלטון המקומי טוענים שלא ניתן להשלים עם מצב כזה ויש לפעול באופן מידי להחלפת המבנים היבילים בכיתות לימוד ראויות. על פי נתוני משרד החינוך ישנו מחסור של 7,000 כיתות לימוד. בשלטון המקומי דורשים תקצוב מלא לצד הרשאות בינוי בעבור כל כיתות הלימוד החסרות.

הסכם שכר למורי העל יסודי – לטענת השלטון המקומי, משרד האוצר גורר רגליים ומזניח את מורי התיכונים בישראל, כבר שנה שאין לארגון המורים הסכם שכר ומשרד האוצר מוליך שולל ומזלזל בגסות במורים וזאת למרות פסיקת בית הדין. בשלטון המקומי דורשים ממשרד האוצר לחזור מידית לשולחן המו״מ עם ארגון המורים לפני החגים כי הבגרויות כבר בפתח. בשלטון המקומי גורסים כי האוצר צריך לכבד את ההסכמים שנחתמו ולהביא בהקדם לשיפור תנאי שכרם והעסקתם של מורי העל יסודי. מערכת חינוך חזקה זה החוסן של המדינה.

הסעות תלמידים וחינוך מיוחד – בשלטון המקומי טוענים כי תעריפי הסעות התלמידים והסעות תלמידי החינוך המיוחד זינקו בכ-30% בשנים האחרונות בשל ההתייקרויות במשק והם דורשים שיפוי של המדינה עבור ההתייקרויות. על פי הערכה מנתוני משרד החינוך, מדובר על כ- 1.2 מיליארד שקלים.

דרישות נוספות של השלטון המקומי נוגעות לפתרונות להורדת מחירי הדיור לזוגות צעירים ולזכאי דיור, כמו למשל קידום מכרזי בניה ללא יזמות, מימון מלא של מבני ציבור ותשתיות – הקמה טרם איכלוס, צמצום בירוקרטיה בענף הבניה – בין היתר הרחבת היצע החברות והכנסת חברות בינלאומיות.

עוד דורשים בשלטון המקומי: עדכון תקציב מענקי האיזון, עדכון מענקי הפיתוח, מימוש תכניות החומש המגזריות במלואן, תכניות החומש לרשויות הערביות ותכנית חומש לרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות קריטיות לצמצום פערים כלכליים וחברתיים, טיפול בקרן לשמירת הניקיון, חיזוק מבנים והתחדשות עירונית, ניהול ותחזוקת חופי הים.

בהודעת המרכז לשלטון מקומי צוין: "צריך לחזק את השלטון המקומי. בכל מדינות העולם כבר הבינו את זה, רק כאן בישראל, מנסים לקחת סמכויות ותקציבים מהשלטון המקומי ולהחזיר את המדינה 20 שנה אחורה. במקום להיעזר בנו, עסוקים באיך להחליש אותנו. במקום לתת לנו את המשאבים כדי שנוכל לספק את השירות הטוב ביותר לתושב. לקראת אישור תקציב המדינה בממשלה, אנו ראשי השלטון המקומי, מי שהעם נותן בו אמון, ומי שאמורים להיות הזרוע הביצועית של הממשלה בכל תחום, מודיעים לכם, שלא ניתן לכם לפגוע בנו, ובתושבי מדינת ישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר