א' מהרצליה מסיים קורס חובלים, צילום דובר צהל
א' מהרצליה מסיים קורס חובלים, צילום דובר צהל

"לא הרבה אנשים יכולים לומר שזה מה שהם עושים בחיים". סגן א' מהרצליה סיים קורס חובלים

ההרצלייני שבתיכון הרחיב פיזיקה, מדעי המחשב וסייבר ובנעוריו התנדב עם קשישים, עתיד לשרת בשייטת הצוללות. "אני שואף להצליח להרים את הראש מעל המים כשקשה, גם במצבים מורכבים", הוא אומר

פורסם בתאריך: 2.3.23 17:45

טקס סיום קורס חובלים מחזור 146 התקיים ביום רביעי האחרון בבסיס זרוע הים שבחיפה. הטקס נערך בנוכחות נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, יואב גלנט, ראש המטה הכללי, רב אלוף הרצי הלוי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני הפיקוד הבכיר בזרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

קורס חובלים הינו קורס יוקרתי הנמשך כשנתיים וארבעה חודשים, אשר מכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות. החובלים הבאים הולכים לעמוד בחזית הלחימה בזירה הימית. הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך הקורס. את הקורס מסיימים 41 צוערים, מתוכן 8 צוערות.

בין המסיימים, סגן א' בן ה-21 מהרצליה, בוגר קורס חובלים מחזור 146, שצעד על רחבת המסדרים במעמד מרגש, לאחר שנתיים וארבעה חודשים בהם עבר הכשרה אינטנסיבית ומשמעותית. במהלך הטקס שהתקיים בבסיס חיל הים בחיפה, נחשפו לו דרגות הקצונה וסיכת החובל היוקרתית. א' סיים את קורס חובלים במגמת שיט ועתיד לשרת כסגן קצין מחלקה בשייטת הצוללות.

 

א' למד בתיכון בהרצליה בו הרחיב פיזיקה, מדעי המחשב וסייבר. בנעוריו התנדב בצהרון עם קשישים. מוזיקה היא חלק מרכזי בחייו של א', הוא מנגן בפסנתר מגיל חמש ובתור תחביב אוהב מאוד לטייל ולשחק טניס.

הוא מספר על החוויה בקורס חובלים: "רציתי להיות במקום מבצעי עם אחריות עצומה. תפקיד החובל הוא בעל מכלול מגוון – פיקוד, קצונה, טכנולוגיה, אתגרים פיזיים ומנטליים, ובשייטת הצוללות בפרט מבצעיות, יש פעילות מעבר לקווי אויב. מעבר לכל זה קיים עיסוק מרכזי ביחסי אנוש, באיך אתה חווה את הקורס ומתפתח איתו. זאת חברות מורכבת ואינטימית, חווינו אחד את השני בסיטואציות מורכבות. לומדים ביחד, עוברים ביחד דברים, אלו חברים לחיים ושותפים למקצוע".

הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. השלב האהוב על א' היה השלב השלישי, האקדמיה, בו מסיימים הצוערים תואר ראשון במדעי המדינה. "בשלב האקדמיה הרגשתי שאני מאוד מתפתח והופך לעצמאי", מספר א'. גם שלב הייעוד היה משמעותי עבורי. היה עומס של משימות, השלב הזה היה מאוד קשה ומאתגר".

כחלק מההכשרה משתתפים חלק מהצוערים באירוע מבצעי במהלך השלבים של חבירה לצוותים בכלים השונים. "לא באמת ידעתי איך ארגיש והייתה לי חוויה מיוחדת", אומר א', "הרגע שמפליגים מעבר לגבולות המדינה ורואים את המטרה ואת הפעולה בקצה הוא רגע בו הרגשתי את התרומה לביטחון מדינת ישראל. אני רואה איפה אנחנו נמצאים ולא הרבה אנשים יכולים להתעסק ולומר שזה מה שהם עושים בחיים. יש לי זכות להיות אחראי על הפעילות הזאת".

מה הציפיות שלך מהתפקיד החדש?

"להצליח להרים את הראש מעל המים כשקשה, גם תחת משימות רבות ובמצבים מורכבים, להצליח להיות בן אדם וחבר טוב".

חושב כבר על היום שאחרי השרות הצבאי?

"בעתיד אני חולם להקים משפחה ובית ולעסוק בפיתוח ויזמות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר