הגדר החדשה על קו המים בסידנא עלי, צילום פרטי
הגדר החדשה על קו המים בסידני עלי, צילום פרטי

"העירייה רוצה לגרש אותנו מהחוף". גדר חדשה מוקמת על קו המים בחוף סידנא עלי

כעס גדול של תושבים רבים על העירייה בעקבות הקמת גדר חדשה בחוף סידנא עלי ממש על קו המים. השבוע הודיעה לפתע העירייה שהעבודות הופסקו עד לקבלת חוות דעת נוספת

פורסם בתאריך: 8.3.23 08:13

"אין שום הגיון לקרב את הגדר עד קו המים, פשוט גונבים לנו את החוף", כך אומרים בזעם תושבים מהרצליה בהתייחסותם לעבודות להקמת גדר חדשה בחוף סידנא עלי. מדובר בגדר שמוקמת בימים אלו ממש על קו המים שאמורה להחליף את הגדר הקרובה יותר למצוק ושבאה למנוע התקרבות למצוק בשל סכנת מפולת. התושבים, הרוחצים ונהנים בחוף, מסבירים כי אין שום צורך בכך ולמעשה אם הגדר תקום, חוף סידנא עלי למעשה ייעלם.

תושב המעורה בנושא אמר השבוע לצומת השרון: "יש כאן תהליך שמונע על ידי רצון של העירייה להרחיק אנשים מחוף סידנא עלי. זה התחיל עם זה שהתחילו לחלק דו"חות חניה לרכבים בכניסה לחוף, דבר שמעולם לא היה, נמשך עם הוצאת הפחים ועכשיו עם קנסות שנותנים לאנשים שנכנסים למים והשיא זה הגדר החדשה, שמתחילה מחוף השרון ומגיעה עד חוף סידנא עלי ואמורה להרחיק יותר את התושבים מהחוף שאנו כה אוהבים".

עבודות הקמת הגדר על קו החוף בסידנא עלי, צילום פרטי

עבודות הקמת הגדר על קו החוף בסידנא עלי, צילום פרטי

התושב מסביר מדוע לדעתו העירייה רוצה להרחיק את התושבים מהחוף: "הכל מתחיל ונגמר בכסף. הם רוצים שתושבים לא יגיעו ובמקביל בונים על שוברי הגלים שיוקמו בעתיד כדי שהחוף יהפוך לרחב יותר ואז יוכלו להקים פה מסעדות וטיילת שזה שכירויות ומכרזים ששווים הון כסף".

 

בעירייה אומרים שהגדר חיונית לשם הגנה מפני סכנת התמוטטות המצוק. זה לא נכון?

"אני מכיר את החוף הזה 40 שנים ועולם לא הייתה מפולת ממש אלא רק כמה אבנים שנפלו. זאת לא סיבה להרחיק את הגדר בשלושים מטר ממש לקו המים. זה פשוט כדי להרחיק אנשים מהחוף, אין סיבה הגיונית אחרת. הם גם חסמו את האפשרות ללכת מסידנא עלי צפונה. גם עכשיו, שהם עצרו את העבודות, זה בגלל לחץ שהפעלנו כמה תושבים. הגדר הזאת לא תקום".

תושבת המתגוררת בשכונת נוף ים ונוהגת לבלות בחוף סידנא עלי, הוסיפה: "עבור רבים זאת פיסת טבע ונוף מדהימה שהעירייה פשוט עושה הכל כדי למנוע מאיתנו ליהנות בה. כל מי שמכיר את החוף יודע שאין הגיון להרחיק את הגדר ממש עד קו המים בגלל כמה אבנים שנפלו עם השנים, אבל כנראה שזאת פיסת נדל"ן יקרה שרוצים לעשות עליה כסף".

תושב נוסף הסביר: "יש גבול כמה אפשר להרחיק את הגדר מהמצוק ובמקרה הזה העירייה עברה את הגבול בהרבה. החוף תמיד היה ככה ולא השתנה, אז מדוע דווקא עכשיו העירייה רוצה להזיז את הגדר עד קו המים? היום היו גלים שנשברו על קו הגדר החדשה, כך שאם היא תקום לא יהיה אפשר לעבור שם".

מהעירייה נמסר בתגובה: "החוף מגודר בשל צפי קריסה של מצוק הכורכר, במטרה להגן על הציבור. בימים אלו אנו בוחנים שוב את הגידור בחוף סידנא עלי מול יועץ בטיחות במטרה לצמצם ככל הניתן את שטח את הגידור. בשלב זה הופסקו העבודות על מנת לקבל חוות דעת נוספת של יועץ בטיחות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ליאור בטיחות

    טוב שהעיריה פועלת מול יועץ בטיחות ולא מקבלת החלטות כאלה על דעת עצמה.

  2. שביט

    כולם מומחים וכולם מלאים מחשבות שליליות ל כוונות העיריה מבלי שיש להם שמץ של מושג. ברגע שהמצוק ידרדר ומישהו ייפגע- לכולם יהיו טענות כלפי העיירה.

  3. לא לבחור בו שוב

    למה לא בונים קונסטרוקציה על המצוק שתמנע קריסה? למה לסגור את החוף??? הכל כסף…. לא סתם רוצים שהבית של איש המערות יהפוך לאתר שיוכר על ידי אונסקו…

  4. תשאירו מקום נקי, ללא מסעדות ותיירות

    אולי במקום גדר שמרחיקה מהצוק, לעשות כמו במקומות אחרים בעולם גדר שעוטפת את הצוק ומונעת מרוחות חזקות לחדור לצוק וגם מגינה מנפילה.
    כך אפשר להמשיך פעילות תקינה של חוף.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר