המחאה נגד הרפורמה המשפטית בשרון
גדי אייזנקוט בהפגנה בהרצליה (צילום זאב ינאי) בני נוער בהפגנה ברעננה (צילום עדן פרנקל) והמחאה בכפר סבא (צילום גבריאל מלצר)

מיצג "דחלילי הליכוד" ואלפי מפגינים: גם בשרון המחאה נגד הרפורמה המשפטית מתעצמת

עשרות אלפים הפגינו גם השבוע בערי השרון נגד הרפורמה המשפטית. ח"כ גדי איזנקוט קרא לנתניהו לעצור את החקיקה ואמר: "על שמך יירשמו פגיעה קשה בצה"ל כצבא העם ושיסוי איש באחיו". מאיר שטרית אמר: "אני מתבייש בחבריי בליכוד ולא מסוגל להבין את שתיקת הכבשים הזו"

פורסם בתאריך: 12.3.23 09:01

בעוד השר לביטחון לאומי עוסק בפיטורים לא הגיוניים של מפקד מחוז בעיתוי ללא כל היגיון מקצועי, מתרחבת המחאה נגד הרפורמה המשפטית, המכונה בפי רבים הפיכה משטרית. גם בערי השרון המחאה מתעצמת

בהרצליה זאת הייתה ההפגנה העשירית ברציפות ברחבת בניין העירייה ברחוב בן גוריון, המאורגנת על ידי מטה המאבק הדמוקרטי בהרצליה שראשיו ציינו כי זאת הייתה הפגנה הגדולה ביותר עד כה עם למעלה מ- 13 אלף מפגינים. הנואם הראשי בהרצליה היה ח"כ גדי איזנקוט (המחנה הממלכתי), תושב העיר והרמטכ"ל לשעבר. עוד נאמו: פרופ' צבי אקשטיין – דיקן בית הספר לכלכלה באונ' רייכמן ולשעבר נגיד בנק ישראל, מיקי רויטמן – עו"ד ופעילה חברתית, תומר אביטל – עיתונאי עצמאי ויזם השביתה למען הדמוקרטיה, חגי שטדלר – ממובילי ציוניים דתיים דמוקרטיים, גבי בונוויט – פסיכולוג קליני. גם ישראל ברייט מלהקת השמחות נשא דברים ושר גרסאות מחאה של שיריו. ברקע עבר מיצג "דחלילי הליכוד השותקים".

איזנקוט אמר בדבריו: "אזרחי ישראל, אני חש גאווה גדולה לעמוד ביניכם בהפגנות בשבועות האחרונים ולראות את ההתגייסות המרגשת שלכם ואת הדאגה האמיתית לעתיד המדינה שלנו. החוט המקשר בעשרות ומאות שיחות שקיימתי בהפגנות היה: אנחנו פה במאבק אין ברירה וננצח עבור המדינה. זה לא יהיה קל, זה לא יהיה קצר, אבל אנחנו ננצח במאבק עבור החברה הישראלית, מכל קצוות הקשת הפוליטית".

אייזנקוט קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו: "מה מביא אותך, מר בנימין נתניהו, להכניס את המדינה למציאות הכאוטית של החודשים האחרונים? אני קורא לך ולחברי הממשלה, הפעילו עכשיו את "בלם החירום". הציבור מבין שהשתלטות הממשלה על מערכת המשפט היא דגל שחור המאיים על יסודות הדמוקרטיה. נתניהו, בעת הזו, לפתחו של האסון שאליו אתה מוביל אותנו, אני רואה חובה לתת לך כמה המלצות: עצור מיד את החקיקה הדורסנית שתביא לפגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית והורה מיד על התכנסות ללא תנאים, להפוך את המשבר לסיכוי והזדמנות לשיפור מערכת המשפט שלנו. ועוד תוספת ממני, בימים של הסלמה בזירה הפלסטינית השתלט על שריך הפרועים וחסרי הניסיון וזכור: אתה הוא האחראי על הביטחון הלאומי. על שמך יירשמו פגיעה קשה בצה"ל כצבא העם ושיסוי איש באחיו. אתה תירשם לדיראון עולם בדפי ההיסטוריה המפוארת של העם היהודי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


גם בכפר סבא הגיעו אלפים להפגנה נוספת ברחבת כיכר העיר הסמוכה לקניון ערים. מארגני ההפגנה ציינו כי מספר המשתתפים עמד על כ- 18 אלף. הנואמים בכפר סבא היו: מאיר שיטרית – שר האוצר והמשפטים לשעבר, ח"כ שרן השכל (יש עתיד), ח"כ רון כץ (יש עתיד) ניצן הורביץ – שר הבריאות לשעבר, אמילי מואטי – לשעבר ח"כ ממפלגת העבודה, דרור קרן – שחקן ויוצר, יעל נבט – מנטורית פיננסית.

מאיר שיטרית הטיח ביקורת קשה על התנהלות חבריו בליכוד. "אני חבר ליכוד. הייתי הרבה מאוד שנים, 32 שנה. אני מתבייש בחבריי בליכוד. אני לא מסוגל להבין, לא מסוגל להבין את שתיקת הכבשים הזו. מה יש לכם? מה יעשו לכם? איפה הערכים של הליכוד?"

אחריו עלה ניצן הורביץ ואמר: "רוטמן, לוין, סמוטריץ', בן גביר, גולדקנוף לא רוצים שום פשרה, הם רוצים מדינת הלכה, כפייה דתית על מלא. הם רוצים סיפוח של השטחים עם מיליוני פלסטינים. הם רוצים ממשלה וכנסת של מושחתים שיוכלו ל למנות עבריינים לתפקידים בכירים ולשלוח יד אל הכסף הציבורי שלנו, בלי שאף אחד יעצור אותם. ההפיכה שלהם היא ממש לא פיסקת ההתגברות או הוועדה לבחירת שופטים, לא! אלה הדברים הקטנים. המטרה שלהם היא יותר רחבה. הם רוצים להפוך את ישראל למדינת טליבאן, לאיראן, ואיראן זה לא כאן".

גם ברעננה המחאה הולכת ומתגברת ולהפגנה שהתקיימה אמש ברחבת בית יד לבנים הגיעו למעלה מ-10,000 מפגינים. ההפגנה השביעית ברעננה החלה בשעה 18:30 עם התכנסות ליד בניין העירייה. לאחר מכן צעדו המפגינים לאורך רחוב אחוזה עד לבית יד לבנים. בשעה 19:00 החלה עצרת המחאה עצמה. הנואמים היו הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר לשעבר דן חלוץ, לאה שיינברום שהיא חרדית פמיניסטית מתנועת נבחרות, גיא רולניק העורך המייסד של The Marker והמוזיקאית אפרת גוש.

החידוש הגדול שהיה השבוע במחאה ברעננה היה הצטרפות של חברי תנועות הנוער ותיכוניסטים אשר צעדו עם המפגינים במצעד וחלקם אף עלו לבמה. הנשים שמקיימות את מצעד השפחות הגיעו גם השבוע לרעננה. ברעננה שמו גם דגש רב על העובדה שהמחאה משותפת לכולם ואינה חלקה של מגזר אחד בחברה ולכן הבליטו את העובדה שגם דתיים משתתפים במחאה הזו. על אחד השלטים הבולטים במחאה נכתב: "למען אחיי ורעי אדברה נא שלום בך. חייבים לעצור לדבר. יהדות ודמוקרטיה בדיבור אחד. דתיים. ציונים. דמוקרטיים". למשתתפים במחאה הועברה בקשה מצד המארגנים לקחת הביתה דגל ושלט ולתלות אותם בגאווה על מרפסת ביתם.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר