המפגין שנדרס בהרצליה מונה באמבולנס מדא, צילום זאב ינאי
המפגין שנדרס בהרצליה מונה באמבולנס מדא, צילום זאב ינאי

15 אלף הפגינו בהרצליה, תושב העיר דרס מפגין ונעצר על ידי המשטרה

התושב האלים יצא לאחר מכן ורכבו והיכה מפגינים נוספים. הוא נעצר על ידי המשטרה והמפגין שנדרס פונה למרכז רפואי מאיר במצב קל. עשרות אלפים הפגינו בערי השרון. עמרם מצנע: "שבע דקות, זה מה שלקח לנתניהו כדי לדחות את מתווה הנשיא"

פורסם בתאריך: 19.3.23 07:58

כ-15 אלף אזרחים מודאגים הגיעו גם הערב לרחבת שער העיר בהרצליה למחות נגד המהפכה המשפטית שיוזמת ממשלת הימין. אירוע אלימות חמור התרחש כאשר במהלך המחאה דרס אדם, תושב העיר, שככל הנראה תומך במהפכה, את אחד המפגינים. לאחר מכן הוא יצא מרכבו והחל להכות מפגינים. המשטרה עצרה את התושב האלים. הפצוע נפגע ברגלו.

מהמשטרה נמסר: "הערב נעצר לחקירה גבר בן 57 תושב הרצליה בחשד שפגע במפגין בזמן שנסע ברכבו. המפגין פונה לקבלת טיפול בבית חולים מאיר בכפר סבא במצב קל (על פי גורמי הרפואה).

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, שהגיע לזירת האירוע, אמר: "אני מוקיע כל מעשה של אלימות ופריעת חוק ואני מצפה כי ימוצה הדין עם מי שמנסה לפגוע ולחבל בזכות הדמוקרטית של אזרחים להפגין".

ח"כ בני גנץ נואם בהפגנה בהרצליה. צילום זאב ינאי

ח"כ בני גנץ נואם בהפגנה בהרצליה. צילום זאב ינאי

קדמה לאירוע החמור הפגנה נוספת, עשירית ברציפות, מול בניין עיריית הרצליה ברחוב בן גוריון, שאליה הגיעו, כך על פי הערכות המארגנים, כ- 15 אלף אנשים. הנואם המרכזי בהפגנה בהרצליה היה ח"כ בני גנץ, יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי, שהצטרף גם לתהלוכת המפגינים לצדה של חברת המועצה דנה אורן ינאי ומאות צועדים נוספים. בנוסף נאמו פרופ' אוריאל רייכמן – נשיא ומייסד אונ' רייכמן בהרצליה, ח"כ אפרת רייטן (מפלגת העבודה) ומיכל שיר (יש עתיד), האלוף (במיל.) יעקב גלעד, תומר אביטל ויהלי סובול הופיע בשיר.

פרופ' רייכמן אמר בהפגנה: "אנחנו עומדים כאן היום לצד רבבות מאזרחי המדינה, כחומה אחרונה המגנה על מהותה המקורית ודרכה הדמוקרטית של מדינת היהודים. נעשה כל מה שמתחייב, לא נוותר ולא נרפה, עד שתוסר מאיתנו חרפת תכנית הממשלה הנוכחית. החקיקה שבדרך תשלול מאיתנו הגנה הניתנת לכל אזרח במדינה דמוקרטית. נהיה חשופים וחסרי אונים לעריצות הרוב, וכך נהפוך באחת מאזרחים לנתינים. לפני 35 שנה יצאתי למסע בן שש שנים להעברת חוקה לישראל. מאות הרצאות, שביתות רעב, הפגנות ענק וקמפיין ציבורי, יצרו אווירה להעברת שלושה חוקי יסוד במדינה. לא הצלחנו לגרום לכנסת לכונן חוקה בגלל התנגדות החרדים. האוניברסיטה שייסדתי היא אוניברסיטה פרטית ללא כוונות רווח, שלא קיבלה מעולם תמיכה ממשלתית. אנחנו קבענו מהיום הראשון שהאוניברסיטה היא היחידה בעולם המוגדרת כאוניברסיטה ציונית על-פי עקרונות הכרזת העצמאות של מדינת ישראל. ברוח הכרזת העצמאות נחזור וננסח באוניברסיטה שלנו הצעה חדשה לחוקה לישראל. תהיה זו אחריות הכנסת הבאה לכונן את החוקה לישראל ובכך נוכל להכריז סופית שמדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, שהאנושיות והצדק בראש מעיניה".

ברעננה העריכו המארגנים את מספר המפגינים אמש בכ- 11,500 אנשים. כמו ההפגנות הקודמות, גם ההפגנה אתמול נערכה ברחבת יד לבנים בעיר. האירוע אתמול, שהיה גם הפעם השמינית בה התקיימה הפגנה ברעננה, התחיל ב-18:30 עם התכנסות ליד בניין העירייה. לאחר מכן צעדה לאורך רחוב אחוזה עד לבית יד לבנים. ב-19:00 התחילה עצרת המחאה עצמה. הנואמים אתמול ברעננה היו ד"ר אליעד שרגא – יו"ר התנועה לאיכות השלטון, הילה פאר – יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הרבנית אשרה קורן – ראשת בית המדרש מתן השרון ברעננה והזמר והמוזיקאי חמי רודנר.

חלק מהמשתתפים בהפגנה הפעם הסתובבו עם פחי אשפה ירוקים שעליהם נכתב "לא זורקים דמוקרטיה לפח". בהפגנה הונף גם שלט ענק שעליו נכתב "חובה להתנגד לדיקטטורה". כמו בהפגנה הקודמת, ניתן היה לראות קהל רב של בני נוער בין המפגינים והתקיים גם מפגן של מצעד השפחות.

בכפר סבא הייתה זו הפגנה שביעית ברציפות, כאשר הפעם העריכו המארגנים כי 19 אלף איש נכחו בה. בין הנואמים היו: ח"כ מרב מיכאלי – יו"ר מפלגת העבודה, האלוף(במיל.) עמרם מצנע, יעל נבט – מנטורית פיננסית, יאיא פינק, רותם בארי וליבי רגבים מהשומר הצעיר, מיקה קורן תלמידת תיכון ורון שרף מאחים לנשק, מחאת המילואימניקים. מיכאלי אמרה: "היום בארה"ב באחת המדינות אסרו על שימוש בגלולות למניעת הריון. אם ההפיכה המשטרית של נתניהו, לוין, רוטמן ודרעי רוצים להעביר יעבור, זה יכול לקרות גם בישראל. ואנחנו לא ניתן".

עמרם מצנע אמר בנאומו: "שבע דקות, שבע דקות זה מה שלקח לנתניהו כדי לדחות את מתווה הנשיא. שבע דקות זה פחות מהזמן שלקח לכם למצוא חניה הערב. שבע דקות זה אפילו פחות מהזמן שנדרש לרוטמן לדון בעוד חוק הזוי. שבע דקות זה הזמן שלקח לראש הממשלה לשקול בכובד ראש מה מציע הנשיא ומה המשמעות של דחיית המתווה של הנשיא. זה מה שהוא חושב עלינו, זה מה שהוא חושב על נשיא המדינה. בנימין נתניהו אתה מואשם בביזוי נשיא המדינה. בנימין נתניהו אתה מואשם בביזוי של כולנו. אתה מואשם בביזוי מדינת ישראל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר