עיריית הרצליה צילום עזרא לוי
עיריית הרצליה צילום עזרא לוי

"גאה בתוצאה". עיריית הרצליה קיבלה ציון מצטיין בשקיפות המידע

כך עולה ממדד שקיפות האתרים ברשויות מטעם עמותת שקיפות בין-לאומית ישראל. המדד בוחן את שקיפות המידע המתפרסם באתרי הרשויות, בין היתר בתכנון ובנייה, רישוי עסקים, מכרזים, תקציב, רכש ועוד

פורסם בתאריך: 20.3.23 09:01

עיריות השרון – הרצליה, רעננה וכפר סבא, זכו לציון מצטיין בשקיפות האתרים שלהן. כך עולה ממדד שקיפות האתרים ברשויות מטעם עמותת שקיפות בין-לאומית ישראל (שבי"ל) שהתפרסם במהלך כנס רשויות מקומיות. שלושת הערים זכו לציון 100% (A+) שהוא ברף הציונים העליון של המדד. הן נמנות על 9% מהרשויות ברחבי הארץ שזכו לקבל את הציון הזה. עשר רשויות זכו בציון המקסימלי, שבע הרשויות הנוספות הן חולון, אשדוד, מגדל העמק, עכו, עפולה, קריית ביאליק וראשון לציון.

השנה התקיים המדד במתכונת מורחבת במיוחד. המדד בוחן את שקיפות המידע המתפרסם באתרים הדיגיטליים של 121 רשויות בישראל. המדד כולל 115 קריטריונים במסגרתם נבחנת שקיפות המידע לציבור, בין היתר בתחומים של תכנון ובנייה, רישוי עסקים, מכרזים, תקציב, רכש, סביבה וחירום. כמו כן, נבדקת שקיפות המידע בפרוטוקולים של ישיבות המועצה, ועדות תכנון ובנייה ומידע על פעילותן של חברות עירוניות. יצוין כי בשנתיים האחרונות התווספו קטגוריות נוספות ובהן דגש על היערכות לחירום.

מטרת המדד היא לקדם את השקיפות ואת הבהירות של מידע ותהליכים פנים ארגוניים ושיתוף המידע הנדרש לציבור ברשויות המקומיות. המדד נותן תמונת מצב בנוגע לכך ברשויות המקומיות ומגביר את המודעות של הרשויות למען הציבור ומטעם הציבור ומעודד קשר ענייני, כשהמידע שקוף ויוצר אמון בקרב הציבור.

הרצליה זכתה בציון 100% זו השנה השנייה ברציפות. ראש העירייה, משה פדלון, אמר: "העירייה השיקה בשנה שעברה את שבעת כוכבי הקוד האתי של העירייה, כשאחד הפרמטרים הוא – שקיפות. ולא בכדי, אנו בעירייה פועלים תוך מחויבות לשקיפות ולגילוי נאות. התהליכים של העירייה חשופים, נגישים וברורים, פנימה והחוצה. אני גאה בתוצאה ובטוח שנמשיך לקבל את הציון הגבוה ביותר בכל שנה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

עיריית רעננה זכתה בציון המירבי – 100% בפעם השלישית ברציפות. ראש העירייה, חיים ברוידא, אמר: "זוהי גאווה גדולה עבורנו, ופירות מאמצים רבים של התנהלות בשקיפות מלאה מול ציבור התושבים, מתוך דיאלוג תמידי ואמונה בהנגשת מלוא המידע אודות השירותים העירוניים וזכויותיהם. אנו נמשיך להנהיג תפיסה של שיח פתוח כלפי הציבור ללא חציצות הן באתר העירוני והן בכל ערוצי התקשורת שלנו עם התושב, תוך יישום האמצעים הטכנולוגים המתקדמים ביותר כעיר חכמה ודיגיטאלית הצועדת בקדמת הטכנולוגיה".

זו הפעם הרביעית ברציפות שכפר סבא זוכה בציון 100% ובמקום הראשון, כאשר המשמעות היא שעיריית כפר סבא מצטיינת בשקיפות וממשיכה להוביל במדד הארצי, כבשנים עברו. בעיריית כפר סבא אמרו כי לאחר בחירתו של רפי סער לראשות העירייה ב-2018, הייתה כפר סבא לעירייה הראשונה בארץ שהשיקה תכנית שקיפות עירונית מקיפה, שמטרתה הנגשת המידע הציבורי והעירוני למען התושבים. עוד אמרו בעירייה כי העירייה אף הקימה במסגרת זו את זירת השקיפות העירונית – מיני סייט ייעודי, שהינו חלק מהאתר העירוני, והוא כולל את כלל המידע והמסמכים העירוניים במגוון רחב של תחומים – כך שכל תושבת ותושב יכולים לצפות ולקבל מידע בנושאים שונים ומגוונים.

סער אמר: "אנו פועלים לפי מדיניות עירונית של שקיפות מלאה בכל פעולות ופעילות העירייה מול התושבים. הקמנו את זירת השקיפות באתר העירייה, והכל במטרה להנגיש את כלל המידע העירוני, תוך שיתוף ציבור מלא וכל תושבת ותושב יכולים לקבל את כלל המידע בזירה זו. מגיע לתושבינו לדעת על מה ולמה הם משלמים. אנו מקיימים מפגשי תושבים, מפגשי שיתוף ציבור רבים והכל על מנת להגיש לתושבינו את השירות הטוב ביותר, תוך שיתופו בהליכים ובתוכניות העירוניות. זו אחת הסיבות, בין היתר, שכפר סבא ממשיכה להוביל את איכות החיים בישראל, עם שיעור של למעלה מ-91 אחוז מהתושבים שמרוצים מהמגורים בה. נמשיך לפעול למען תושבינו בכל תחום ונושא בשקיפות מלאה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר